Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Twingo - malá legenda se vrací

První generace Renaultu Twingo přišla na svět v roce 1993 a asi jen málokdo ví, že název vybral tehdy počítač. Do roku 2007, kdy se objevila druhá generace se prodalo na dva miliony automobilů. Zatímco na začátku čítal tento segment pět konkurentů, o 14 let později už pětadvacet.

Dvacet let po premiéře Twinga přichází přepracovaná třetí generace. Hravé městské vozidlo v novém podání s vynikající manévrovatelností a návrat k barevnému, sympatickému a přátelskému vzhledu s možností personalizace. Ačkoliv se na délku zkrátil o 100 mm, tak v rozvoru se navýšil o 120 mm.

Nová inovativní architektura s motorem umístěným vzadu představuje pro městské vozidlo nepopiratelné výhody: Díky poloměru otáčení 4,30 m ho lze zaparkovat na velmi malém prostoru a vyšší pozice za volantem nabízí nejlepší výhled vpřed v této kategorii. Oproti svému předchůdci má je o 10 cm kratší, nicméně délka interiéru narostla o 33 cm.
Pětidveřová karoserie a modularita s rovnou podlahou umožňují přepravu čtyř osob s rekordní ložnou délkou 2,31 m. Lze si objednat také velkou elektricky ovládanou plátěnou střechu s délkou 71 cm a šířkou 68 cm. S poloměrem otáčení 4,30 m se otočí na velmi malém prostoru: Na otočení o 180° požaduje o jeden metr méně než většina jeho konkurentů. S úhlem rejdu 45 stupňů je obratný a parkování se stává hračkou.

Zkrácením kapoty a posunutím kol do rohů karoserie se uvolnil prostor vpředu a zvětšil se prostor v kabině. Oproti předchůdci má od palubní desky ke dveřím zavazadlového prostoru o 33 cm větší vnitřní délku a o 10 cm kratší vnější délku. S rozvorem 2,49 m a délkou vozidla 3,59 m tak vykazuje nejlepší poměr kompaktnosti a prostornosti ve své kategorii.

Nad motorem se nachází obzvlášť praktický zavazadlový prostor o objemu 219 l pravoúhlého tvaru nenarušený podběhy kol Po sklopení zadních opěradel 980 l). Práh bez okraje je v ideální výšce pro nakládání. Opěradla zadních sedadel lze sklopit jedním pohybem v poměru 50 : 50, čímž vznikne rovná podlaha o délce 1,35 m. Sklopné je i sedadlo spolujezdce nabízející rekordní ložnou délku 2,31 m.

Kromě zavazadlového prostoru nabízí kabina ještě velkorysý úložný objem 52 litrů, tzv. koncepce Flexicases umožňující uzpůsobení úložných prostor podle jeho používání.
Díky krátké přídi a kolům posunutým do rohů karoserie se může pochlubit siluetou s kompaktními rozměry o délce 3,59 m, což je o 10 cm méně než u jeho předchůdce. Toto malé městské vozidlo již na první pohled vypovídá o svižnosti a slibuje velký prostor na palubě s rekordním rozvorem 2,49 m.

Boční linie táhnoucí se podél celé karoserie, která je nejvýraznější v úrovni podběhů zadních kol, je výrazným stylistickým prvkem a propůjčuje Twingu charakteristický vzhled. Podle verzí je zvýrazněna polepy. Zadní střešní spoiler zvyšuje přítlak vozidla a zvýrazňuje robustnost. Twingo nabízí poprvé ve své historii pět dveří, i když jsou kliky zadních dveří schovány v C sloupku karoserie. Díky 15 nebo 16“ kolům (podle úrovně výbavy) na silnici dobře sedí.

Vůz lze snadno individualizovat použitím vnějších a vnitřních dekoračních prvků, které jsou barevně sladěny s odstíny karoserie. Šest polepů karoserie pro zvýraznění linie Nového Twinga. Tři nabídky 15“ ozdobných krytů kol, které jsou doplněny o čtyři typy disků kol z lehkých slitin (15“ Exception a Argos a 16palcové Juvaquatre a Emblème).
Nové Twingo nabízí vyšší pozici za volantem, což usnadňuje přístup do kabiny, vytváří dojem prostornosti a panoramatický výhled. Díky krátké kapotě a velkorysému čelnímu sklu nabízí Nové Twingo jeden z nejlepších výhledů v dané kategorii.
Díky architektuře vozu má Twingo téměř ideální rozložení hmotnosti: 45 % na přední nápravě a 55 % na zadní nápravě oproti vozidlu s pohonem předních kol, kde 70 % připadá na přední nápravu a 30 % na zadní nápravu.

Twingo je poháněno dvěma motory poslední generace s veškerými inovacemi snižujícími tření, čímž se snižuje spotřeba paliva a množství emisí. Jedná se o zážehový tříválec 1.0 SCe a nový atmosférický 0.9 TCe. Díky nízké spotřebě motorů a výběru bezúdržbového rozvodového řetězu nabízí konkurenceschopné provozní náklady. Interval výměny oleje je 1 rok nebo 20 000 km. Inženýři také vytvořili sklopný systém, který umožňuje sklopit motor o 150 mm z důvodu provádění údržbových prací a nejběžnějších oprav, aniž by bylo nutné motor „odpojit“ od podvozku.

Motor je uložen v zadní středové poloze nad koly pod úhlem 49 stupňů a spočívá na zadní nápravě typu De-Dion. Tímto se uvolní přední náprava typu Pseudo MacPherson od četných omezujících konstrukčních prvků. Řízení Nového Twinga je oproti Twingu II přesnější v navádění i v asistenci.

Novinka nabízí dvojí nabídku připojení multimediálního systému – nový systém R&GO® využívající řidičův chytrý telefon, ale také prémiovou nabídku R-Link Evolution®.
Vůz je vybaven čtyřmi airbagy, dvěma čelními airbagy a pro větší účinnost dvěma dvoukomorovými bočními airbagy chránícími hlavu a hrudník. Přední opěrky hlavy jsou s funkcí anti-whiplash (zabraňující poranění krční páteře). Nechybí také snímač tlaku v předních dveřích a snímač zrychlení na prostředních sloupcích. Detekují boční nárazy do 7 ms, což je dvacetkrát rychlejší než mrknutí očí.

Nové Twingo také předchází nehodám novými asistenčními systémy pro řidiče, které jsou standardně nabízeny: ABS s asistentem nouzového brzdění (AFU), stabilizační systém ESC, SBR (upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy) pro všechny cestující, omezovač rychlosti (tempomat na přání), TPMS (systém monitorování tlaku v pneumatikách) a asistent při rozjezdu do kopce. Objednat lze parkovací asistent s kamerou pro couvání pro bezpečné manévrování. Nechybí ani systém hlídající opuštění jízdního pruhu.

Nové Twingo se vyrábí podle přísných pravidel ve slovinském závodě Novo Mesto, který uplatňuje nejvyšší standardy Renaultu v oblasti kvality výroby a výkonnosti. V rámci programu vzniklého ve spolupráci se společností Daimler byla realizována průmyslová investice ve výši 450 milionů eur, jež má dvojí cíl: modernizaci zařízení a zvýšení výrobní kapacity, aby bylo možné pojmout vozy od obou partnerů.

Ceny začínají na 214 900 Kč za verzi 1.0 SCe v základní výbavě Life, přičemž Renault přichází s možností financování na třetiny, tzn. 71 633 Kč


Typ0,9 TCe1.0 SCe
Objem898939
Výkon66(90)/550052(70)/6000
Toč.moment135/250091/2850
Rychlost165151
Zrychlení 12,016,0
Spotřeba4,9/3,9/4,35,6/3,9/4,5



Pozn: Objem – cm³, Výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km


Ceny
VýbavaMotorCena
Life1,0 SCe 12V 70/52 kW 214 900 Kč
Zen1,0 SCe 12V 70/52 kW229 900 Kč
Intens1,0 SCe 12V 70/52 kW254 900 Kč
Intens0,9 TCe 90/66 kW284 900 Kč





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar