Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

VW Golf - zrození 6. generace

Volkswagen odhaluje své nejdůležitější tajemství pro letošní rok – nový Golf. Nejprodávanější vůz v Evropě, jehož se vyrobilo přes 26 milionů exemplářů, je po všech stránkách lepší než jeho předchůdce.

Čistý a efektní design ukazuje značce Volkswagen cestu do budoucnosti. Jeho akustické vlastnosti a celkový komfort boří hranice mezi třídami. Inovativní motory a převodovky snižují spotřebu až o 28 procent. Všechny pohonné jednotky zároveň splňují limity budoucí emisní normy EU-5.
Asistenční systémy jako „automatická kontrola vzdálenosti“ ACC, „adaptivní povozek“ DCC a „automatický parkovací asistent“ přinášejí další špičkové technologie. O maximální úroveň bezpečí se starají také nové sériové doplňky: ESP s vylepšenou odezvou v celém rychlostním spektru, optimalizované ochranné destrukční zóny, sedm airbagů včetně kolenních, speciální hlavové opěrky působící proti hyperextenzi krční páteře nebo automatická světla pro denní svícení.
Všechny zásadní partie karoserie byly změněny: „Klíčové komponenty jsme odlili v nových, precizních formách,“ vysvětluje Walter de Silva. Italský šéf designu německého koncernu zdůrazňuje: „Golf je vůz, který se stal globální ikonou, proto musí být jeho architektura a ztvárnění naprosto jasné a unikátní.“
Šestý Golf se může pochlubit jak sportovním, tak elegantním vzezřením, v mnohem větší míře, než jeho předchůdci. Zejména při přímém srovnání páté a šesté generace je zřejmé, jak moc se nový Golf změnil. Charakteristické prvky zahrnují čistě provedenou přední masku první generace a C-sloupek, dotažený k dokonalosti u čtvrté generace.
Díky nápadné boční linii, která se jako sval táhne od předních světlometů až k zadním světlům, získal Golf z bočního pohledu plnější a nižší vzhled.
Všechny povrchy karoserie působí sportovněji, mezi světlomety si propůjčil vodorovně orientovanou mřížku chladiče z první generace. Mřížka je vyvedena v černé lesklé barvě a její linie korespondují s liniemi nárazníku, pod nímž je otvor pro vstup vzduchu.
Také zadní části vozu dominují horizontální linie. Široké zadní svítilny jsou díky svému unikátnímu designu jasně identifikovatelná i v noci. Celkově se díky souhře všech designových prvků jeví širší, nižší a luxusnější.
Vysoká užitná hodnotu vozu vyzařuje z nového interiéru, jehož doplňky a povrchy mění pravidla platná v této třídě. Vzhled materiálů a různé detaily, jako např. chromované obroučky sdružených přístrojů převzaté z Passatu CC, zanechávají dojem, že je ve voze z vyššího segmentu. Vylepšeny a lépe dostupné jsou všechny důležité ovladače (nové automatické klimatizace Climatronic nebo ovladačů elektrického stahování oken).
Pokud si zákazník objedná Golf se zadními postranními airbagy, pozná na multifunkčním displeji, jestli cestující vzadu mají zapnuté pásy, samozřejmě pro každé sedadlo zvlášť. Dalším příkladem jsou kožená sedadla s novým pevnějším povrchem, aerodynamicky optimalizovaná zpětná zrcátka.

Nový Golf je charakteristický prvotřídními akustickými vlastnostmi. Vnější hluk redukuje speciální tlumicí vrstva na předním skle a nový koncept zavírání dveří a bočních oken. Další modifikace se dotkly akustické izolace mezi motorem a prostorem pro cestující a vše završují tiché pneumatiky a nové uložení motoru.
Svůj lví podíl na akustických vlastnostech mají také poprvé použité výjimečně tiché motory TDI se vstřikováním common rail. Dva vyrovnávací hřídele zamezují nežádoucím vibracím.
V plánu jsou motory TDI s výkony od 66 kW / 90 k až po 125 kW / 170 k. Při uvedení na trh bude Golf k dispozici se dvěma dvoulitrovými motory TDI o výkonech 81 kW / 110 k a 103 kW / 140 k, vždy s filtrem pevných částic DPF. Nové motory TDI vynikají mimořádnou úsporností. Agregát 2.0 TDI/110 k spotřebuje 4,5 l/100 km (úspora 0,6 l). Také silnější verze motoru 2.0 TDI/140 k si řekne o 4,9 l/100 km.

Při uvedení na trh budou k dispozici čtyři zážehové motory: 59 kW / 80 k, 75 kW / 102 k, 90 kW / 122 k a 118 kW / 160 k. Motory TSI, které začínají na výkonu 90 kW / 122 k, jsou vybaveny kompresorem a/nebo turbodmychadlem. Také benzinové agregáty jsou co se spotřeby týká, průkopnické, základní motor (80 k) spotřebuje na 100 km jen 6,4 l benzinu, což je o 0,5 litru méně než u předchozího modelu. Rovněž další motory TSI se mohou pochlubit vzorovou úsporností: 1.4 TSI/122 k spotřebuje 6,2 l/100 km a nový 1.4/160 k dosahuje spotřeby 6,3 l/100 km. Srovnáme-li tento údaj se spotřebou vysloužilého motoru FSI/150 k, může se nové TSI pochlubit hodnotou o 1,6 litru na 100 km nižší.

S výjimkou základních motorových verzí, mohou být všechny zážehové i vznětové agregáty spojeny s dvouspojkovou převodovkou DSG. V závislosti na točivém momentu motoru se jedná o převodovku šesti- nebo sedmirychlostní. Výkonná a agilní převodovka DSG tak zcela nahrazuje klasický automat. Jak efektivní může být spojení technologií TSI a DSG dokumentuje průměrná spotřeba motoru 1.4 TSI se sedmirychlostním DSG – 6l/100 km. Toto moderní duo nahrazuje 2.0 FSI/150 k se šestistupňovým automatem a spotřebou 8,3 l/100 km (úspora 2,3 l/100 km).

„Šestá generace Golfu naprosto změní měřítka kvality a komfortu ve své třídě, protože zákazníkovi za jeho peníze nabídne více užitné hodnoty než kdykoli předtím,“ říká Prof. Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva Volkswagen AG.
Uvedení na evropský trh čeká nový Golf v říjnu tohoto roku, následovat bude Afrika, Asie, Austrálie a Severní Amerika. Na český trh bude uveden v lednu příštího roku, cena zatím nebyla stanovena.

JL, 7.8.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar