Toyota Auris nové generace také v ČR
Nový Auris staví na nové podvozkové architektuře odráží osobní vášeň Akio Toyody, prezidenta automobilky Toyota, vyrábět atraktivnější a dynamičtější vozy, ale současně i stavět na dlouhodobě budované pověsti Toyoty v otázkách kvality a spolehlivosti.
Konstruktéři se zaměřili mj, na hmotnostní úspory, úpravy podvozku, optimalizaci tvarů karoserie a vylepšování hnacího ústrojí. Úzce spolupracovali s designéri, aby architektura modelu odpovídala i zvolenému stylu. Výsledkem je nový Auris – lehčí, dynamičtější, lépe vybavený a provozně hospodárnější než u předešlých generací.
S ohledem na co nejlepší aerodynamiku se pod podlahou nachází přední spoiler, spodní absorbér, spodní kryt motoru, přední aerodynamické krytky u kol, spodní kryty ve středové části podlahy, spodní kryty po straně v oblasti palivové nádrže, kryt v zadní části podlahy vozidla a zadní aerodynamické krytky u kol.
V nové kapličce přístrojů je použit čistý a jednoduchý design s dvojicí nebo trojicí kruhových stupnic s bílými ručičkami a čísly.
Díky nové konstrukci předních sedadel se zvětšil prostor pro kolena zadních cestujících o 20 mm. Rovněž se zvětšily dveřní otvory pro nástup zadních cestujících. Délka zavazadelníku narostla o 50 mm a současně se zvětšila šířka výklopné zádě o 90 mm.
Díky celkové výšce 1460 mm (pokles o 55 mm) je Auris jedním z nejnižších zástupců nižší střední třídy. Široké nasazení vysokopevnostní oceli v konstrukci karoserie, zejména v horní části, napomohlo snížit celkovou hmotnost (v průměru o 50 kg) a zároveň posunout těžiště vozu směrem dolů.
Přepracování se dotklo celé řady komponent zavěšení předních kol se vzpěrami McPherson, včetně horní nosné konstrukce, dorazů propružení, vinutých pružin a tlumičů. Snížení tuhosti pružin a jemné vyladění tlumičů napomohlo zlepšit jízdní pohodlí a ovladatelnost.
Nový Auris používá na zadní nápravě buď dvojité lichoběžníkové zavěšení, nebo konstrukci s torzní příčkou. Oproti první generaci tohoto modelu se dvojité lichoběžníkové zavěšení týká všech verzí se zážehovým motorem 1,6 l, vznětovým motorem 2,0 l a plně hybridním pohonem. Verze se zážehovým motorem 1,33 l nebo vznětovým motorem 1,4 l používají zadní zavěšení s torzní příčkou.
Zákazníci nyní mohou volit kromě hybridního ústrojí ještě dva zážehové a dva vznětové motory, nabízející výhody technologie Toyota Optimal Drive v oblasti výkonových parametrů i spotřeby paliva. Podrobnější popis přineseme zítra.
Zážehové motory
Vznětové motory
Pozn: Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, Točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), Spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Auris je nyní vybaven novým systémem řízení dobíjení baterie, díky kterému se za jízdy snižuje zatížení motoru alternátorem vyrábějícím elektřinu, a tedy klesá spotřeba paliva. Systém reguluje množství energie produkované alternátorem v závislosti na momentálních jízdních podmínkách. Při zpomalování systém zvyšuje napětí vyráběné elektřiny kvůli maximálnímu dobíjení akumulátoru, ale jindy se toto napětí naopak snižuje. Výsledkem je pokles celkového zatížení motoru vlivem generování proudu, a tedy i nižší spotřeba paliva.
Na přání se pro verzi 1,4 D-4D 90 nabízí automatizovaná manuální převodovka MultiMode, vybavená i režimem plně automatického řazení. Řidič si může vybrat jeden ze dvou režimů plně automatického řazení, případně řadit manuálně pomocí páček pod volantem. V režimu E vůz řadí automaticky tak, aby dosahoval co nejnižší spotřeby paliva. Při navolení režimu ES (Sport) se charakteristika řazení přesouvá do vyššího pásma otáček pro sportovnější pocit z jízdy.
Bezestupňová převodovka (CVT) MultiDrive S v kombinaci se zážehovým motorem 1,6 l Valvematic, disponuje režimem automatického řazení, resp. sportovním režimem sekvenčního řazení se sedmi stupni.
Nový přístup k cenově dostupnému multimediálnímu systému představuje rozhraní Toyota Touch (od výbavy Active) s barevnou dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 6,1".
Modernizovaná navigace, zahrnující všechny nejoblíbenější funkce, jako např. vyspělé dopravní funkce s prémiovým informačním obsahem v 10 evropských zemích a varování na radary i bezpečnostní kamery (v souladu s legislativou), nyní přináší obrázky zachycující křižovatky, pohledy na tunely, funkci automatického přibližování a vylepšený způsob varování na radary a rychlostní omezení.
Systém byl vylepšen tak, aby poskytoval přesnější odhadované časy příjezdu, lepší volby trasy za použití databáze způsobů provozu (na základě dat nashromážděných v minulosti) se zohledněním průměrných rychlostí na jednotlivých úsecích trasy v závislosti na času, dni a měsíci.
Systém kromě toho zahrnuje i nové dopravní funkce, které poskytují relevantnější zpětnou vazbu a přístup k informacím o dopravní situaci na trase užitečným pro řidiče.
Nový Auris nabízí parkovací asistent SIPA (Simple Intelligent Park Assist), jenž se standardně dodává ve stupni výbavy Lounge, resp. na přání ve stupni výbavy Active. Jeho použití usnadňuje a zároveň velmi urychluje funkce Easy Set.
Systém používající ultrazvuková čidla v bocích předního a zadního nárazníku rozpozná použitelné parkovací místo pro podélné parkování. Poté automaticky použije správnou posloupnost natočení volantu k zaparkování vozu na cílovém místě; řidič ovládá pouze rychlost vozidla.
Základní výbava Power zahrnuje mj. automatickou klimatizaci, sedm airbagů, systém stability VSC, vnější zpětná zrcátka vyhřívaná, asistent rozjezdu do kopce, denní světla LED, audio / CD / USB, palubní počítač atd.
Příklady cen
S ohledem na co nejlepší aerodynamiku se pod podlahou nachází přední spoiler, spodní absorbér, spodní kryt motoru, přední aerodynamické krytky u kol, spodní kryty ve středové části podlahy, spodní kryty po straně v oblasti palivové nádrže, kryt v zadní části podlahy vozidla a zadní aerodynamické krytky u kol.
V nové kapličce přístrojů je použit čistý a jednoduchý design s dvojicí nebo trojicí kruhových stupnic s bílými ručičkami a čísly.
Díky nové konstrukci předních sedadel se zvětšil prostor pro kolena zadních cestujících o 20 mm. Rovněž se zvětšily dveřní otvory pro nástup zadních cestujících. Délka zavazadelníku narostla o 50 mm a současně se zvětšila šířka výklopné zádě o 90 mm.
Díky celkové výšce 1460 mm (pokles o 55 mm) je Auris jedním z nejnižších zástupců nižší střední třídy. Široké nasazení vysokopevnostní oceli v konstrukci karoserie, zejména v horní části, napomohlo snížit celkovou hmotnost (v průměru o 50 kg) a zároveň posunout těžiště vozu směrem dolů.
Přepracování se dotklo celé řady komponent zavěšení předních kol se vzpěrami McPherson, včetně horní nosné konstrukce, dorazů propružení, vinutých pružin a tlumičů. Snížení tuhosti pružin a jemné vyladění tlumičů napomohlo zlepšit jízdní pohodlí a ovladatelnost.
Nový Auris používá na zadní nápravě buď dvojité lichoběžníkové zavěšení, nebo konstrukci s torzní příčkou. Oproti první generaci tohoto modelu se dvojité lichoběžníkové zavěšení týká všech verzí se zážehovým motorem 1,6 l, vznětovým motorem 2,0 l a plně hybridním pohonem. Verze se zážehovým motorem 1,33 l nebo vznětovým motorem 1,4 l používají zadní zavěšení s torzní příčkou.
Zákazníci nyní mohou volit kromě hybridního ústrojí ještě dva zážehové a dva vznětové motory, nabízející výhody technologie Toyota Optimal Drive v oblasti výkonových parametrů i spotřeby paliva. Podrobnější popis přineseme zítra.
Zážehové motory
Typ | 1.33 | 1.6 |
Objem | 1329 | 1598 |
Výkon | 73(100)/6000 | 97(132)/6400 |
Toč.moment | 128/3800 | 160/4400 |
Rychlost | 175 | 200 |
Zrychlení | 12,6 | 10,0 |
Spotřeba | 7,0/4,7/5,5 | 7,9/4,8/5,9 |
Vznětové motory
Typ | 1.4 D-4D | 2D-4D |
Objem | 1360 | 1998 |
Výkon | 66(90)/3800 | 91(124)/3600 |
Toč.moment | 205/1800-2800 | 310/1600-2400 |
Rychlost | 180 | 200 |
Zrychlení | 12,5 | 10,0 |
Spotřeba | 5,0/3,7/4,2 | 5,2/3,8/4,3 |
Pozn: Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, Točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), Spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Auris je nyní vybaven novým systémem řízení dobíjení baterie, díky kterému se za jízdy snižuje zatížení motoru alternátorem vyrábějícím elektřinu, a tedy klesá spotřeba paliva. Systém reguluje množství energie produkované alternátorem v závislosti na momentálních jízdních podmínkách. Při zpomalování systém zvyšuje napětí vyráběné elektřiny kvůli maximálnímu dobíjení akumulátoru, ale jindy se toto napětí naopak snižuje. Výsledkem je pokles celkového zatížení motoru vlivem generování proudu, a tedy i nižší spotřeba paliva.
Na přání se pro verzi 1,4 D-4D 90 nabízí automatizovaná manuální převodovka MultiMode, vybavená i režimem plně automatického řazení. Řidič si může vybrat jeden ze dvou režimů plně automatického řazení, případně řadit manuálně pomocí páček pod volantem. V režimu E vůz řadí automaticky tak, aby dosahoval co nejnižší spotřeby paliva. Při navolení režimu ES (Sport) se charakteristika řazení přesouvá do vyššího pásma otáček pro sportovnější pocit z jízdy.
Bezestupňová převodovka (CVT) MultiDrive S v kombinaci se zážehovým motorem 1,6 l Valvematic, disponuje režimem automatického řazení, resp. sportovním režimem sekvenčního řazení se sedmi stupni.
Nový přístup k cenově dostupnému multimediálnímu systému představuje rozhraní Toyota Touch (od výbavy Active) s barevnou dotykovou obrazovkou o úhlopříčce 6,1".
Modernizovaná navigace, zahrnující všechny nejoblíbenější funkce, jako např. vyspělé dopravní funkce s prémiovým informačním obsahem v 10 evropských zemích a varování na radary i bezpečnostní kamery (v souladu s legislativou), nyní přináší obrázky zachycující křižovatky, pohledy na tunely, funkci automatického přibližování a vylepšený způsob varování na radary a rychlostní omezení.
Systém byl vylepšen tak, aby poskytoval přesnější odhadované časy příjezdu, lepší volby trasy za použití databáze způsobů provozu (na základě dat nashromážděných v minulosti) se zohledněním průměrných rychlostí na jednotlivých úsecích trasy v závislosti na času, dni a měsíci.
Systém kromě toho zahrnuje i nové dopravní funkce, které poskytují relevantnější zpětnou vazbu a přístup k informacím o dopravní situaci na trase užitečným pro řidiče.
Nový Auris nabízí parkovací asistent SIPA (Simple Intelligent Park Assist), jenž se standardně dodává ve stupni výbavy Lounge, resp. na přání ve stupni výbavy Active. Jeho použití usnadňuje a zároveň velmi urychluje funkce Easy Set.
Systém používající ultrazvuková čidla v bocích předního a zadního nárazníku rozpozná použitelné parkovací místo pro podélné parkování. Poté automaticky použije správnou posloupnost natočení volantu k zaparkování vozu na cílovém místě; řidič ovládá pouze rychlost vozidla.
Základní výbava Power zahrnuje mj. automatickou klimatizaci, sedm airbagů, systém stability VSC, vnější zpětná zrcátka vyhřívaná, asistent rozjezdu do kopce, denní světla LED, audio / CD / USB, palubní počítač atd.
Příklady cen
1.33 | Power | 329 900 Kč |
1.6 | Power | 349 900 Kč |
1.4D-4D | 389 900 Kč | |
1.6 | Style | 429 900 Kč |
1.4D-4D | Style | 469 900 Kč |
2.0D-4D | Style | 509 900 Kč |
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout