Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Závod do vrchu Benecko se vydařil

O víkendu se na silnici z Vrchlabí na Benecko, resp. ke křižovatce Mrklov, odehrál další podnik Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu Edda cup. Mezi závodníky oblíbená trať přilákala na start přes devadesát závodníků.I přes vysoký počet startujících díky vysoké disciplinovanosti samotných diváků a pečlivé práci všech pořadatelů kolem tratě nedošlo k žádné nepříjemné události.

]

Pár kolizí, které nezbytně k zápolení rychlých aut patří, skončilo jen drobným poškozením karoserie, nedošlo k žádnému ohrožení zdraví jak závodníků, tak diváků.
Po oba dna čekaly závodníky kromě tréninků dvě závodní jízdy. Součet časů z obou jízd pak rozhodl o pořadí v jednotlivých třídách. Svou třídu vyhrál i domácí Tomáš Hank, živoucí legenda našeho autosportu, který kromě toho, že proháněl i daleko mladší soupeře, se také lvím podílem zasloužil o pořádání závodu a ještě v pátek místo koncentrace na závody se podílel na přípravě tratě, tak aby splňovala vysoké standardy Edda cupu.
Celkově byl v kategorii závodních strojů po oba dny nejrychlejší Tomáš Košek na Mitsubishi Lancer, v kategorii méně upravených automobilů byli nejrychlejší v sobotu Jiří Hák a v neděli Zdeněk Hořánek, oba na Mitsubishi, v historických automobilech byli nejrychlejšími Petr Žáček na Audi Sport Quattro S1 a Ivo Král na VW Golf.
Kromě nich se na vrchlabské trati prohánělo mnoho zajímavých a velmi rychlých automobilů. K zajímavostem závodu patřila pravděpodobná evropská premiéra na trati závodu do vrchu vozu Fordu Fiesta nejnovější závodní třídy R5, který představil tým Svijany rating s Janem Šlehoferem za volantem. Nejen nejnovějším výhonkem závodní techniky se mohlo potěšit oko fanouška automobilových závodů. Místní legenda Josef Srnský sr. Přivezl nejen krásnou Škodu 110 R Coupe, aůle v neděli také precizně připravený VAZ 2103 v barvách Barum týmu, s jakým startoval v sedmdesátých letech. Velkou pozornost poutal také speciál Citroen SM německého jezdce Hanse Joswicze. Zejména mladší ročníky nevěřily, že se jedná o Citroën SM, údajně připravený pro rallye veteránů. Pro zajímavost – bylo neuvěřitelné, že se ostatní jezdci nedokázali shodnout, zda-li je vůz zelený či modrý. Spor kdo je barvoslepý se táhl celým víkendem. Závody ve Vrchlabí splnily očekávání závodníků, organizátorů a podle ohlasů i diváků a jistě se zařadí k úspěšným kapitolám historie Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu Edda cupu.
V samostatných článcích se podíváme nejen na jednotlivé třídy, ale zamyslíme se i nad závody do vrchu všeobecně.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar