Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Rafale - utajená novinka ve stylu lupé SUV

Rafale, jméno, které zní jako varování před bouří a jehož letecký odkaz je v historii Renaultu zapsán zlatým písmem. Jedná se o rekordy, které vytvořil letoun Caudron Renault Rafale, jenž v roce 1934 dosáhl rychlosti 445 km/h.

Nový Renault Rafale, založený na platformě CMF-CD poslední generace, se může pochlubit nevídaným designem s originální a odvážnou karoserií. Mírně zvýšená karoserie typu fastback spolu s ochrannými prvky kolem karoserie řadí vůz mezi kupé SUV.

Vozidlo má dynamickou, sportovní siluetu. Jeho dlouhá horizontální kapota překrývá výrazně tvarovanou přední část, vyznačující se novým tvarem mřížky chladiče a novým světelným podpisem.
Výrazné blatníky, naznačují sílu pohonu. Stejně jako se zadní lišta zvedá do nárazníku, aby se podtrhl dynamický styl. Postupný pokles střechy, přerušený koncovým spojlerem, zase evokuje rychlost.

S délkou 4,71 m a šířkou 1,86 m se řadí do segmentu D, zatímco jeho výška 1,61 m ho řadí do středu segmentu sportovních SUV.

Díky rozvoru 2,74 m může využívat plynulou, ladnou linii střechy, která zachovává prostor nad hlavou ve druhé řadě. Sklon zadního okna je 17°, což je klíčový faktor pro aerodynamickou účinnost, a proto také není nutné zadní okno stírat.

Širší rozchod kol (+4 cm ve srovnání s Nový Espace) dává vozu pevný základ s optimalizovaným vedením, a to jak ve vertikálním směru, s koly v jedné rovině s karoserií, tak v horizontálním směru, s 20“ koly, která při pohledu z boku dokonale vyplňují svůj podběh.

Nová mřížka chladiče vychází z motivu kosodelníků, které tvoří množství malých kosodelníků, trojrozměrně uspořádaných kolem středového loga. Tento vzor vysoce lesklých černých kosočtverců připomíná mřížky chladiče vrcholných modelů z minulých let

Dvě zadní světla byla od sebe výrazně oddělena, aby vůz působil zaoblenějším dojmem. Vypadají jako sochy zasazené na koncích, které přispívají k vizuálnímu projevu vozu ".


PLATFORMA A MOTORY

Renault Rafale využívá modulární alianční platformu CMF-CD, která nabízí nejvyšší úroveň technologického rozvoje, ať už jde o podvozek, pohonné jednotky nebo elektronické vybavení. Díky plně hybridnímu benzínovému motoru E-Tech full hybrid o výkonu 200 k v kombinaci s multimódovou automatickou převodovkou se řadí na špičku ve svém segmentu, pokud jde o dojezd a emise CO2


Podvozek

Potěšení z jízdy umocňuje víceprvkové zadní zavěšení spolu s nejnovější evolucí systému řízení všech kol 4CONTROL advanced. Víceprvkové zavěšení umožňuje dosáhnout nejlepšího možného naladění jízdních vlastností, aniž by to bylo na úkor komfortu. Poskytuje také lepší kontrolu nad akustickou zpětnou vazbou.

Systém řízení všech kol 4CONTROL advanced zajišťuje výrazné zlepšení ovladatelnosti při nízkých rychlostech a agilitu a dynamiku při středních a vysokých rychlostech.

V zatáčkách nad 50 km/h zlepšuje mikrořízení (až o 1 stupeň) zadních kol ve stejném směru jako předních kol stabilitu vozu tím, že snižuje setrvačnost zadní nápravy.Při nízkých rychlostech lze zadní kola řídit v opačném směru (až o 5 stupňů), což zajišťuje bezkonkurenční agilitu, zejména ve městě, s poloměrem otáčení 10,4 m odpovídajícím městskému vozu.

Rafale je vybaven také modernizovaným elektronickým systémem řízení zadní nápravy Véhicle Motion Control (VMC 2). Ten zajišťuje lepší předvídání ztráty přilnavosti, což vede ke zvýšení rychlosti v zatáčkách a optimálnímu nastavení všech čtyř kol na silnicích s nerovným a zhoršeným povrchem. Rafale těží také z širšího rozchodu kol (+4 cm), širších pneumatik (245 mm) a specifických nastavení pružin, tlumičů a protiprokluzového systému. Výsledkem jsou optimalizované jízdní vlastnosti vozidla z hlediska komfortu i dynamiky.


Pohonné jednotky

Stejně jako Espace bude i Renault Rafale nabízen s plně hybridním benzinovým pohonným ústrojím E-Tech full hybrid o výkonu 200 k v kombinaci s multimódovou automatickou převodovkou bez spojky.
Výkonná a úsporná, automatická a samonabíjecí pohonná jednotka nabízí nejlepší poměr výkon/spotřeba na trhu (4,7 l/100 km, podléhá homologaci) a také dojezd, který přímo vybízí k cestování (až 1 100 km). Nabízí neomezený požitek z jízdy, který na požádání umocňuje řada přizpůsobitelných nastavení MULTI-SENSE.

Plně hybridní motor E-Tech full hybrid o výkonu 200 k se sériově-paralelní hybridní architekturou se skládá z tříválcového přeplňovaného benzinového motoru o objemu 1,2 l s výkonem 130 k (96 kW) a točivým momentem 205 Nm a dvou elektromotorů.

Samotný benzinový motor je technologickou perlou, která kombinuje Millerův spalovací cyklus, nízkotlakou recirkulaci výfukových plynů a turbodmychadlo s proměnnou geometrií,nemluvě o jeho architektuře podobné vznětovému motoru s dlouhým zdvihem. Výsledkem je výjimečná účinnost 41 %. Na straně elektromotoru dosahuje hlavní motor výkonu 50 kW (70 k) a 205 Nm. Elektrický pohon zajišťuje lithium-iontová baterie s kapacitou 2 kWh/400 V. Sekundární elektromotor HSG (Vysokonapěťový startérgenerátor) s výkonem 25 k a točivým momentem 50 Nm je zodpovědný za startování spalovacího motoru a řazení bezspojkové převodovky se zubovými spojkami.

Efektivní a bez nutnosti dobíjení
Díky 100% elektrickému rozjezdu a rekuperaci energie, která se automaticky aktivuje při zpomalování a brzdění, nabízí motor E-Tech full hybrid 200k až 80 % elektrické jízdy ve městě a až 40% úsporu paliva ve srovnání s ekvivalentním spalovacím motorem. Poskytuje pocit z jízdy, který je typický pro elektromobil, bez omezení spojených s nabíjením.

Díky automatické správě nabíjení je baterie dobíjena různými motory, z nichž každý se podílí podle režimu zvoleného inteligentní převodovkou. Řidič může sám přispět díky čtyřem úrovním rekuperačního brzdění volitelných pomocí pádel na volantu.


Multimódová převodovka

Multimódová automatická převodovka se zubovými spojkami založená na technologii ze světa F1 kombinuje dva převodové stupně pro hlavní elektromotor a čtyři převodové stupně pro spalovací motor. Patnáct možných kombinací provodu mezi různými motory (elektrickým a spalovacím) optimalizuje požitek z jízdy, spotřebu paliva a emise CO2 v závislosti na použití.
Inteligentní převodovka s více režimy automaticky volí provozní režim hnacího ústrojí, ať už se jedná o 100% elektrický pohon, 100% spalovací pohon, dynamický hybrid (spalovací a elektrický motor pohánějí kola společně), e-drive (elektrický motor pohání a spalovací motor dobíjí) nebo rekuperaci energie (elektrický motor rekuperuje kinetickou energii).


Chystá se E-Tech 4x4 s výkonem 300 k

Nový Renault Rafale, se dočká také zásadní modernizace hybridního pohonného ústrojí, přičemž všechny prvky pohonu budou optimalizovány tak, aby dosahovaly výkonu 300 k.

Toho bude dosaženo řadou optimalizací, ale především dvojí technickou úpravou. Zaprvé přidáním dalšího elektromotoru na zadní nápravu, který bude pohánět přímo kola. Dále je to přechod na plug-in hybridní pohon, který umožní absolvovat téměř všechny každodenní cesty ve stoprocentně elektrickém režimu, přičemž si zachová dlouhý dojezd, takže může s naprostým klidem vyrazit na cestu, aniž by omezil potěšení z jízdy. Kromě pohonu všech kol a řízení s funkcí 4CONTROL advanced bude tato vysoce výkonná verze nového Renault Rafale E-Tech 4x4 300 k těžit ze specifického nastavení podvozku a inteligentního odpružení nové generace.


TECHNOLOGICKY VYSPĚLÝ, PRVOTŘÍDNÍ INTERIÉR

Uvnitř je vybaven novou interaktivní skleněnou střechou Solarbay a dvojitou obrazovkou openR na přístrojové desce, přičemž svou jedinečnost demonstruje pomocí rozhraní s novou grafikou
Solarbay, inovativní a velkolepá panoramatická skleněná střecha (1 470 x 1 117 mm) byla vyvinuta společností Saint-Gobain. Díky technologii "AmpliSky" se obejde bez krycí clony. Jedná se o aktivní systém, který se kompletně zatemňuje na požádání a je založen na posunu molekul způsobeném elektrickým polem. Maximální ochrana proti slunečnímu záření je zajištěna okamžitě a "wow" efekt je zaručen animací vytvořenou postupným zatemněním devíti segmentů pokrývajících povrch skleněné střechy. Interaktivní skleněnou střechu Solarbay lze ovládat hlasem prostřednictvím služby Google Assistant nebo tlačítkem na stropním panelu.

Řidič a cestující si mohou vybrat ze čtyř poloh: průhledná střecha, neprůhledná střecha, průhledná střecha vpředu a neprůhledná střecha vzadu a naopak. Střecha Solarbay je praktičtější než běžná clona, protože umožňuje cestujícím vzadu zvolit si sluneční světlo nezávisle na cestujících vpředu, a navíc zachovává 30 milimetrů prostoru nad hlavou, což zejména pro cestující vzadu v karoserii typu kupé není zdaleka zanedbatelné. Díky řešení vrstveného skla společnosti Saint-Gobain, které podobně jako mechanická clona udržuje tepelnou pohodu na palubě v létě i v zimě, také snižuje na minimum skleníkový efekt neboli " ledový efekt". Navíc se při opuštění vozu automaticky přepne do neprůhledného režimu.

Nová sedadla mají boční vedení a nabízejí obzvláště dobrou boční a podélnou oporu. Zejména umožňují plně využít přilnavost podvozku v zatáčkách.


Renault Rafale je prvním vozem na světě, v jehož interiéru je použita břidlice a tónovaný korek. U verze esprit Alpine přírodní břidlice doslova evokuje svět Alp. Je umístěna na palubní desce směrem ke spolujezdci a na opěrce rukou. Použitý velmi tenký list břidlice ztrácí svou křehkost a lze jej tvarovat stejně snadno jako list dřeva. U verze Techno je na panel palubní desky použit černě tónovaný přírodní korek, který působí špičkovým dojmem. Kromě dekorativních vlastností je extrémně lehký, nereflexní a dokonale termoregulační.


Velkorysý vnitřní prostor

. Díky prodlouženému rozvoru (2,74 m), který je totožný s rozvorem nového Espace, jehož platformu sdílí, nabízí ve druhé řadě podobný prostor pro kolena (302 mm), který byl již dosud nejlepší ve své kategorii. Dlouhý rozvor prospívá také prostoru nad hlavou, protože dává větší výšku ustupující linii střechy. Cestující na zadních sedadlech mají k dispozici 880 mm prostoru nad hlavou, což je téměř stejně jako u Nového Espace (892 mm).


Cestování znamená zavazadla


Zavazadlový prostor má objem 647 litrů Nabízí inovaci v podobě středové loketní opěrky určené výhradně pro multimediální aktivity. Nazývá se "Chytrá loketní opěrka" a je vybavena dvěma konektory USB, úložným prostorem pro tablety a chytré telefony a dvěma výklopnými opěrkami pro pohodlné sledování těchto obrazovek.


Nová grafika obrazovek

Digitální kokpit openR se skládá ze dvou obrazovek ve tvaru písmene "L": horizontální obrazovky TFT o ploše 321 cm² a úhlopříčce 12,3 palce na palubní desce (1920 x 720 pixelů, formát na šířku) a vertikální dotykové obrazovky o ploše 453 cm² a úhlopříčce 12 palců uprostřed konzoly (1250 x 1562 pixelů, formát na výšku).


Obrazovka openR je umístěna tak, aby se na ni dalo snadno dívat a dotýkat se jí. Řidiči tak mohou využívat multimediální systém openR link, aniž by museli odvrátit zrak od vozovky.Na obrazovce přístrojové desky proti řidiči ustupuje tradiční kruhový ciferník úhlopříčce o úhlu 28° - čáře rychlosti -, která je barevně odlišena podle otáček motoru nebo rychlosti. Tato výrazná čára rychlosti je o to výraznější, že se neváhá zakousnout do poslední číslice ukazatele rychlosti


Pokročilý head-up displej
Renault Rafale nabízí velký, pokročilý head-up displej (9,3 palce). Rychlost vozidla, aktivované jízdní asistenty, varování před překročením rychlosti a navigační pokyny jsou promítány přímo na čelní sklo pro optimální viditelnost za všech okolností. Řidič tak může zůstat zcela soustředěný na vozovku, což mu přináší ještě větší potěšení z jízdy.


ŠPIČKOVÁ KONEKTIVITA, INTUITIVNOST A BEZPEČNOST.

Nový Renault Rafale využívá veškerou technologickou výbavu spojenou s velmi moderní alianční platformou CMF-CD, kterou již používají vozy Austral a nový Espace, od asistenčních systémů řidiče (ADAS) až po multimediální systém openR link, který je nejintuitivnější na trhu. Ten byl doplněn o několik nových funkcí, zatímco umělá inteligence nabízí řidiči a cestujícím nové služby. Tento otevřený, rozvíjející se svět znamená, že vozidlo je vždy na špičce technologického vývoje.
Užitečná umělá inteligence


Umělá inteligence je v kabině přítomna v několika podobách a vždy slouží řidiči a jeho spolujezdcům. Nově byly uvedeny případy proaktivních doporučení systému, který například navrhuje vypnout klimatizaci, pokud je otevřené okno, nebo zapnout klimatizaci, pokud je příliš horko. Tento systém proaktivních doporučení funguje na základě "rutinních" postupů, které jsou zaznamenávány a analyzovány v průběhu jízd


Bezpečnost bez omezení potěšení z řízení

Nový Renault Rafale je vybaven 32 jízdními asistenty (ADAS) ve třech kategoriích: řízení, bezpečnost a parkování. Obsahuje také novou funkci, která automaticky upozorňuje řidiče na překročení rychlosti prostřednictvím dopravních značek (ISA, Intelligent Speed Assist).Kromě těchto jízdních asistentů pomáhají řidiči řídit s větší pohodou i systémy Safety Score a Safety Coach.


Aktivní asistent řidiče


Tato nová generace asistenta pro dálnice a dopravní zácpy nabízí autonomní řízení druhé úrovně na všech typech silnic, nejen na rychlostních komunikacích. Za tímto účelem kombinuje adaptivní tempomat s funkcí centrování v jízdním pruhu na základěgeolokačních údajů v kombinaci se specifickými mapovými podklady, což umožňuje vozidlu předvídavě se přizpůsobit jízdě před ním.
Funkci rozpoznávání dopravních značek s funkcí prevence překročení rychlosti (OSP), která je integrována do systému Active Driver Assist, lze používat i samostatně. Pro větší pohodlí může řidič zvolit propojení omezovače rychlosti a tempomatu se systémem rozpoznávání dopravních značek.
Pro dokonalou kontrolu nad fungováním systému Active Driver Assist lze na přístrojové desce zobrazit model polohy vozidla v jízdním pruhu a ostatních účastníků silničního provozu v reálném čase.
Renault Rafale je také vybaven následujícími systémy ADAS:Pro jízdu: Tempomat a omezovač rychlosti / Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go (ACC) / Upozornění na nedodržení bezpečné vzdálenosti (DW) / Systém sledování okolního provozu (AVM) / Asistent rozjezdu do kopce (HSA).


Pro bezpečnost

Upozornění na mrtvý úhel (BSW) / Asistent pro jízdu v jízdním pruhu (LKA) / Upozornění na opuštění jízdního pruhu (LDW) / Upozornění na změnu jízdního pruhu (LCW) / Upozornění na pozornost řidiče (DAA) / Asistent stability přívěsu (TSA).

Pro parkování: přední, zadní a boční parkovací asistenti, upozornění na vozidla jedoucí vzadu (RCTA) / pohled z ptačí perspektivy / upozornění na bezpečné opuštění vozidla




Renault 19.6.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar