Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Renault Captur - pět hvězd EuroNCAP

Renault Captur získává hodnocení 5 „hvězdiček“ po ukončení testů pasivní bezpečnosti prováděné nezávislou organizací Euro NCAP. Tento výsledek, kterého bylo dosaženo v rámci zpřísněných kritérií hodnocení platných již od ledna 2013, znovu potvrzuje odborné zkušenosti Renaultu v oblasti pasivní bezpečnosti.

Renault Captur s celkovým hodnocením 80,5 % je patnáctým vozidlem řady Renault, které získalo maximální hodnocení 5 hvězdiček v testech pasivní bezpečnosti prováděné organizací Euro NCAP.
Renault Captur měl mít stejnou úroveň pasivní bezpečnosti jako nové Clio, se kterým sdílí platformu. Proto Renault vyvinul řešení, která zohledňují nehodovost a reálné chování vozidla na základě komplexnějšího a účinnějšího přístupu k bezpečnosti cestujících.
Při čelním nárazu jsou cestující na předních sedadlech chráněni dvěma vysoce účinnými airbagy, bezpečnostními pásy s předpínači a omezovačem přítlaku nastaveným na 400 daN. Do úrovně schránky „Easy Life“ byly rovněž přidány deformační zóny pro větší ochranu kolen a holenních kostí.
Při specifickém bočním nárazu bylo dosaženo úctyhodného výsledku s hodnocením 7,9 bodů z 8. Vůz je vybaven systémem 2 snímačů zabudovaných do předních dveří a do středního sloupku. Specifický algoritmus přizpůsobuje dobu reakce síle nárazu a řídí airbag nové generace chránící hlavu a hrudník.
Tyto výsledky spolu s výsledky zadního nárazu přinesly Renaultu Captur 32 bodů z 36 při hodnocení nárazu z hlediska dospělých, což představuje jeden z nejlepších výsledků dosažených v segmentu malých vozidel.
Díky navržení konstrukce a 3 upevňovacím bodům Isofix umístěným jak na sedadle spolujezdce, tak i na krajních zadních sedadlech, patří ochrana dětí se 39 body ze 49 možných k nejlepší úrovni v segmentu B, a to i navzdory zpřísněným pravidlům.
Přední část byla vyvinuta s cílem minimalizovat zranění při srážce s chodcem. Nárazník je navržen bez vyčnívající zóny a spodní část čelního skla, která je obvykle velmi strmá, byla navržena jako deformovatelná, čímž se snižují rizika zranění v této zóně. Kapota byla zvýšena, aby zachovala deformační zónu mezi konstrukcí vozidla a výčnělky motoru. Renault Captur, který získal 22 bodů z 36 možných, zaujímá vedoucí postavení ve svém segmentu.
Renault Captur je sériově vybaven regulátorem/omezovačem rychlosti, vizuálními kontrolkami zapnutí bezpečnostních pásů na všech sedadlech s funkcí zvukového upozornění a elektronickým stabilizačním systémem ESC. Podle nových přísnějších pravidel získává hodnocení 7 bodů.
Funkce ABS a ESC, které jsou součástí sériové výbavy, jsou účinnější a jsou aktivovány ve vhodný okamžik bez náhlého škubnutí. Hydraulická sestava počítač/jednotka zahrnuje také elektronického asistenta nouzového brzdění (AFU). Renault Captur je vybaven moderními asistenty řízení: navigačním systémem a systémem pro řízení některých funkcí hlasovým ovládáním u verzí vybavených multimediálním systémem R-Link a automatizací některých úkonů, jako je např. rozsvícení světlometů, spuštění stěračů nebo zadní parkovací asistent s kamerou pro couvání u některých verzí. Všechny verze Capturu jsou vybaveny technologií Bluetooth® pro telefonování.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar