Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Toyota Auris - světová premiéra v Paříži

Nový Auris je prvním zástupcem v rámci produktové ofenzívy automobilky Toyota v evropské nižší střední třídě. Model je smělejší, dynamičtější a lépe vybavený než v minulosti a nabízí i nižší provozní náklady. Nechybějí ani hospodárnější pohonné jednotky – včetně verze s plně hybridním pohonem.

Nový Auris přinášející nový design exteriéru i interiéru je nejnižším vozem v mainstreamové části nižší střední třídy. Nový design zevnějšku maximálně využívá výhod nižších čelních partií a snížení celkové výšky o 55 mm, a tak se nový Auris může pochlubit vynikající aerodynamikou 0,28 Cd.
Čelní partie kombinují současnou designérskou filozofii Toyoty s provedením světlometů a LED světel pro denní svícení ve stylu Keen Look, čímž modelová řada Auris získává na dynamice.
Z boku můžeme pozorovat výraznou změnu designu u prodlouženého prosklení se třemi panely, s prostředním B-sloupkem v klavírním černém tónu (na přání) a dynamičtějším ztvárněním zadního sloupku.
Nový design interiéru skýtá více prostoru, větší míru pohodlí, lepší kvalitu i pocit optické jednotnosti – díky konzistenci osvětlení, typů písma, barev a povrchového zpracování. Interiér vylepšuje i panoramatické střešní okno ‘Skyview’, které je jsou příjemnější na dotek. Volant je potažen nejkvalitnější jemnou kůží Nappa.
Nová, prakticky a všestranně přepracovaná kabina přináší výrazně lepší polohu za volantem, více místa pro kolena zadních cestujících (+ 20 mm) a prodloužení zavazadelníku (+ 90 mm). Hatchback nabízí zvětšený objem (360 litrů), přičemž díky změně uložení akumulátorů pod zadní sedadla nyní Auris Hybrid nabídne shodný zavazadelník.
Auris dále těží z nižší světlé výšky, polohy za volantem a těžiště vozu, přepracovaného řízení a systému zavěšení kol – včetně častějšího použití dvojitého lichoběžníkového zavěšení u zadní nápravy s ohledem na pohodlnější charakter, lepší reakce a vyšší požitek z jízdy.
Vůz používá ve vyšší míře vysokopevnostní ocel – zejména v horní části struktury karoserie. To se odrazilo v 10% zvýšení tuhosti karoserie, celkovém snížení hmotnosti vozu až o 40 kg (podle verze), stejně tak jako snížení těžiště celého vozu.
Mnohokrát oceněný plně hybridní pohon 1,8 HYBRID se bude nabízet společně se dvěma vznětovými motory – 1,4 D-4D a 2,0 D-4D – a dvěma zážehovými jednotkami – 1,33 Dual VVT-i a 1,6 Valvematic.
Očekává se, že podíl každého typu hnacího ústrojí – zážehového, vznětového nebo hybridního – bude v celkových prodejích modelu Auris asi třetinový.
Auris, navržený pro Evropu, se bude vyrábět v britském závodu Toyota Motor Manufacturing UK společně s Avensisem.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar