Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Corolla - jedenáctá generace

Nová Corolla přijíždí s novým designem exteriéru. Návrháři zdůraznili delší rozvor a celkově menší výšku vozu; kombinují čisté křivky a vyvážené proporce, čímž nová Corolla získala rafinovanější vzhled a modernější design.

Nová Toyota je v porovnání s předchůdcem o 80 mm delší (4620 mm), 15 mm širší (1 775 mm) a současně o 5 mm nižší (1 465 mm). Zadní převis byl zkrácen o 25 mm, přední převis se zvětšil o 5 mm a rozvor náprav se protáhl o podstatných 100 mm.

Aerodynamické parametry zlepšuje přední spoiler a celá řada krytů, díky nimž je spodní část karoserie téměř plochá, aby vzduch mohl proudit volně. Najdeme zde kompletní spodní kryt motoru, kryty prvků zavěšení přední i zadní nápravy, aerodynamické kryty před předními i zadními koly, kryty pod podlahou vozu, boční postranní kryt pod palivovou nádrží nebo spodní kryt v zadní části podlahy, jehož součástí jsou i aerodynamická stabilizační žebra ke zvýšení stability za vysokých rychlostí.

Díky novému zpracování kvalitního interiéru, který těží z nárůstu rozvoru o 100 mm (2700 mm), se zákazníci mohou těšit na více než příjemné prostředí uvnitř. Cestující mají k dispozici prostornou a pohodlnou kabinu, nyní s větším prostorem pro nohy zadních cestujících, pohodlná sedadla a větší objem zavazadelníku.
Přestože se zadní převis karoserie zkrátil o 25 mm, objem zavazadelníku narostl na výsledných 452 litrů.
Velké a přehledné přístroje v kapličce před řidičem mohou být dvojího provedení, v závislosti na zvoleném stupni výbavy. Ve výbavě Active najdeme trojici ukazatelů. Součástí velkého rychloměru je ukazatel palubního počítače. U vozů v nejvyšším stupni výbavy Style je uspořádání se dvěma kruhovými ukazateli a středovým multifunkčním displejem TFT.
Na volantu o průměru 373 mm, jenž může být vybaven i páčkami řazení , najdeme ucelenou sestavu multifunkčních spínačů k ovládání audio soustavy, hands-free telefonu, tempomatu, nastavitelného omezovače rychlosti a multifunkčního displeje.
Kvalitu a intuitivní ergonomii v interiéru doplňují prvky výbavy ke zvýšení pohodlí a praktičnosti, např. systém bezklíčového odemykání vozu a spouštění motoru (Smart Entry & Start), duální klimatizace nebo systémem SIPA (jednoduchý inteligentní parkovací asistent).
Pokrokové technologie rozhraní člověk-stroj (HMI) zastupují nejmodernější verze jedinečné řady cenově dostupných multimediálních systémů Toyota s dotykovou obrazovkou: Toyota Touch 2 a rozhraní Toyota Touch 2 s navigací Go.
Systém bezklíčového odemykání vozu a spouštění motoru (Smart Entry & Start) se nabízí v kombinaci s novým sklopným klíčkem se zjednodušeným rozvržením větších tlačítek

Nová Corolla nabízí jedinečný výběr z cenově dostupných multimediálních systémů Toyota s dotykovou obrazovkou: Toyota Touch 2 a rozhraní Toyota Touch 2 s navigací Go.
Nová Toyota Corolla může být vybavena i systémem SIPA (jednoduchý inteligentní parkovací asistent). Systém aktivovaný stiskem tlačítka používá zadní kameru a ultrazvukové senzory v bocích předního nárazníku, jejichž prostřednictvím rozpozná použitelné místo pro podélné parkování. Poté automaticky použije správnou posloupnost natočení volantu k zaparkování vozu na cílovém místě; řidič ovládá pouze rychlost vozidla.


Hospodárné motory
Nabídka motorů zahrnuje přeplňovaný vznětový motor 1,4 l D-4D a dvojici zážehových jednotek; motor 1,33 l Dual VVT-i a jednotku 1,6 l Valvematic. Pro všechny motory v nabídce je šestistupňová manuální převodovka. Corollu 1.4 D-4D lze objednat s automatizovanou manuální převodovkou MultiMode; pro 1,6 l je v nabídce nově automatická převodovka Multidrive S.

Všechny motory těží z výhod technologie Toyota Optimal Drive přispívající ke zvýšení výkonu při nižší spotřebě paliva a zároveň splňují požadavky emisních norem až po kategorii Euro 5+.
Všechny tyto základní technologie se zaměřují na tři klíčové aspekty vývoje hnacích jednotek:
Prvním je snížení hmotnosti hnací jednotky použitím lehkých a vysoce kompaktních převodovek a komponentů motoru. Toto opatření se vztahuje na všechny pohonné jednotky nabízené pro novou Corollu.

Druhou oblastí je minimalizace hydraulických ztrát nasazením technologie Valvematic (výsledek dalšího vývoje VVT-i) u zážehového motoru 1,6 l. Zahrnuje ventilová vahadla s rolničkami, menší a lehčí písty u zážehových motorů, použití oleje o nižší viskozitě, šestistupňové manuální převodovky a novou automatickou převodovku Multidrive S.
Třetí oblastí jsou snahy o dosažení co nejvyšší účinnosti spalování. U zážehových motorů určených pro novou Corollu toho bylo dosaženo kompresním poměrem 11,5:1, použitím technologie Valvematic, přepracováním sacího kanálu i konstrukce spalovací komory a olejové trysky na chlazení pístů. Vznětový motor 1,4 l D-4D těží z předností optimalizovaných rozměrů spalovací komory a vyšší účinnosti chlazené recirkulace výfukových plynů (EGR).


Zážehový motor 1,33 l Dual VVT-i
S technologií Dual VVT-i a vysokým kompresním poměrem 11,5:1 dosahuje výkonu 73 kW ( 99 k) a točivého momentu 128 Nm při 3 800/min. V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou má spotřebu 5,6 l/100 km.
Pohonná jednotka je výjimečně lehká a kompaktní díky malému vrtání a prodlouženému zdvihu válců, což se odráží v příznivém poměru mezi výkonem a hmotností motoru. U motoru je použit speciální kryt hlavy válců a sací potrubí z pryskyřice, přičemž sací kanál byl optimalizován s ohledem na ideální proudění vzduchu přispívající k vyšší účinnosti spalování.


Zážehový motor 1,6 l Valvematic
Valvematic je dalším vývojovým stupněm vysoce úspěšné technologie proměnného časování ventilů Dual VVT-i. Posunuje původní systém VVT-i o stupeň dále tím, že kromě proměnného časování sacích ventilů používá i systém řízení zdvihu ventilů. Takto je možné lépe regulovat objem nasávaného vzduchu i jeho rychlost, a dosáhnout tak vyšší účinnosti spalování, což v konečném důsledku znamená nárůst výkonu o 7 % při spotřebě paliva nižší o 8 %.
V součinnosti se šestistupňovou manuální převodovkou nebo novou automatickou převodovkou Multidrive S dosahuje výkonu 97 kW (132 k) a točivého momentu 160 Nm při 4400/min. S manuální převodovkou dosahuje spotřeby 6 l/100 km, s převodovkou Multidrive S je spotřeba 5,6 l/100 km.

Vznětový motor 1,4 l D-4D
Pohonná jednotka 1,4 l D-4D se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo šestistupňovou MultiMode, dosahuje výkonu 66 kW / 90 k a točivého momentu 205 Nm od 1800 do 2800/min.
Ve spojení s vysokým vstřikovacím tlakem rozvodu paliva typu common rail (160 MPa) to znamená zkrácení doby vstřiku.
V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou dosahuje agregát 1,4 D-4D spotřeby 4,1 l/100 km.
Nová převodovka Multidrive S s kovovým řemenem, vyvinutá s ohledem na kompaktní rozměry, nízkou hmotnost a nízkou spotřebu paliva, obsahuje měnič točivého momentu a plně elektronickou regulaci tlaku oleje ‘multidrive’.

Multidrive S nabízí širší rozpětí převodových poměrů, rychlejší změny převodových stupňů a nižší spotřebu paliva než nahrazovaná. Lze ji používat ve třech různých režimech: plně automatickém režimu hladkého řazení, sportovním režimu (Sport), resp. sportovním režimu sedmistupňového sekvenčního řazení (Sport Sequential Shiftmatic).

Sportovní režim sedmistupňového sekvenčního řazení pak pro lepší požitek z dynamičtější a sportovní jízdy umožňuje ručně zasahovat do volby automatické převodovky prostřednictvím páky voliče. V tomto režimu ústrojí zajišťuje jemně odstupňované řazení nahoru a poskytuje pocit přímé zpětné vazby při podřazování, včetně brzdění motorem a zpomalování.


Převodovka MultiMode
Na přání se pro novou Corollu se vznětovým motorem 1,4 D-4D nabízí automatizovaná manuální převodovka MultiMode bez spojkového pedálu, vybavená i režimem plně automatického řazení. Řidič si může vybrat jeden ze dvou režimů plně automatického řazení, případně řadit manuálně pomocí páček pod volantem.

Při navolení režimu E (Economy – hospodárný provoz), M (Manual – manuálně) nebo R (Reverse – zpětný chod) je řazení podobné jako v případě běžné automatické převodovky. V režimu E řadí systém automaticky tak, aby dosahoval co nejnižší spotřeby paliva. Při navolení režimu ES (Sport) se charakteristika řazení přesouvá do vyššího pásma otáček pro sportovnější pocit z jízdy.


Nová Corolla používá podobně jako předchůdce osvědčenou kombinaci předních vzpěr McPherson a zavěšení zadních kol s torzní příčkou. Díky výraznému přepracování soustavy zavěšení předních i zadních kol se podstatně zvýšilo jízdní pohodlí, stejně tak jako agilita jízdy.

Vůz je vybaven sedmi airbagy SRS; čelními airbagy pro řidiče a předního spolujezdce, kolenním airbagem pro řidiče, dvoukomorovými bočními airbagy vpředu a hlavovými záclonovými airbagy po celé délce interiéru.
Brzdová soustava s posilovačem používá systém ABS nové generace a ventilované přední kotouče o průměru 277 mm, resp. neventilované kotouče vzadu o průměru 270 mm.
Standardně nechybí systém ABS, včetně elektronického rozdělování brzdné síly (EBD) a funkce brzdového asistenta (BA). V nabídce je systém řízení trakce (TRC) a systém řízení stability vozu (VSC), stejně tak jako vylepšený systém pro snadné rozjíždění v kopci (HAC2) pro vozidla vybavená systémem VSC. Brzdná síla působí ještě po dobu až dvou sekund poté, co řidič uvolní brzdový pedál, aby se zabránilo samovolnému popojetí vozidla ze svahu.






Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar