Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche Boxster GTS a Cayman GTS s větším výkonem

Porsche Inter Auto CZ, výhradní dovozce a prodejce vozů značky Porsche v ČR, přináší první informace o nových vrcholných modelech Porsche Boxster GTS a Porsche Cayman GTS, které vstoupí na český trh v květnu 2014.

Modely Boxster GTS a Cayman GTS s posílenými motory a excelentním podvozkem PASM stanovují pro svůj segment nová měřítka sportovních vlastností. Oba vrcholné modely se na první pohled odlišují specifickou přední částí, modifikovanou zádí a zatmavenými světlomety. U Porsche znamená „GTS“ zkratku pro Gran Turismo Sport a již od roku 1963, tedy od vzniku modelu 904 Carrera GTS, slibuje prvotřídní dynamiku. Porsche s těmito dvěma dvoumístnými vozy v této tradici pokračuje, a to jak při použití na závodním okruhu, tak na silnici.

Šestiválcové ploché motory boxer vycházejí z jednotek o objemu 3,4 litru modelů Boxster S a Cayman S. Pečlivá optimalizace a jemné ladění zvýšily výkon o dalších 15 k (11 kW). To znamená, že Boxster GTS má nyní výkon 330 k (243 kW), zatímco Cayman GTS nabízí až 340 k (250 kW). U každého z těchto modelů došlo také ke zvýšení točivého momentu o 10 Nm. Oba sportovní vozy mají ve standardní výbavě paket Sport Chrono, díky němuž dokáže ve spojení s na přání dodávanou dvouspojkovou převodovkou Porsche Doppelkupplung (PDK) a v režimu Sport Plus Boxster GTS z klidu na 100 km/h zrychlit během pouhých 4,7 s. Cayman GTS je ještě o desetinu rychlejší.
Nejvyšší rychlost s manuální převodovkou dosahuje u Boxsteru GTS 281 km/h, takže je prvním prémiovým roadsterem překračujícím 280 km/h. S hodnotou 285 km/h je Cayman GTS ještě rychlejší. Oba modely jsou současně prvními dvoumístnými vozy Porsche s motorem uprostřed, které plní emisní normu Euro 6. Přitom dosahují ve spojení s převodovkou PDK kombinované spotřeby 8,2 l/100 km (s manuální převodovkou 9,0 l/100 km).

Zásluhou aktivního podvozku PASM a paketu Sport Chrono může řidič volit mezi progresivní sportovností a komfortem pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Skvělým základem jsou 20“ kola Carrera S, jež vpředu obouvají pneumatiky s rozměry 235/35 a vzadu 265/35. Standardní výbavou jsou kůží čalouněná sportovní sedadla, doplněna prvky z alcantary.

Nové modely přinášejí charakter verzí GTS do modelových řad Boxster a Cayman. Stejně, jako u modelů Cayenne GTS a Panamera GTS, také v tomto případě jde o extrémně sportovní verze. Toto pojmenování má původ v závodním voze 904 Carrera GTS z roku 1963, který bylo možné přihlásit také pro běžný provoz. V 80. a 90. letech tento princip poněkud kultivovaly modely 924 GTS a 928 GTS. Znovuobjeven byl následně v roce 2007 v modelu Cayenne GTS a následně byl implementován také do modelových řad 911 a Panamera.

Modely vstoupí na trh v květnu 2014. Cena vozu Porsche Boxster GTS byla určena na 69 949 € a Porsche Cayman GTS na 73 757 € včetně DPH.



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar