Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Fluence - elegance po faceliftu

Renault Fluence, vyvinutý ve spolupráci s inženýry skupiny a uvedený na trh koncem roku 2009, je tříprostorový sedan pro mezinárodní trhy. S počtem 255 0001 vozidel uvedených do provozu ve více než 80 zemí světa se rychle stal neodmyslitelnou součástí každého trhu.

Nyní uvádí Renault na trh nový Fluence, který má jako facelift posílit ofenzivu společnosti v tomto segmentu. Model, jehož hladký a elegantní design získal na dynamičnosti a modernosti, byl poprvé představen na autosalónu v Istanbulu v listopadu 2012.
Čelní část zhodnocuje zvětšené logo na černém lesklém pozadí. Nové křivky jsou ztělesněním dynamičtějšího a sebevědomějšího stylu. Design předního nárazníku působí robustněji a má široké, ve spodní části rozšířené sání vzduchu. Mlhovky jsou zasazeny v černém lesklém pozadí. Podběhy kol zmenšené až na 2 cm v porovnání s předchozí verzí přidávají více na dynamičnosti.
Světlo je vybaveno čočkou, která rozšiřuje světelný paprsek a zajišťuje vysoce kvalitní osvětlení v noci. Moderní a technický styl je rovněž zastoupen u dlouhých a úzkých světel LED pro denní svícení, která vozidlo opticky rozšiřují.
Facelift se vyznačuje přítomností četných černých lesklých prvků (spodní mřížka sání vzduchu, sloupky B, atd.), lesklým nebo saténovým chromem (kliky dveří, linie pásu karoserie, pás na víku zavazadlového prostoru atd.).
Palubní deska se skládá z velkého kulatého displeje LEDn s digitálním zobrazením. Zobrazuje zejména rychlost v digitálním formátu a instrukce parkovacího asistenta. Bílý kruh okolo displeje LCD je určen pro ukazatele tempomatu a omezovače rychlosti.
Nový Fluence nabízí špičkovou technologickou výbavu, jejímž cílem je usnadnit řízení. Řidič má k dispozici asistent rozjedu do svahu, elektronickou parkovací brzdu nebo tempomat a omezovač rychlosti. V základu je vybaven systémem R-Plug & Radio.
Zamknutí dveří se aktivuje a deaktivuje s hands-free kartou v kapse. Zamknutí se aktivuje na základě zvukového signálu, který je vyslán poté, co se řidič vzdálí od vozidla. Poté stačí stisknout tlačítko start a současně sešlápnout brzdový nebo spojkový pedál.
Parkovací asistent se skládá z 8 snímačů integrovaných do předního a zadního nárazníku. Během parkovacích manévrů detekují blízkou překážku vpředu, vzadu a po stranách. Díky dynamickému schématu zobrazenému v centrální části palubní desky vidí řidič činnost každého snímače v reálném čase.
Fluence je ve standardu vybaven tempomatem a omezovačem, dle úrovně výbavy. Objem zavazadlového prostoru 530 l je mezi nejlepšími v dané kategorii. Přístup usnadňuje nízká výška nakládky (727 mm) a široký prostor (1 020 mm). Zadní lavicové sedadlo sklopné v poměru 2/3 – 1/3 umožňuje přizpůsobit ložný objem v případě dlouhých předmětů.
Vůz je vybaven klimatizací, zejména pokud jde o náročné podmínky spojené se slunečním zářením a vlhkostí některých trhů. Dvouzónová automatická klimatizace je nabízena ve standardu u nejvyšších úrovní výbav.


HOSPODÁRNÉ A VÝKONNÉ MOTORY
Nový Renault Fluence má k dispozici řadu motorů uzpůsobených pro zákazníky jednotlivých zemí prodeje. Tři vznětové – 1.5 dCi s výkonem 90 k a 110 k a nový 1.6 dCi/130 k a jeden zážehový 1.6 16v (110 l).
Novinkou je vznětový motor 1.6 dCi 130, jehož koncepce byla poprvé použita u vozu Renault Scénic v roce 2011 a vychází ze zkušeností Philippa Coblence, konstruktéra motoru V10, kterým byly vybaveny monoposty Williams Renault v 90. letech. Je dědicem četných prvků odvozených od zkušeností firmy Renault ve Formuli 1, jako je čtvercová konstrukce, transversální cirkulace vody nebo segmenty s geometrií U-flex. Během jeho konstrukce bylo podáno 30 patentů.
Jeho výkon činí 130 k při objemu 1598 cm³ a točivý moment 320 Nm, který je k dispozici z 80 % od 1750/min. Na vznětový motor má vysokou maximální rychlost, rychle dosahuje otáček až 4 500/min a poskytuje radost z jízdy srovnatelnou s motorem o vyšším zdvihovém objemu.
Nízký objem a četné technologické inovace umožňují velmi nízkou spotřebu 4,6 l/100 km v kombinovaném cyklu. Sníženy jsou i náklady na údržbu díky bezúdržbovému klínovému řemenu s trvanlivostí po celou dobu životnosti motoru.
Kromě technologií z výzkumu a vývoje s lidmi z Renaultu Sport F1 je tento motor vybaven systémem recirkulace výfukových plynů ve studeném okruhu (EGR Basse Pression), technologií termomanagementu, olejovým čerpadlem s variabilním průtokem, technologií variabilního víření, systémem vícenásobného vstřikování umožňujícím optimalizovat regeneraci filtru pevných částic.
Motor dCi 110 lze kombinovat s 6stupňovou automatickou převodovkou EDC (Efficient Dual Clutch).
Nový Fluence je vybaven šasi první verze. Přední náprava je typu pseudo McPherson se spodním trojúhelníkovým ramenem a stabilizátorem o průměru 22 mm. Zadní náprava je uložena pružně s programovanou deformací.


Renault Fluence má od první úrovně výbavy:
§ ABS s elektronickým rozdělením brzdného tlaku,
§ asistent nouzového brzdění a automatické rozsvícení varovných světel,
§ navíječe tříbodových bezpečnostních pásů s předpínačem a omezovačem napínací síly na předních sedadlech,
§ navíječe pásů s omezovačem napínací síly na zadních sedadlech,
§ airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy thorax vpředu
§ 2 tříbodové konstrukce Isofix na bočních zadních sedadlech,
§ čočkové světlomety


Vedle této základní výbavy jsou k dispozici jako standardní výbava nebo za příplatek dle úrovně výbavy a země prodeje:
§ ESP s řízením při průjezdu zatáčkou,
§ okenní airbagy vpředu a vzadu.

Vyrábí se v závodu Oyak-Renault v Burse (Turecko) a jeho prodej bude zahájen v lednu 2013 v Turecku a následně v průběhu celého roku v ostatních zemích celého světa.


Příklady cen
TypVýbavaAkční cena“Mnohem víc“
1.6Authentique264 900 Kč-
1.6Expression284 900 Kč264 900 Kč
1.5 dCi/90Expression329 900 Kč309 900 Kč
1.6Dynamique314 900 Kč284 900 Kč
1.5 dCi/110Dynamique369 900 Kč339 900 Kč
1.6Privilege329 900 Kč314 900 Kč
1.5 dCi/110Privilege384 900 Kč369 900 Kč



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar