Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volvo V40 s airbagem pro chodce

Sedm čidel, nejmodernější technologie a airbag, který se rozvine před čelním sklem. To jsou některé z hlavních prvků technologie airbagu pro chodce systému, díky němuž je Volvo a jeho nový model V40 prvními, kdo airbag pro chodce nabízí.

V Evropě představují chodci 14 procent všech osob usmrcených při dopravních nehodách. V Číně dokonce 25 procent. Mnohem více chodců je každoročně zraněno. Nejzávažnější poranění hlavy při kolizi chodce s automobilem jsou způsobena tvrdou konstrukcí pod kapotou, spodní hranou čelního skla a A-sloupky. S ohledem na tyto skutečnosti zahájilo Volvo vývoj svého airbagu pro chodce. Tento ve světě průlomový systém byl poprvé představen na autosalonu v Ženevě spolu s novým modelem Volvo V40.Smyslem airbagu je pomáhat chránit chodce v situacích, kdy se dostanou do kontaktu s kapotou a s prostorem kolem štěrbiny stěračů a A-sloupků, kde hrozí riziko vážného poranění hlavy.V přídi vozu je zabudováno sedm čidel, která přenášejí signály do řídicí jednotky. Když se automobil dostane do kontaktu s cizím objektem, signály se změní. Řídicí jednotka signály zpracuje, a pokud je vyhodnotí jako lidské nohy, aktivuje se airbag pro chodce.Závěsy kapoty jsou vybaveny pyrotechnickým uvolňovacím mechanismem, který při aktivaci systému vytáhne čepy a uvolní zadní část kapoty. Zároveň se aktivuje airbag, který se začne plnit plynem. V průběhu nafukování airbag nadzvedne kapotu. Ta se zvedne celkem o deset centimetrů a zůstane v této poloze.Zvětšená mezera mezi kapotou a tvrdými částmi v motorovém prostoru umožňuje deformaci kapoty, která pomůže utlumit sílu nárazu těla chodce. Airbag plní dvě funkce. Zaprvé zvedne kapotu, čímž pod ní vytvoří potřebný prostor, a zadruhé změkčí dopad těla chodce na tvrdé části v okolí čelního skla.V nafouknuté poloze airbag zakryje celou štěrbinu, kde jsou umístěny stěrače, přibližně jednu třetinu čelního skla a spodní část A-sloupků. Celá sekvence od aktivace systému do plného nafouknutí trvá několik setin sekundy.Systém je aktivní při rychlostech od 20 do 50 km/h. K 75 procentům všech nehod s chodci dochází při rychlostech do 40 km/h. Samotný airbag se skládá z vaku a vyvíječe plynu. Po aktivaci je vak během několika milisekund naplněn plynem.Před dvěma lety představilo Volvo systém rozpoznávání chodců s funkcí automatického brzdění. Pokud řidič na vzniklou situaci včas nezareaguje, dokáže systém zabránit srážce s chodcem až do rychlosti 35 km/h. Při vyšších rychlostech je důraz kladen především na to, aby se rychlost vozidla před nárazem co nejvíce snížila.

Jl, 30.5.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar