Circuit of Ireland ovládli Lappi a Wiegand
Značce ŠKODA se na rally Circuit of Ireland, čtvrtém podniku letošního Mistrovství Evropy dařilo, když zvítězili Finové Esapekka Lappi a Janne Ferm před německou dvojicí Sepp Wiegand a Frank Christian s vozy Škoda Fabia S2000.
Pátou příčku navíc obsadila s privátním vozem Fabia Super 2000 britská posádka Neil Simpson/Claire Mole.
„Jsme šťastní, že jsme v Severním Irsku zvítězili“, říká Lappi. „Před startem soutěže jsme ani nepomysleli, že bychom mohli vést od začátku až do konce. Byla to pro nás skvělá rally. Rychlost a spolehlivost vozu byla naprosto rozhodující a naše intenzivní příprava se vyplatila.“ Svým druhým vítězstvím v sezóně (po triumfu v Lotyšsku) se Lappi s Fermem dostali do vedení jezdců a spolujezdců ERC.
Wiegand vyhrál v sobotu čtyři rychlostní zkoušky a poskočil tak ze čtvrté příčky až na druhou. „Spadl mi obrovský kámen ze srdce“, glosoval dosažený výsledek německý pilot. Naše první pódium v ERC a k tomu ještě double značky ŠKODA. Na tom jsme pracovali od začátku sezóny. Druhý den jsme se neustále zlepšovali, jen tak jsme mohli předhonit Roberta Barrabla.“ V hodnocení mistrovství Evropy se Wiegand dostal na třetí příčku.
ŠKODA se triumfem Lappiho s Fermem zapsala potřetí do vítězné výsledkové listiny na této soutěži. V roce 2009 vyhrál místní matador Eugene Donelly s Paddy Tonerem ve Fabii WRC, v roce 2012 dominovala na třetí nejstarší soutěži světa tehdejší tovární posádka ŠKODA Motorsportu Juho Hänninen/Mikko Markkula s vozem Fabia Super 2000.
Lappi vyhrál s přehledem prvních sedm rychlostních zkoušek a od začátku udával tempo. Poslední tři zkoušky prvního dne projel nejrychleji jeho největší soupeř Breen s Peugeotem 208 T16, který na Fina ztrácel 12,6 sekundy. V tu dobu už ve výsledkové listině nefiguroval Abbring s druhým Peugeotem, do páté zkoušky na druhém místě. Důvodem odpadnutí byla závada na chlazení. Jeho pozici tak zaujal Breen, třetí byl Barrable s Fordem Fiesta R5 před Němcem Wiegandem.
Druhý den nezačal dobře pro Breena, jehož Peugeot se z dosud nezjištěných příčin zastavil a o vítězi bylo prakticky rozhodnuto. Naopak k výbornému výkonu se rozjel Wiegand a před poslední zkouškou se dostal na druhé místo před Barrabla, k čemuž mu pomohly čtyři vyhrané rychlostní zkoušky.
Na výborném osmém místě dojeli Jan Černý s Pavlem Kohoutem s Peugeotem 208 R2, kteří si zároveň připsali vítězství v juniorské klasifikaci.
JL, 22.4.2014
„Jsme šťastní, že jsme v Severním Irsku zvítězili“, říká Lappi. „Před startem soutěže jsme ani nepomysleli, že bychom mohli vést od začátku až do konce. Byla to pro nás skvělá rally. Rychlost a spolehlivost vozu byla naprosto rozhodující a naše intenzivní příprava se vyplatila.“ Svým druhým vítězstvím v sezóně (po triumfu v Lotyšsku) se Lappi s Fermem dostali do vedení jezdců a spolujezdců ERC.
Wiegand vyhrál v sobotu čtyři rychlostní zkoušky a poskočil tak ze čtvrté příčky až na druhou. „Spadl mi obrovský kámen ze srdce“, glosoval dosažený výsledek německý pilot. Naše první pódium v ERC a k tomu ještě double značky ŠKODA. Na tom jsme pracovali od začátku sezóny. Druhý den jsme se neustále zlepšovali, jen tak jsme mohli předhonit Roberta Barrabla.“ V hodnocení mistrovství Evropy se Wiegand dostal na třetí příčku.
ŠKODA se triumfem Lappiho s Fermem zapsala potřetí do vítězné výsledkové listiny na této soutěži. V roce 2009 vyhrál místní matador Eugene Donelly s Paddy Tonerem ve Fabii WRC, v roce 2012 dominovala na třetí nejstarší soutěži světa tehdejší tovární posádka ŠKODA Motorsportu Juho Hänninen/Mikko Markkula s vozem Fabia Super 2000.
Lappi vyhrál s přehledem prvních sedm rychlostních zkoušek a od začátku udával tempo. Poslední tři zkoušky prvního dne projel nejrychleji jeho největší soupeř Breen s Peugeotem 208 T16, který na Fina ztrácel 12,6 sekundy. V tu dobu už ve výsledkové listině nefiguroval Abbring s druhým Peugeotem, do páté zkoušky na druhém místě. Důvodem odpadnutí byla závada na chlazení. Jeho pozici tak zaujal Breen, třetí byl Barrable s Fordem Fiesta R5 před Němcem Wiegandem.
Druhý den nezačal dobře pro Breena, jehož Peugeot se z dosud nezjištěných příčin zastavil a o vítězi bylo prakticky rozhodnuto. Naopak k výbornému výkonu se rozjel Wiegand a před poslední zkouškou se dostal na druhé místo před Barrabla, k čemuž mu pomohly čtyři vyhrané rychlostní zkoušky.
Na výborném osmém místě dojeli Jan Černý s Pavlem Kohoutem s Peugeotem 208 R2, kteří si zároveň připsali vítězství v juniorské klasifikaci.
1.Lappi – Ferm | Škoda Fabia S2000 | 02:06:15.5 |
2.Wiegand – Christian | Škoda Fabia S2000 | +00:01:50.0 |
3.Barrable – Loudon | Ford Fiesta R5 | +00:01:57.5 |
4.Consani – Landais | Peugeot 207 S2000 | +00:05:34.0 |
5.Simpson – Mole | Škoda Fabia S2000 | +00:06:33.5 |
6.McKenna – Kierans | Citroën DS3 R3T | +00:10:46.5 |
7.Moffett – Rowan | Mitsubishi Lancer Evo IX | +00:11:00.6 |
8.Černý – Kohout | Peugeot 208 R2 | +00:12:57.4 |
9.Greer – Riddick | Citroën DS3 R3T | +00:13:50.1 |
10.Parpottas –Kihurani | Ford Fiesta R2 | +00:15:10. |
JL, 22.4.2014
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout