Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volkswagen Taigun - o výrobě rozhodne veřejnost

Volkswagen vystavuje na autosalonu v São Paulu ve světové premiéře studii kompaktního SUV s názvem Taigun. Působí kvalitním a dynamickým dojmem, je 3859 mm dlouhý, 1728 mm široký a 1570 mm vysoký. Rozvor náprav 2470 mm je v poměru k délce relativně dlouhý. Výsledkem jsou krátké převisy a přitažlivé proporce.

Čtyřmístný Taigun pohání nový motor TSI 1,0 litru s výkonem 81 kW/110 k od 5000/min. Průměrná spotřeba paliva je 4,7 l/100 km. Přeplňovaný motor s přímým vstřikováním má v Taigunu světovou premiéru; tato novinka rozšiřuje paletu tříválcových zážehových motorů o přímé vstřikování benzinu v kombinaci s přeplňováním turbodmychadlem a otvírá tak novou kapitolu strategie downsizingu značky Volkswagen.
Nový agregát je velmi úsporný a poskytuje již při nízkých otáčkách vysoký točivý moment 175 N.m od 1500/min. Studie s hmotností 985 kg zrychlí s novým motorem z klidu na 100 km/h za pouhých 9,2 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 186 km/h. Motor je kombinován s šestistupňovou mechanickou převodovkou.
Taigun vybavený 17“ koly z lehké slitiny a pneumatikami rozměru 205/50 R 17 bez problémů zvládne díky vysokému točivému momentu motoru a velké světlé výšce i neschůdný terén. Jednou z předností v oblasti aktivní bezpečnosti je elektronicky řízený stabilizační systém ESC.
Design karoserie koresponduje s kvalitním technickým konceptem. Vnější vzhled je originální, suverénní, logický a jasný. Při pohledu z boku jsou nápadné rozšířené podběhy kol, jejichž výrazný tvar je homogenně integrován do boční partie a zasahuje až do dveří. Ve spodní části karoserie je nápadné robustní ochranné obložení, jehož součástí jsou boční prahy, podběhy kol a spodní části nárazníku. Vzhledově atraktivní a přínosné i pro využití obestavěného prostoru
jsou krátké převisy – vpředu 708 mm, vzadu 681 mm.
Vpředu designéři navázali na terénní Tiguan a Touareg. Designu čelní partie studie proto dominují horizontální stylistické prvky. Do nárazníku byl integrován spodní ochranný plech, který je i vzadu.
Prostým zrakem nerozpoznatelné je rozdělení zadního výklopného víka studie na dva díly: horní část (2/3) sahající až ke spodní hraně zadních svítilen se otvírá vzhůru, zatímco spodní segment (1/3) protažený až k ochrannému plechu se
sklápí dolů směrem k vozovce. Horní část lze alternativně otvírat samostatně.
Za zadním víkem se rozprostírá zavazadlový prostor o objemu 280 litrů, který se po sklopení zadních sedadel zvětší na 987 litrů.
Designéři interiéru důsledně zredukovali rozmanitost funkcí podle důležitosti. Veškeré funkční prvky lze ovládat intuitivně.
Taigun je navíc vybaven informačním a zábavním systémem integrovaným do přístrojové desky, který nabízí rozhraní pro všechny běžné chytré telefony. Pod panelem informačního a zábavního systému jsou umístěny spínače výstražných blikačů (uprostřed) a tlačítka pro vyhřívání zadního okna, rozmrazovací funkci, klimatizaci a vnější osvětlení – vše z ušlechtilého hliníku. Nad audiosystémem
s navigačním systémem se na přístrojové desce nalézají další tři přídavné přístroje (ukazatel tlaku oleje, teploty chladicí kapaliny a plnicího tlaku). S těmito prvky výbavy ladí sportovní tříramenný volant s kůží obšitým, dole zploštělým věncem.
Pro všechny studie vozidel, které Volkswagen prezentuje na autosalonech, všeobecně platí, že jsou vždy navrženy tak, aby byla možná jejich sériová výroba. Pravděpodobnost, že Taigun bude jednoho dne stát u prodejců Volkswagen, je mimořádně vysoká – rozhodující roli sehraje veřejnost.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar