Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda Roomster Scout pro volný čas

Zhruba rok po světové premiéře modelu Roomster a prakticky několik dní po prezentaci Octavie Scout představila Škoda Auto další verzi Scout, tentokrát Rommster Scout. Tím vychází vstříc oblibě lifestylových vozů.

Už na pohled nápadná Škoda Roomster Scout je především designerským konceptem, vycházející z verze Style doplněné o prvky zvyšující originalitu a individualitu.
Od sériové verze se liší hlavně novými designovými prvky, především v podobě plastových dílů kolem celé karoserie. Přední nárazník má výrazný střední díl s velkým otvorem pro přívod vzduchu k chladiči, na který navazují dva díly s integrovanými mlhovkami Corner-designem. Přesným slícování působí nárazník jako by byl z jednoho dílu. Na bocích vozu jsou plastové díly obložení dveří a nástavce lemů blatníků, záď zdobí efektní nárazník se středním dílem lakovaným ve stříbrné barvě. Vnější rozměry modelu Roomster Scout činí 4219 mm x 1695 mm x 1650 mm, přičemž rozvor náprav 2617 mm zůstal zachován. Vůz používá standardně 16“ kola s pneumatikami 205/45 R16, na přání si lze objednat ještě 1“ kola s pneu 205/40 R17.
Interiér si zachovává svoji jedinečnou prostornost a variabilitu uspořádání sedadel se systémem VarioFlex (viz Škoda Roomster – Novinky, Testy). Sedadla jsou čalouněna látkou se vzorem jemné síťoviny s podkladem ze světlého materiálu. Stejné provedení záme už z Octavie Scout. Horní část přístrojové desky má povrch z měkčeného plastu a je dostupná ve dvou barevných provedeních (Onyx/Onyx nebo Onyx/Silver). Na přání lze zvolit částečně kožený interiér Floss s kombinací látky, kůže a umělé kůže.
Pro Scout byly vybrány čtyři nejvýkonnější benzinové a naftové motory z řady Roomster.

Benzinové motory
1.4 16V – 63 kW (86 k) při 5000/min, 132 N.m při 3800/min
1.6 16V – 77 kW (105 k) při 5600/min, 153 N.m při 3800/min

Dieselové motory
1.4TDI PD – 59 kW (80 k) při 4000/min, 195 N.m při 2200/min
1.9 TDI PD – 77 kW (105 k) při4000/min, 240 N.m při 1800/min

Všechny motory jsou kombinovány s pětistupňovou mechanickou převodovkou, pouze pro verzi 1.6 je k dispozici ještě šestistupňová samočinná převodovka Tiptronic s možností sekvečního řazení. A právě tuto kombinaci jsme si vyzkoušeli během novinářské prezentace na velice pěkně vybrané trati vedoucí nejen po silnici první třídy a kousku dálnice, ale hlavně prostředím Kokořínska. Právě na silnicích nižších tříd se asi bude Roomster Scout pohybovat nejčastěji, neboť je ideálním rodinným automobilem k cestám k výletům, na chatu nebo za sportem. Právě díky platovým dílům se majitel nemusí obávat, že by si poškrábal nebo poškodil karosérii. Při jízdě mimo asfalt však nemusí zapomenout, že až nese označení Scout, tak je vybaven pouze pohonem předních kol a ani světlá výška není vyšší oproti běžnému modelu. Kdo chce častěji jezdit po polních cestách, ten by si měl rozhodně podvozek dovybavit robustním spodním krytem motoru.
Šestistupňový automat volí stupně bez větších rázů, plynule a je dobře sladěn s benzinovou „jedna-šestkou“. Pouze při předjíždění, kdy potřebujeme rychle akcelerovat, je třeba sešlápnout pedál plynu, aby se motor patřičně „roztočil“. To ostatně dokládá také hodnota zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,5 s (mech.přev. 10,9 s)Snad jedinou nevýhodou je o 0,7 litru větší spotřeba (7,7 l/100 km) oproti verzi s klasickou převodovkou. Automat jistě potěší především řidičky za volantem.
Standardní výbava vychází z vyšších úrovní Style, Sport a Comfort. Navíc obsahuje přední mlhové světlomety s Corner-designem, Podélný střešní nosič, kola z lehké slitiny 6,5J x 16" ARKTOS, vkládané koberce s šedým lemem a nápisem Scout, a originální paket Scout ( modifikované nárazníky, kryty lemů blatníků, prahů a spodní části dveří).
Ke standardu dále patří ABS, MSR a mechanický brzdový asistent Dual Rate (včetně kontroly stavu brzdového obložení), čtyři airbagy a výškově stavitelné opěrky hlavy na všech sedadlech. V nabídce je, stejně jako u ostatních provedení modelu Roomster, možnost přestavby na verzi N1. Výbavu na přání doplňují například pedály z ušlechtilé oceli či 17" kola z lehké slitiny Kentaur.
Škoda Roomster Scout se začne v České republice prodávat během května, přičemž za základní model 1.4 16V/63 kW zaplatíte 429 900 Kč, za diesel 1.9 TDI PD/77 kW s filtrem pevných částic 535 900 Kč, rovněž včetně DPH.

Jindřich Lasík, 14.3.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar