Autokros Humpolec - Kubíčkova jízda popírá fyzikální zákony
Autokrosový šampionát začal o víkendu tradičně v Humpolci za jarního i aprílového počasí. Na tři tisíce diváků vidělo zajímavé souboje 120 jezdců, včetně 16 zahraničních v devíti divizích. Na programu byly i karty (21) a „racer bugy“(26).
Pro velký počet startujících začaly první rozjížďky již v sobotu odpoledne, na které navázala ještě druhá série „dětského“ autokrosu. Přesto nedělní program začínal už v 8 hodin ráno a skončil o půl páté odpoledne.
Od letošního roku se jede autokros trochu jinak, než jsme byli zvyklí. Po třech sériích, v nichž se jezdcům počítají dva nejlepší výsledky, se udělá pořadí na prvních dvaceti místech. Prvních deset jezdců s lichými čísly postoupí do semifinále, první deset se sudými pak do druhého semifinále. Jezdci, kteří dojedou na prvních pěti místech postoupí do hlavního finále. Semifinálové jízdy se jedou za předpokladu, že je klasifikováno minimálně 14 jezdců, v opačném případě odpadají, což byl například případ Divize Touring Autocross.
První letošní autokros v Humpolci se vydařil po všech stránkách, od naší poslední návštěvy na podzim 2013 došlo opět k dalšímu zlepšení a na některých místech i k rozšíření trati. K tomu všemu příjemní pořadatelé včele s předsedou klubu Josefem Špačkem. Přijeďte se na podzim podívat na Setkání mistrů a uvidíte sami.
Super Buggy
Největší pozornost na sebe poutala samozřejmě divize Super Buggy, v níž startovalo sedmnáct jezdců včetně pěti zahraničních. Mezi nimi nechyběl například vicemistr Evropy Němec Andre Hinnenkamp, který přijel odzkoušet techniku před první Evropou. Z domácí špičky chyběl jen Petr Turek, Ladislav Hanák nebo Marek Stloukal. Jan Smrž přivezl novou bugy s přeplňovaným motorem Škoda 1,6 litru a vydal se zřejmě cestou downsitzingu. Jaroslav Hošek zatím nestačil připravit nový motor, a tak startoval s loňským, který je stále vb dobré kondici, stejně jako jezdec.
Divizi jednoznačně kraloval úřadující mistr republiky Jakub Kubíček, který vyhrál vše, co se dalo, od tréninku, přes rozjížďky, semifinále i finále, a to stylem start-cíl. V osmnácti letech opět dokázal, že je jak se říká má „talent od boha. Jeho jízda popírá fyzikální zákony.
Finále vyhrál Kubíček s velkým náskokem před Vaculíkem a Romanem Keřkou, zatímco nestor autokrosu Jaroslav Hošek přišel o čtvrté místo až v posledních kolech. Ale nejsmutnějším mužem byl Vladislav Štětina, který stejně jako Kubíček obě rozjížďky vyhrál, ale v semifinále ujel pouze jeden okruh. Pak se ulomilo zavěšení pravého pravého kola. Přesto postoupil do finále, kde si vypil kalich hořkosti až do dna. Skončil desátý, když zvládl jen dvě kola.
Finále
Pořadí MR ČR
Divize 1600
Zatímco vloni Divize 1600 skomírala, tak do Humpolce dorazilo čtrnáct jezdců, ale z toho bylo osm zahraničních. Přijel i Němec Michael Buddelmeyer, vloni třetí v Evropě, odzkoušet techniku. Otázkou tedy je, jak budou vypadat další závody, když budou startovat pouze domácí jezdci. Rozjížďkami prošli nejlépe Petr Nikodém, který jel svůj první závod v této divizi. Obě jízdy vyhrál i Buddelmeyer, Stenzl si připsal tři body, Vlasatý čtyři, zatímco favorizovaný Nosálek skončil až sedmý. První semifinále vyhrál Nikodém právě před Nosálkem a Maďarem Klenanczem a zdá se, že nám vyrůstá další nadějný autokrosař. V druhé potvrdil své kvality Buddelmeyer před Lierethem a Winningerem.
Největší drama přinesla až finálová jízda, která musela být pro kolize jezdců dvakrát přerušena. Ale než k tomu došlo, tak vždy vedl Nikodém. Ovšem při třetím pokusu ujel pouze jedno kolo, když nevydrželo zavěšení zadního kola, zřejmě následek od najetí do jeho buggy od jednoho z jezdců hned po startu. Zvítězil tak Nosálek před Buddelmeyerem a Vlasatým.
Finále
Pořadí MR ČR
Touring Autocross
V divizi cestovních automobilů chyběli reprezentanti Václav Fejfar a otec a syn Brožkové, naopak novým jezdcem byl Aleš Fučík s Fabií právě od Fejfara. V rozjížďkách se nejvíce dařilo Pavlu Svobodovi s Mitsubishi Lancer a Bořivoji Kořínkovi s Fordem Focus. Jednu jízda vyhrál Miroslav Neumann s Mitsubishi, jenž byl ale v sobotu vyloučen pro nesportovní jízdu. Třetí čas v tréninku zajel Aleš Plichta se Subaru, ale v první jízdě se mu nedařilo, v druhé skončil s poničeným vozem. Škoda.
Ve finále vedl dlouhou dobu Kořínek, který teprve dvě kola před cílem neodolal útokům Pavla Svobody. Na třetím místě dojel Maďar Kiss s pěkným Mitsubishi Colt. O vzrušení se postaral Kužel, který na cílové rovince najel do díry a obrátil Audi přes střechu.
Finále
Pořadí MR ČR
Touring Autocross 1600
Finálovou jízdu vedl dlouho dobu Antony se Škodou Rapid, než do něj „drcnul“ Jánoš s VW Lupo a tím jeho první místo zlikvidoval. Za tento manévr si však vysloužil vyloučení z jízdy a tak se z vítězství radoval Joura se Škodou Felicia a smolař Antony vystoupal alespoň na bronzový stupínek.
Finále
Junior Buggy
J.Lasík 29.4.2015
Od letošního roku se jede autokros trochu jinak, než jsme byli zvyklí. Po třech sériích, v nichž se jezdcům počítají dva nejlepší výsledky, se udělá pořadí na prvních dvaceti místech. Prvních deset jezdců s lichými čísly postoupí do semifinále, první deset se sudými pak do druhého semifinále. Jezdci, kteří dojedou na prvních pěti místech postoupí do hlavního finále. Semifinálové jízdy se jedou za předpokladu, že je klasifikováno minimálně 14 jezdců, v opačném případě odpadají, což byl například případ Divize Touring Autocross.
První letošní autokros v Humpolci se vydařil po všech stránkách, od naší poslední návštěvy na podzim 2013 došlo opět k dalšímu zlepšení a na některých místech i k rozšíření trati. K tomu všemu příjemní pořadatelé včele s předsedou klubu Josefem Špačkem. Přijeďte se na podzim podívat na Setkání mistrů a uvidíte sami.
Super Buggy
Největší pozornost na sebe poutala samozřejmě divize Super Buggy, v níž startovalo sedmnáct jezdců včetně pěti zahraničních. Mezi nimi nechyběl například vicemistr Evropy Němec Andre Hinnenkamp, který přijel odzkoušet techniku před první Evropou. Z domácí špičky chyběl jen Petr Turek, Ladislav Hanák nebo Marek Stloukal. Jan Smrž přivezl novou bugy s přeplňovaným motorem Škoda 1,6 litru a vydal se zřejmě cestou downsitzingu. Jaroslav Hošek zatím nestačil připravit nový motor, a tak startoval s loňským, který je stále vb dobré kondici, stejně jako jezdec.
Divizi jednoznačně kraloval úřadující mistr republiky Jakub Kubíček, který vyhrál vše, co se dalo, od tréninku, přes rozjížďky, semifinále i finále, a to stylem start-cíl. V osmnácti letech opět dokázal, že je jak se říká má „talent od boha. Jeho jízda popírá fyzikální zákony.
Finále vyhrál Kubíček s velkým náskokem před Vaculíkem a Romanem Keřkou, zatímco nestor autokrosu Jaroslav Hošek přišel o čtvrté místo až v posledních kolech. Ale nejsmutnějším mužem byl Vladislav Štětina, který stejně jako Kubíček obě rozjížďky vyhrál, ale v semifinále ujel pouze jeden okruh. Pak se ulomilo zavěšení pravého pravého kola. Přesto postoupil do finále, kde si vypil kalich hořkosti až do dna. Skončil desátý, když zvládl jen dvě kola.
Finále
1.Kubíček | Ford V6 |
2.Vaculík | BMW |
3.Keřka | Tatra |
4.Grencis | Alfa Romeo |
5.Hošek | Ford |
Pořadí MR ČR
1.Kubíček | 35 |
2.Keřka | 27 |
3.Vaculík | 25 |
4.Hošek | 23 |
5.Štětina V. | 21 |
Divize 1600
Zatímco vloni Divize 1600 skomírala, tak do Humpolce dorazilo čtrnáct jezdců, ale z toho bylo osm zahraničních. Přijel i Němec Michael Buddelmeyer, vloni třetí v Evropě, odzkoušet techniku. Otázkou tedy je, jak budou vypadat další závody, když budou startovat pouze domácí jezdci. Rozjížďkami prošli nejlépe Petr Nikodém, který jel svůj první závod v této divizi. Obě jízdy vyhrál i Buddelmeyer, Stenzl si připsal tři body, Vlasatý čtyři, zatímco favorizovaný Nosálek skončil až sedmý. První semifinále vyhrál Nikodém právě před Nosálkem a Maďarem Klenanczem a zdá se, že nám vyrůstá další nadějný autokrosař. V druhé potvrdil své kvality Buddelmeyer před Lierethem a Winningerem.
Největší drama přinesla až finálová jízda, která musela být pro kolize jezdců dvakrát přerušena. Ale než k tomu došlo, tak vždy vedl Nikodém. Ovšem při třetím pokusu ujel pouze jedno kolo, když nevydrželo zavěšení zadního kola, zřejmě následek od najetí do jeho buggy od jednoho z jezdců hned po startu. Zvítězil tak Nosálek před Buddelmeyerem a Vlasatým.
Finále
1.Nosálek | BMW |
2.Buddelmeyer | Suzuki |
3.Vlasatý | SEAT |
4.Stenzl | VW |
5.Klenancz | VW |
Pořadí MR ČR
1.Nosálek | 31 |
2.Vlasatý | 30 |
3.Stenzl | 29 |
4.Nikodém | 24 |
5.Lieberth | 20 |
Touring Autocross
V divizi cestovních automobilů chyběli reprezentanti Václav Fejfar a otec a syn Brožkové, naopak novým jezdcem byl Aleš Fučík s Fabií právě od Fejfara. V rozjížďkách se nejvíce dařilo Pavlu Svobodovi s Mitsubishi Lancer a Bořivoji Kořínkovi s Fordem Focus. Jednu jízda vyhrál Miroslav Neumann s Mitsubishi, jenž byl ale v sobotu vyloučen pro nesportovní jízdu. Třetí čas v tréninku zajel Aleš Plichta se Subaru, ale v první jízdě se mu nedařilo, v druhé skončil s poničeným vozem. Škoda.
Ve finále vedl dlouhou dobu Kořínek, který teprve dvě kola před cílem neodolal útokům Pavla Svobody. Na třetím místě dojel Maďar Kiss s pěkným Mitsubishi Colt. O vzrušení se postaral Kužel, který na cílové rovince najel do díry a obrátil Audi přes střechu.
Finále
1.Svoboda P. | Mitsubishi Lancer |
2.Kořínek B. | Ford Focus |
3.Kiss | Mitsubishi Colt |
4.Hilde | Subaru Impreza |
5.Červený | Škoda Fabia |
Pořadí MR ČR
1.Kořínek B. | 32 |
2.Svoboda P. | 29 |
3.Hilde | 22 |
4.Kiss | 21 |
5.Popp | 21 |
Touring Autocross 1600
Finálovou jízdu vedl dlouho dobu Antony se Škodou Rapid, než do něj „drcnul“ Jánoš s VW Lupo a tím jeho první místo zlikvidoval. Za tento manévr si však vysloužil vyloučení z jízdy a tak se z vítězství radoval Joura se Škodou Felicia a smolař Antony vystoupal alespoň na bronzový stupínek.
Finále
1.Joura | Škoda Felicia |
2.Ratajský | Škoda Felicia |
3.Antony | Škoda Rapid |
4.Zákoutský | Seat Ibiza |
5.Senegacnik | Škoda Felicia |
Junior Buggy
1.Vaněk |
2.Ovčarov |
3.Novák |
J.Lasík 29.4.2015
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout