Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru WRX Concept a VIZIV pro IAA

Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, dnes oznámil, že na 65. ročníku mezinárodního autosalonu IAA ve Frankfurtu (14. až 22. září 2013) odhalí studie Subaru Viziv a WRX Concept. Prezentací studií koncern FHI umožní nahlédnout do budoucnosti tohoto tradičního výrobce vozů s pohonem všech kol.

V Evropě se poprvé představuje nová studie WRX Concept, která předznamenává například designový směr dalšího vývoje oblíbeného modelu WRX STI, na jejímž základě také šestá generace tohoto sportovního vozu vznikne. V Německu též bude poprvé ke spatření studie VIZIV Concept. „VIZIV“ je umělé slovo, které vzešlo ze slovního spojení „Vision for Innovation“ (vize pro inovace) a má vyjadřovat další směřování vývoje existujícího konceptu z kategorie crossoverů. Pohon konceptu VIZIV zajišťuje „Subaru Boxer Diesel Hybrid“, jenž spojuje dvoulitrový přeplňovaný diesel konstrukce Boxer a trojici elektromotorů.


WRX Concept

Při pohledu zpředu zaujme drsný pohled, zatímco široké a svalnaté podběhy kol poukazují na vysoký výkon ukrytý pod kapotou, opět s velkým otvorem sání vzduchu. Zezadu upoutají čtyři neonově žluté koncovky výfuku i rozměrný difuzor zajišťující vyšší přítlak. Konstruktéři tak mohli vypustit charakteristické velké zadní křídlo. V tomto směru je vnější vzhled výrazně rafinovanější než model současné generace. Při pohledu z boku dominuje elegantní linie střechy evokující siluetu kupé. O dynamice vypovídá i celková délka 4520 mm, šířka 1890 mm a výška pouhých 1390 mm.
Celkově je nový koncept širší a nižší, což společně s typickým motorem Subaru Boxer a stálým pohonem všech kol Symmetrical AWD znamená ještě lepší ovladatelnost. K tomu přispívá i dlouhý rozvor vozu (2 760 mm).
Již tak nízké těžiště vozu, dané zástavbou motoru Boxer, je u konceptu ještě o něco níže díky cíleným změnám v rozložení hmotnosti. Střešní komponenty konceptu WRX jsou proto vyrobeny z uhlíkových vláken.



VIZIV

Vývojová studie VIZIV Concept je příslibem zajímavé kombinace charakteristických předností vozů Subaru: stálého pohonu všech kol Symmetrical AWD, výkonných motorů a pohodlné i bezpečné jízdy, společně s technologií hospodárného hybridního pohonu. Kola ve vystupujících podbězích se nacházejí v samotných rozích karoserie, což
přináší výtečné jízdní vlastnosti, ale díky krátkým převisům i spolehlivý pohyb mimo zpevněné cesty.
Interiér je příslibem vysoké úrovně pohodlí. Díky speciálním informačním displejům před spolujezdcem a zadními sedadly si mohou všichni pasažéři cestu vychutnávat stejně, jako by sami seděli za volantem. Jelikož jsou zadní kola poháněna nezávisle, bylo možné vypustit spojovací hřídel, a tedy umístit akumulátor hybridního motoru doprostřed vozu, bez omezení prostoru pro cestující.
Koncept využívá hybridní pohon s motorem Subaru Boxer diesel. Hybridní soustava pohonu typu plug-in zahrnuje dvoulitrový turbodiesel Boxer a trojici elektromotorů. Spalovací motor spolupracuje s automatickou převodovkou Lineartronic a elektromotorem upraveným na vysoký točivý moment. Ten slouží k pohonu kol a současně i ke generování energie. Vůz dále pohání dva plně nezávislé elektromotory na zadních kolech. Řidič má k dispozici systém „Hybrid SI-DRIVE“, jehož prostřednictvím může zvolit nastavení dle osobních preferencí. Toto řešení se uplatní i v dalším vývoji systému SI-DRIVE z dnešních modelů Subaru.
Kromě režimů Intelligent a Sport je zde i nový mód Eco-Cruise zaměřený na obzvláště hospodárný styl jízdy.





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar