Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

SEAT Leon SC - třídveřový sportovní kompakt

Třídveřový SEAT Leon SC – Sports Coupé ztělesňuje designérský styl značky. Zákazníkům nabídne ještě větší porci sportovních vlastností a funkční interiér kombinuje vynikající řemeslné zpracování a prémiové materiály a poskytuje dostatek místa pro všechny cestující.

V porovnání s pětidveřovým Leonem je rozvor kratší o 35 mm a osobitě tvarovaný pás bočních oken vizuálně prodlužuje délku vozu 4,23 metru.
Leon SC je na přání dodáván se světlomety s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce. Inovativní světlomety LED spotřebují méně energie a mají extrémně dlouhou životnost. Barevná teplota jejich světla 5500 Kelvinů je podobná dennímu světlu.
Boční profil zaujme harmonickým poměrem mezi lakovanými a prosklenými plochami – na výšku přibližně jedna třetina skla k dvěma třetinám plechu.
Interiér je přehledný, světlý a čistě uspořádaný. Materiály jsou nejvyšší kvality a řemeslné zpracování prvotřídní. Nově navržená sedadla jsou sportovní a pohodlná pro lidi všech velikostí. Všechny stupně výbavy mají sériově výškově nastavitelné sedadlo řidiče, zatímco výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce vpředu se dodává na přání pro Reference a sériově pro linii Style. Zavazadlový prostor má objem 380 litrů, což je největší hodnota ve své třídě.
SEAT uvede nový model Leon SC na trh s širokým výběrem nejmodernějších informačních a zábavních systémů. Všechna jsou založena na ovládacím systému Easy Connect, který je vybaven dotykovým displejem pro ovládání zábavních, komunikačních a navigačních funkcí, jakož i celé řady dalších provozních funkcí
Nový SEAT Leon SC přijde na trh s řadou výkonných a úsporných motorů TDI a TSI se zdvihovým objemem od 1,2 do 2,0 litru. Všechny jsou vybaveny přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Motor 1.6 TDI dosahuje výkonu 77 kW (105 k) a točivého momentu 250 N.m. Se systémem start/stop a systémem rekuperace kinetické energie spotřebuje v průměru 3,8 litru nafty na 100 km. Jednotka 2.0 TDI, která propůjčuje Leonu SC výkon 110 kW (150 k) a točivý moment 320 N.m, spotřebuje 4,1 l/100 km.
Nabídka motorů TSI začíná jednotkou 1.2 TSI ve dvou verzích s výkonem 63 kW (86 k) a 77 kW (105 k). O stupeň výš stojí TSI 1.4 o výkonu 90 kW (122 k) a točivém momentu 200 N.m. Díky sériově dodávanému systému start/stop a rekuperaci kinetické energie spotřebuje 5,2 l benzinu na 100 km. Zákazníci si mohou zvolit také jednotku 1.4 TSI s výkonem 103 kW (140 k) a točivým momentem 250 N.m. Její průměrná spotřeba paliva je 5,2 l/ 100 km.
Vrcholem řady zážehových motorů bude čtyřválec 1.8 TSI vyladěný na výkon 132 kW (180 k) a točivý moment 250 N.m, který rozšíří nabídku v průběhu roku 2013. Paletu vznětových motorů doplní 1.6 TDI s výkonem 66 kW (90 k).
V závislosti na variantě motoru zajišťují přenos hnací síly pětistupňové nebo šestistupňové mechanické převodovky nebo dvouspojkové DSG, které řadí svých šest nebo sedm převodových stupňů. Některé verze disponují volnoběžnou funkcí, která ještě více snižuje spotřebu paliva.
Vpředu je náprava se vzpěrami McPherson uložená v pomocném rámu, zatímco varianty s motory o výkonu až 110 kW (150 k) mají vzadu vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. Vrcholné varianty jsou vybaveny víceprvkovou konstrukcí, která odděleně zachycuje podélné a příčné síly.
Nový systém SEAT Drive Profile v modelu SEAT Leon SC FR nabízí možnost přizpůsobit si nastavení vozidla individuálním preferencím. Řidič si může měnit charakteristiku posilovače řízení, reakce pedálu plynu a zvuk motoru, který je modulován zvukovým zařízením, a to ve třech režimech – Eco, Comfort a Sport. K dispozici je navíc také nastavení Individual. V režimu Sport svítí diskrétní osvětlení interiéru ve výplních dveří červeně, aby vytvářelo ještě dynamičtější atmosféru.
Inženýři vyvinuli pro Leon SC nejmodernější asistenční systémy. Kamera u vnitřního zpětného zrcátka pracuje pro systém Lane Assist, který zasahuje do elektromechanického řízení, aby vůz nepřejel podélnou čáru vymezující jeho jízdní pruh. Rovněž asistent dálkových světlometů, který automaticky přepíná mezi dálkovými a tlumenými světly, používá tuto kameru. Dalším systémem je sledování únavy řidiče nebo multikolizní brzda, která pomáhá předcházet sekundárním kolizím v případě nehody.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar