Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rychlá kola v roce 2013 na výstavě

Jednou z posledních akcí uplynulé motoristické sezony je výstava Kola spojená s expozicí Rychlá kola, kterou před mnoha lety inicioval motoristický novinář Jiří Hájek. Určitě není lehké zapůjčit rychlé automobily a motocykly z mnoha disciplín tak, aby důstojně zaplnily výstaviště v Lysé nad Labem.

Nejpočetněji byl zastoupen úspěšný vrchařský tým kolem Petra Vojáčka a Martina Jermana s vozy Mitsubishi Lancer, Alfa Romeo 155 (tovární speciál pro MS) a Nissan 240 Z. Kromě obou zmíněných byly k vidění speciály Lukáše Vojáčka, Gábiny Sajlerové a jejího manžela Filipa. Dodejme, že Lukáš Vojáček se nakonec stal s Mitsubishi Lancer Evo 8 (výkon 550 k) vicemistrem Evropy v kategorii cestovních automobilů, když před posledním závodem ještě vedl. Ale díky politice chorvatských pořadatelů připadl titul „bez boje“ domácímu jezdci. Martin Jerman skončil sedmý.
K atraktivním automobilům patřily dva okruhové BMW M3 E92 GT Roberta Šenkýře pro divizi IV okruhového šampionátu a BMW 36 TR s řadovým šestiválcem 3,2 litru o výkonu 427 k a točivém momentu 392 Nm. S tímto vozem úspěšně startují Petr Kačírek, Dan Suchý a Lumír Firla.
Jen o 7 k méně má buggy Ford V6 Zoner 3.0 teprve sedmnáctiletého Jakuba Kubíčka pro divizi Super Buggy. Vůz postavený koncem roku 2012 v dílně Jaroslava Hoška (jeho buggy byla rovněž na výstavě) dovezl Kubíčka k jednomu vítězství v letošním Mistrovství Evropy a jednomu v domácím šampionátu. V současné době jde asi o největší talent českého autokrosu, který má reálnou šanci vystoupat až k příčkám nejvyšším. Jede nejen neskutečně rychle, ale hlavně hlavou, a to je nesmírně důležité.
Příznivce maratonu rozhodně potěšil KM Racing Martina Macíka s dvěma kamiony, čtyřkolkou a doprovodnou Toyotou. Přítomni byli také někteří členové týmu včele s ostříleným, dakarským vlkem Josefem Kalinou. Ten o Dakaru toho ví tolik, jako jen málokdo.
František Vojtíšek vystavil naopak okruhový truck Renault a Čáp zase trialový speciál Avia, s nímž získal letos titul mistra republiky a v Evropě skončil třetí.
Velice pěkná byla plochodrážní expozice pražské „Markéty“ s pozvánkou na další Grand Prix koncem května příštího roku. A také připomenutí historie Šestidenní včetně vystavení Světové trofeje a promítání archivních záběrů. Škoda, že mladé generace už dnes Šestidenní mnoho neříká, přitom to před více než čtvrt stoletím byla naše parádní disciplína. A jména Mašita, Fojtík, Češpiva. Mrázek byla světová esa, na která hned tak nikdo neměl. Pochopitelně na motocyklech Jawa.
Další haly byly vyhrazeny tuningu a novinkám osobních automobilů na našem trhu, kde největší plochu zabíraly značky Renault a Dacia, Citroën, Škoda nebo Volkswagen.


JL, 11.11.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar