Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

SsangYong Korando - návrat v plném lesku

Na včerejší tiskové konferenci představila společnost SsangYong ČR zbrusu nový model Korando, kterým se korejský výrobce vrací na náš trh. Druhý dováženým vozem má být v první fázi Rodius. Zatím bude k mání s turbodieselem 2.0.

Po krátké testovací jízdě musíme konstatovat, že SsangYong udělal velký kvalitativní skok kupředu a Korando nás opravdu mile překvapilo. Nejsen líbivým designer z pera renomovaného Giorgetta Giugiara, ale také modernizovaným turbodieselem i přesnou šestistupňovou mechanickou převodovkou. V terénu jsme vůz zatím nezkoušeli, ale na normální silnici je jízda velice příjemná. V mnoha parametrech se vyrovná, někdy dokonce předčí konkurenci.
První Korando, v klicenci Jeep CJ-7, se objevilo v roce 1974, ale v roce 1983 přišel na svět první vlastní model, navíc s pohoenm všech kol. Dalším významným krokem ve vývoji bylo v roce 1996 převzetí technologie vznětových motorů společnosti Mercedes-Benz, kdy byla představena třetí generace.
Šest airbagů – dva čelní, boční a boční hlavové – jsou standardem. K dispozici je také vícefunkční systém ESP, který obsahuje ochranu proti převrácení vozu, brzdového asistenta, asistenta pro rozjíždění ve svahu a signál nouzového zastavení. Mezi další standardní bezpečnostní prvky patří aktivní opěrky hlavy předních sedadel a systém ISOFIX vzadu.
Mohutná přední část zdůrazňuje dynamickou siluetu. Díky podběhům má zvýšenou světlou výšku na 180 mm. Podběhy si ponechávají praktickou černou povrchovou úpravu a doplňují dojem robustnosti.
Přístrojový panel je jednoduchý a elegantní, s dvěma velkými kruhovými měřicími přístroji oddělenými digitálním displejem. Moderní, jednoduché uspořádání ovládacích prvků zvýrazňuje chromově zbarvené obložení.
Vznětový přeplňovaný čtyřválec 2.0 poskytuje výkon 175 k a točivý moment 360 Nm v širokém rozsahu otáček 2000–3000/min, což vede ke snadné akceleraci z nízkých otáček motoru díky elektrickému turbodmychadlu s proměnlivou geometrií lopatek od společnosti Ssangyong. Vstřikování paliva Common Rail třetí generace pracuje s tlakem 1800 barů.
Pohotovostní hmotnost je pouze 1672 kg (verze s manuální převodovkou) díky mnoha úsporným opatřením ohledně hmotnosti, mezi něž patří například použití plastového víka hlavy válců s integrovaným odlučovačem oleje.
významně snižují dunivý hluk v rozsahu středních až vysokých otáček.
Vůz je nabízen s pohonem předních (za nižší cenu) nebo všech kol (AWD) s variabilním rozdělením síly mezi nápravy. Jakmile začnou přední pneumatiky ztrácet trakci, je hnací síla přiváděna k zadním kolům. Navíc má systém AWD zabudovanou speciální ochrannou funkci. Jestliže řidič namontuje rozdílný typ pneumatiky nebo je extrémní rozdíl v opotřebení mezi předními a zadními pneumatikami, dojde ke snížení hnací síly přiváděné k zadním kolům, aby nedošlo poškození převodovky. Inženýři vůz vybavili režimem uzávěrky AWD, který umožňuje manuální rozdělení hnací síly mezi přední a zadní kola při rychlostech do 40 km/h v poměru 50:50.
Zpočátku je Korando nabízeno výhradně se šestistupňovou mechanickou převodovkou, později přijde na trh ještě šestistupňový automat. Spojovací hřídel, který přenáší hnací sílu k systému AWD se obvykle skládá z ocelových trubek a křížových kloubů. Korando místo toho používá homokinetický kloub a pryžovou spojku, čímž byla zajištěna nižší úroveň hluku ve vysokých, konstantních rychlostech. Korando má světlou výšku podvozku 180 mm, přední nájezdový úhel 22,8 stupňů, zadní nájezdový úhel 28,2º a přechodový úhel 18,5º.
Standardní výbava zahrnuje šest airbagů, duální pro řidiče a spolujezdce vpředu, zatímco boční a boční hlavové airbagy se naplní v případě bočního nárazu. Nainstalován je také technicky vyspělý bezpečnostní zádržný systém, který zabraňuje vymrštění cestujících z vozu v případě převrácení vozidla. Další vylepšení přichází ve formě nejnovějšího systému aktivních opěrek hlavy.
Nově vyvinutý systém ABS/ESP porovnává vstupy řidiče do řízení, škrticí klapky a brzdění se stavem vozidla a ovládá systémy motoru, převodovky a brzd tak, aby byla ve všech případech zaručena maximální bezpečnost. Tento systém může dokonce rozpoznat abnormální situaci, například když jsou omylem současně sešlápnuty pedály plynu a brzdy, a ovládat a potlačit funkci, ve které se motor vrátí do volnoběžných otáček, aby se pomohlo zabránit potenciální nehodě.
Systém ESP pracuje spolu s hydraulickým brzdovým asistentem (HBA) za účelem použití maximální brzdné síly v případě nouze, čímž se zkrátí brzdná dráha, pokud není řidič schopný nebo dostatečně zkušený k tomu, aby vyvinul plný tlak na brzdový pedál. Ochrana proti převrácení vozu (ARP) poskytuje řidiči další asistenci tím, že zabraňuje nestabilitě během náhlých změn směru. Aby bylo rozjíždění ve svahu snadnější a bezpečnější, je také nainstalován asistent pro rozjíždění ve svahu (HSA). Signál nouzového zastavení (ESS) upozorňuje vozidla za vámi na probíhající nouzové zastavení a aktivaci systému ABS. Všechny tyto systémy najdeme již v základní výbavě Active , kam patří dále mj. elektronický tempomat, palubní počítač, šest airbagů, aktivní opěrky hlavy vpředu, manuální klimatizace, elektrické ovládání oken atd.
Široký rozchod kol zaručuje cestujícím pohodlí vpředu i vzadu. Cestujícím vzadu skýtá výhodu rovná podlaha bez rušivého tunelu převodovky, zatímco sedadla druhé řady je možné rozdělit v poměru 60 : 40 a díky systému sklápění sedadel fold & dive je možné dosáhnout různých obměn polohy sedadel. Po otevření pátých dveří najdete zavazadlový prostor s objemem 486 l včetně přihrádky pod podlážkou.
Korande se dodává na český trh ve třech stupních výbavy – Active. Comfort a Executive.


Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1998 cm³
Výkon: 129 kW (175 k ) při 4000/min
Točivý moment: 360 Nm při 2000-3000/min
Rychlost: 179 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 10,0 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 7,9/5,5/6,4 l/100 km
Rozměry: 4410 x 1830 x 1675 mm
Rozvor kol: 2650 mm
Rozchod kol: 1573/1558 mm
Světlá výška: 180 mm
Nájezdový úhel vp/vz: 22,8º|28,2º
Přechodový úhel: 18,5º
Stoupavost: 48%
Náklon: 40 %
Brodivost: 300 mm



Příklady cen

Active MT 2WD579 900 Kč
Active MT 4WD625900 Kč
Comfort MT 4WD659 900 Kč
Executive AT 4WD769 900 Kč



J.L.5.2.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar