VW Amarok do výroby i na Dakar
Volkswagen Užitkové vozy vstupuje s novým Amarokem do třídy pickupů střední velikosti. Tato kategorie představuje roční objem dvou milionů prodaných vozů na celém světě. Nejde jen o čtvrtou modelovou řadu VW Užitkové vozy, ale také prvním v Německu vyvinutý pickup jednotunové třídy.
Nejdříve si budou moci zájemci zakoupit Amarok s dvojitou kabinou, zatímco provedení s jednoduchou kabinou si premiéru odbude v první polovině roku 2011. Koncepčně a stylisticky vypadá 5,25 m dlouhý Amarok, jako kdyby právě sjel z rýsovacího prkna. Karoserie uložená na žebřinovém rámu ukazuje typické rysy značky Volkswagen. Lišty mřížky chladiče jsou vyvedeny s citem pro detail, z boku se od předního nárazníku táhne plocha přecházející přes blatníky až k bočním oknům. To propůjčuje vozu vzhled robustního nákladního vozu, který navíc umocňují masivní podběhy kol.
Zpočátku budou na výběr dva vznětové agregáty 2.0 TDI. Silnější o výkonu 120 kW/163 k a vstřikováním paliva common rail s dvoustupňovým přeplňováním turbodmychadly. Točivý moment dosahuje 400 Nm již od 1 500/min. Druhý čtyřválec s 90 kW (122 k) přijde v polovině roku 2010 a díky variabilní geometrii lopatek turbodmychadla vyvine točivý moment 340 Nm od 2 000/min. Oba motory budou spojeny s šestistupňovou manuální převodovkou. Amarok (122 k) se zapínatelným pohonem všech kol spotřebuje 7,6 l/100km, silnější verze pak 7,8 l/100 km.
Tři varianty pohonu
Pro přenos hnací síly nabídne pickup tři varianty pohonu, upravené pro specifické trhy:
·stálý pohon všech kol
·přiřaditelný pohon všech kol
·pohon zadní nápravy
Základní verze je vybavena pohonem zadních kol a je určena převážně těm zákazníkům, kteří upřednostňují karoserii a všestranné využití. Další dvě varianty mají pohon všech kol. Ideální volbou pro cesty do kopců je Amarok 4MOTION s přiřaditelným pohonem všech kol, který je označen červenou číslicí „4“ v názvu. Verze se stálým pohonem všech kol je označena stejně, ale „4“ je v černé barvě.
Verze s přiřaditelným pohonem všech kol využívá ozubenou spojku, která se aktivuje tlačítkem na palubní desce, vytváří stálý přenos síly mezi oběma nápravami. Pro nejtěžší překážky máme k dispozici redukci. Progresivně naladěné odpružení pro jízdu v těžkém terénu garantuje bezpečnost i při extrémním zatížení vozu zásluhou tří hlavních a dvou pomocných listových per. Stálý pohon všech kol je ve třídě pickupů raritou. Mezinápravový diferenciál Torsen dělí výkon motoru v poměru 40:60 mezi přední a zadní nápravu. V těžkém terénu systém zajišťuje, aby se na kolo s nejlepší přilnavostí přenášelo nejvíce výkonu. Tato varianta je spojena s podvozkem speciálně upraveným pro komfortní jízdu. Jako volitelná výbava bude k dispozici i uzávěrka zadního diferenciálu.
Zájemci si mohou zvolit jednu ze tří výbav. Základní verze spoléhá výhradně na mechanická a robustní řešení – ruční stahování oken, zámků dveří a nastavování zpětných zrcátek. Přední nárazník, kliky dveří a zpětná zrcátka nejsou lakovány a připraveny pro extrémní zátěž. Celek doplňují 16“ ocelová kola. Do sériové výbavy patří výškově nastavitelná přední sedadla, sklápěcí zadní lavice, uzamykatelná přihrádka na rukavice nebo osvětlení korby. Specialitou jsou antény integrované do zpětných zrcátek.
O třídu luxusnější je Amarok Trendline, jehož přední nárazník, kliky dveří a kryty zpětných zrcátek jsou lakovány v barvě vozu. Stahování oken, zámky a zpětná zrcátka se ovládají elektricky. Výbava dále obsahuje rádio s CD přehrávačem, manuální klimatizaci Climatic, multifunkční displej, tempomat a mlhovky. Elegantní vzhled doplňují 16“ kola z lehkých slitin.
Exkluzivní Amarok Highline se odlišuje mj. částečně chromovanými kryty zpětných zrcátek, různými chromovými doplňky a rozšířenými podběhy kol v barvě karoserie, do kterých se vejdou i 17“ kola. Výbava je obohacena o kontrastně barevnou přístrojovou deskou, na seznamu volitelné výbavy nechybí automatická klimatizace Climatronic, kožené doplňky, špičkový audiosystém či elegantní látkové vzory sedadel.
Jednoduchý vstup, dostatek prostoru i místa nad hlavou – tak bychom mohli charakterizovat pracoviště za volantem. Pokud vozem cestují pouze dva lidé, prostor pro zavazadla v interiéru může být po sklopení zadní lavice zvětšen.
Nákladový prostor poskytuje největší rozměry ve své třídě. Podlaha korby se nachází ve výšce pouhých 525 mm a celková plocha činí 2,52 m² (1 555 x 1 620 mm), vzdálenost mezi podběhy kol je 1 222 mm. Poprvé můžeme na pickup střední třídy nakládat europalety na šířku a díky užitečnému zatížení až 1,15 převážet třeba terénní čtyřkolky. S tažným zařízením uveze přívěs o hmotnosti až 2,8 tuny.
Cestující vpředu mají ochránit čelní a boční airbagy s ochranou hlavy. V sériové výbavě najdeme systémy ABS, ASR a elektronickou uzávěrku diferenciálu EDL nebo tzv. Offroad ABS, který aktivujeme tlačítkem. Znatelně zkracuje brzdnou dráhu na nezpevněném povrchu. Pokud je vůz vybaven speciálním systémem ESP, aktivuje se po stlačení tlačítka Offroad ABS do 30 km/h ještě asistent pro jízdu z kopce HDA. Všechny modely jsou vybaveny ESP s asistentem pro rozjezd do kopce.
Počátek prodejů v Jižní Americe je naplánován na začátek roku 2010, v Evropě pak ve druhé polovině příštího roku.
Oficiální doprovod Dakaru
Své kvality může prokázat již v lednu. Pořadatelé Rallye Dakar totiž využijí 35 pickupů jako doprovodných vozů nebo pro přepravu hostů a novinářů. Nový Amarok tak podstoupí náročný test, protože bude muset absolvovat stejnou trasu jako závodní speciály. Čtyři z vozů dostanou dodatečnou offroadovou výbavu. Amarok se navíc vyrábí právě v Argentině a jihoamerický trh je pro něj tím nejdůležitějším ze všech.
JL, 3.12.2009
Zpočátku budou na výběr dva vznětové agregáty 2.0 TDI. Silnější o výkonu 120 kW/163 k a vstřikováním paliva common rail s dvoustupňovým přeplňováním turbodmychadly. Točivý moment dosahuje 400 Nm již od 1 500/min. Druhý čtyřválec s 90 kW (122 k) přijde v polovině roku 2010 a díky variabilní geometrii lopatek turbodmychadla vyvine točivý moment 340 Nm od 2 000/min. Oba motory budou spojeny s šestistupňovou manuální převodovkou. Amarok (122 k) se zapínatelným pohonem všech kol spotřebuje 7,6 l/100km, silnější verze pak 7,8 l/100 km.
Tři varianty pohonu
Pro přenos hnací síly nabídne pickup tři varianty pohonu, upravené pro specifické trhy:
·stálý pohon všech kol
·přiřaditelný pohon všech kol
·pohon zadní nápravy
Základní verze je vybavena pohonem zadních kol a je určena převážně těm zákazníkům, kteří upřednostňují karoserii a všestranné využití. Další dvě varianty mají pohon všech kol. Ideální volbou pro cesty do kopců je Amarok 4MOTION s přiřaditelným pohonem všech kol, který je označen červenou číslicí „4“ v názvu. Verze se stálým pohonem všech kol je označena stejně, ale „4“ je v černé barvě.
Verze s přiřaditelným pohonem všech kol využívá ozubenou spojku, která se aktivuje tlačítkem na palubní desce, vytváří stálý přenos síly mezi oběma nápravami. Pro nejtěžší překážky máme k dispozici redukci. Progresivně naladěné odpružení pro jízdu v těžkém terénu garantuje bezpečnost i při extrémním zatížení vozu zásluhou tří hlavních a dvou pomocných listových per. Stálý pohon všech kol je ve třídě pickupů raritou. Mezinápravový diferenciál Torsen dělí výkon motoru v poměru 40:60 mezi přední a zadní nápravu. V těžkém terénu systém zajišťuje, aby se na kolo s nejlepší přilnavostí přenášelo nejvíce výkonu. Tato varianta je spojena s podvozkem speciálně upraveným pro komfortní jízdu. Jako volitelná výbava bude k dispozici i uzávěrka zadního diferenciálu.
Zájemci si mohou zvolit jednu ze tří výbav. Základní verze spoléhá výhradně na mechanická a robustní řešení – ruční stahování oken, zámků dveří a nastavování zpětných zrcátek. Přední nárazník, kliky dveří a zpětná zrcátka nejsou lakovány a připraveny pro extrémní zátěž. Celek doplňují 16“ ocelová kola. Do sériové výbavy patří výškově nastavitelná přední sedadla, sklápěcí zadní lavice, uzamykatelná přihrádka na rukavice nebo osvětlení korby. Specialitou jsou antény integrované do zpětných zrcátek.
O třídu luxusnější je Amarok Trendline, jehož přední nárazník, kliky dveří a kryty zpětných zrcátek jsou lakovány v barvě vozu. Stahování oken, zámky a zpětná zrcátka se ovládají elektricky. Výbava dále obsahuje rádio s CD přehrávačem, manuální klimatizaci Climatic, multifunkční displej, tempomat a mlhovky. Elegantní vzhled doplňují 16“ kola z lehkých slitin.
Exkluzivní Amarok Highline se odlišuje mj. částečně chromovanými kryty zpětných zrcátek, různými chromovými doplňky a rozšířenými podběhy kol v barvě karoserie, do kterých se vejdou i 17“ kola. Výbava je obohacena o kontrastně barevnou přístrojovou deskou, na seznamu volitelné výbavy nechybí automatická klimatizace Climatronic, kožené doplňky, špičkový audiosystém či elegantní látkové vzory sedadel.
Jednoduchý vstup, dostatek prostoru i místa nad hlavou – tak bychom mohli charakterizovat pracoviště za volantem. Pokud vozem cestují pouze dva lidé, prostor pro zavazadla v interiéru může být po sklopení zadní lavice zvětšen.
Nákladový prostor poskytuje největší rozměry ve své třídě. Podlaha korby se nachází ve výšce pouhých 525 mm a celková plocha činí 2,52 m² (1 555 x 1 620 mm), vzdálenost mezi podběhy kol je 1 222 mm. Poprvé můžeme na pickup střední třídy nakládat europalety na šířku a díky užitečnému zatížení až 1,15 převážet třeba terénní čtyřkolky. S tažným zařízením uveze přívěs o hmotnosti až 2,8 tuny.
Cestující vpředu mají ochránit čelní a boční airbagy s ochranou hlavy. V sériové výbavě najdeme systémy ABS, ASR a elektronickou uzávěrku diferenciálu EDL nebo tzv. Offroad ABS, který aktivujeme tlačítkem. Znatelně zkracuje brzdnou dráhu na nezpevněném povrchu. Pokud je vůz vybaven speciálním systémem ESP, aktivuje se po stlačení tlačítka Offroad ABS do 30 km/h ještě asistent pro jízdu z kopce HDA. Všechny modely jsou vybaveny ESP s asistentem pro rozjezd do kopce.
Počátek prodejů v Jižní Americe je naplánován na začátek roku 2010, v Evropě pak ve druhé polovině příštího roku.
Oficiální doprovod Dakaru
Své kvality může prokázat již v lednu. Pořadatelé Rallye Dakar totiž využijí 35 pickupů jako doprovodných vozů nebo pro přepravu hostů a novinářů. Nový Amarok tak podstoupí náročný test, protože bude muset absolvovat stejnou trasu jako závodní speciály. Čtyři z vozů dostanou dodatečnou offroadovou výbavu. Amarok se navíc vyrábí právě v Argentině a jihoamerický trh je pro něj tím nejdůležitějším ze všech.
JL, 3.12.2009
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












