Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Aygo - víc než mini

Důležitým požadavkem zájemců o nové AYGO jsou kompaktní vnější rozměry. Celková délka narostla o 25 mm na 3 455 mm, a přestože se prostor pro hlavy předních cestujících zvětšil o 7 mm, samotný vůz je o 5 mm nižší.

Při pohledu z boku je patrné, že střecha je nyní nižší a její přední hrana se posunula směrem vpřed. Těžiště kabiny se posunulo kupředu, čímž vůz získal vyváženější postoj. Tvarování bočních oken závisí na karosářském provedení (3 nebo 5 dveří), přičemž u verze s pěticí dveří je grafika oken prodloužena až k zadním sdruženým světlům.
Hlavním motivem designu interiéru je lichoběžníková středová konzola, jejíž tvarové provedení se opakuje po celé kabině u nejrůznějších komponent, jako např. výdechů ventilace, obložení dveří a lemování páky voliče převodovky. V kapličce přístrojů před řidičem najdeme kruhové ukazatele v souosém uspořádání. Součástí trvale podsvícených ukazatelů je i centrální multifunkční displej s velkým písmem pro co nejlepší čitelnost.
Přestože rozvor náprav zůstal na původních 2 340 mm, délka prostoru pro cestující narostla o 9 mm. K pohodlí na předních sedadlech dále přispívají loketní opěrky, které jsou nyní o 20 mm širší.
V neposlední řadě se zvětšil i zavazadelník, a to o 29 litrů na 168 l. Vyměnitelné díly v exteriéru (maska chladiče ve tvaru „X“, dekorační panely zadního nárazníku, dekory předního nárazníku a litá kola) i interiéru vozu (přístrojový panel, středová konzola, výdechy ventilace, hlavice řadicí páky a okolní lemování) lze poměrně rychle a snadno vyměnit, i po několika letech.
Díky jednoduchému výběru z trojice stupňů výbavy, tří speciálních edicí (které se budou pravidelně obměňovat) a dvou paketů pro exteriér a interiér zákazníci ihned pochopí široké spektrum nabízených možností vlastních úprav, aby si mohli vytvořit vůz podle svých představ.

Nové AYGO se může pochlubit velkorysou základní výbavou. Všechny vozy nabízejí audio soustavu s tunerem AM/FM a připojením USB/AUX, LED světla pro denní svícení, stabilizační systém VSC a asistent rozjezdu do kopce.
Vrcholným stupněm výbavy je stylová varianta ‘x-wave’ s velkou stahovací plátěnou střechou a 15" litými koly ve stříbrném tónu. V interiéru zaujmou dekory v barvě karoserie a polokožené čalounění sedadel. Standardní audio soustavu nahrazuje multimediální soustava x-touch s dotykovým displejem, zadní kamerou a možností připojení chytrého telefonu přes MirrorLink.

Zákazníci, kteří si přejí nové AYGO uzpůsobit vlastnímu vkusu a nechtějí přitom volit z jednotlivých prvků individualizace, mohou se rozhodnout pro jeden z paketů pro exteriér nebo interiér. V rámci jednoho z paketů si může zákazník změnit barvu masky chladiče ve tvaru „X“ a dekor zadního nárazníku.

Prostřednictvím systému „x-touch“ v nové Toyotě AYGO můžeme nahlédnout mezi cenově dostupné multimediální soustavy příští dekády. Zákazníkům nabízí bezkonkurenční spojení palubních multimédií s konektivitou pro chytré telefony. Soustava x-touch používá plnobarevný dotykový displej o úhlopříčce 7", jenž je plně integrován do přístrojového panelu. Jedná se o první systém v této automobilové třídě, jenž standardně obsahuje i zadní parkovací kameru.

Seznam vylepšení litrové pohonné jednotky pro nové AYGO je hodně dlouhý. V první řadě byl vylepšen charakter spalování, kompresní poměr se zvýšil z 11,0 na 11,5:1. Konstruktéři vylepšili chlazení spalovací komory, přičemž o optimální mix paliva se vzduchem se stará sací kanál s propracovaným mechanizmem víření. Rovněž byl optimalizován program proměnného časování ventilů. Motor vykazuje vyšší výkon i točivý moment – 51 kW (69 k) při 6 000/min, resp. 95 Nm při 4 300/min. Od 2 000/min je k dispozici moment 85 Nm. Již u standardní verze poklesla spotřeba paliva ze 4,4 na 4,1 l/100 km, verze Eco si vede ještě lépe a dosahuje kombinované spotřeby paliva pod 3,9 l/100 km.

A v neposlední řadě došlo k celé řadě úprav aerodynamiky vozu v zájmu dalšího snížení spotřeby paliva. Patří sem mj. optimalizace proudění vzduchu kolem karoserie s cílem snížit odporové síly, instalace předních i zadních spoilerů, zakrytování spodku vozu a montáž aerodynamických krytů před zadními koly k regulaci proudění vzduchu pod podlahou vozu.
Volitelným prvkem výbavy je automatizovaná manuální převodovka x-shift, která prodělala zásadní vylepšení, ve voze chybí spojkový pedál, přičemž o rychlé a přesné řazení se stará počítač, jenž provádí synchronizaci motoru, spojky a skříně typu transaxle.
Při navolení režimu E (Easy – hospodárný provoz), M (Manual – manuální) nebo R (Reverse – zpětný chod) se vůz může pohybovat ‘plížením’ podobně jako u vozů s klasickou samočinnou převodovkou. V režimu E pak systém volí vhodný převod podle polohy plynového pedálu, rychlosti vozidla a jízdních podmínek. Převodovka x-shift v nové Toyotě AYGO disponuje i funkcí kick-down reagující na prudké sešlápnutí plynového pedálu, která je u automatických převodovek standardem. Kromě toho je možné systém dočasně překlenout pomocí páček řazení umístěných pod volantem.
Po přepnutí do režimu M pak může řidič volit převodové stupně ručně, a to buď prostřednictvím samotné řadicí páky, nebo páček řazení pod volantem.



12.3.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar