Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

SEAT Leon ST - konkurence pro Octavii?

Třetí člen modelové řady Leon je důkazem, že sportovní charakter a každodenní využitelnost se vzájemně nevylučují. Zavazadlový prostor nabízí praktickou využitelnost a funkčnost do nejmenších detailů. Objem zavazadlového prostoru 587 l lze zvětšit až na 1470 l.

Design přebírá emocionální stylistické prvky značky SEAT a kombinuje je s vysokou úrovní kvality materiálů a řemeslného zpracování. Rozsáhlá nabídka technicky vyspělých prvků výbavy na přání, mezi něž patří přední LED světlomety, je rozšířena o adaptivní tempomat ACC s radarovým senzorem a adaptivní regulaci podvozku DCC s elektronicky řízenými tlumiči. Na přání dodávaný dynamický paket včetně DCC a progresivního řízení umožňuje mimořádně vysokou míru ovladatelnosti během sportovní jízdy.

Leon ST váží v základní verzi 1233 kg, o 45 kg více než pětidveřový Leon. Opěradla zadních sedadel lze sklopit přímo ze zavazadlového prostoru, zatímco dvojitá podlaha umožňuje udržovat pořádek a usnadňuje nakládání a vykládání zavazadel.
Konstrukce Sport Tourer se shoduje s modely Leon a Leon SC. Na výběr je široká paleta zážehových motorů. Jednotka 1.2 TSI je k dispozici ve dvou verzích o výkonu 63 kW (86 k), resp. 77 kW (105 k). Se systémem start/stop a rekuperací kinetické energie spotřebuje výkonnější varianta (77 kW) pouhých 4,9 l/100 km. Rovněž motory 1.4 TSI s výkony 90 kW (122 k),
resp. 103 kW (140 k), se mohou pochlubit nejmodernější konstrukcí a spotřebou paliva jen 5,3 l/100 km. Na vrcholu nabídky zážehových jednotek je čtyřválec 1.8 TSI, který v modelu FR poskytuje výkon 132 kW (180 k) a maximální točivý moment 250 N.m.

Paleta vznětových motorů TDI pokrývá rozpětí od 66 kW (90 k) do 110 kW (150 k). Základním motorem je 1.6 TDI s výkonem 66 kW (90 k) a točivým momentem 230 N.m. Zdrojem větší dynamiky je 2.0 TDI s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 320 N.m. SEAT Leon ST s tímto motorem, vybavený systémem start/stop a systémem rekuperace kinetické energie, přesto spotřebuje v průměru 4,1 l/100 km.

Dobře vyvážený podvozek přispívá k dynamickému charakteru modelu Leon ST. Řízení se vyznačuje vynikající směrovou stabilitou a citlivou zpětnou vazbou, zatímco odpružení si poradí se všemi druhy nerovného povrchu vozovky. Pro verzi FR nabízí SEAT nejnovější generaci adaptivního podvozku DCC se třemi jízdními režimy, které lze aktivovat prostřednictvím voliče jízdních režimů. V režimu „Sport“ je Leon ST ještě agilnější, zatímco v režimu „Comfort“ systému DCC je kombi o poznání komfortnější. Na výběr jsou rovněž režimy „ECO“ a „Individual“. Na přání dodávaný dynamický paket zahrnuje DCC a progresivní řízení, které snižuje ovládací síly na volantu při parkování a zároveň vylepšuje ovladatelnost přímější charakteristikou řízení na silnicích plných zatáček.

Novinkou mezi asistenčními systémy je adaptivní tempomat ACC. Systém založený na radarovém senzoru udržuje nastavenou rychlost jízdy a vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla automatickou akcelerací a brzděním. Rychlost je nastavitelná od 30 do 160 km/h. ACC lze objednávat pro vozy s mechanickou převodovkou i s dvouspojkovou převodovkou DSG.

Pro Leon ST je nabízena celá řada dalších nejmodernějších asistenčních systémů. Společně s multikolizní brzdou, která je součástí sériové výbavy, mezi ně patří systém sledování únavy řidiče a dva asistenční systémy založené na kamerovém snímání okolí, asistent dálkových světlometů a asistent pro jízdu v jízdním pruhu.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar