Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche 918 Spyder a Carrera 911 S na IAA 2013

Frankfurtský autosalon je svědkem mnoha premiér, mj. sportovního plug-in hybrid modelu Porsche 918, který představuje začátek nové éry automobilky Porsche, stanovuje nová měřítka podobně, jako před padesáti lety na IAA, novátorský typ 911.

Porsche 918 Spyder je pokračováním vývoje tradičního DNA značky Porsche v podobě přelomového sportovního vozu. Již od počátku je vyvíjen jako vysokovýkonný hybrid, disponuje bezpříkladnou výkonností (má výkon 887 k) a přitom je schopen téměř bezhlučného pohybu jako elektromobil. Je schopen z 0 na 100 km/h zrychlit během 2,8 s, přičemž vykazuje kombinovanou spotřebu v rozmezí 3,0 až 3,3 l/100 km. Hnací soustava typu 918 Spyder umožňuje pro pohon kombinovat spalovací motor s elektromotorem, a tím dále optimalizovat dynamiku vozidla.


Limitované edice „50 years 911“
Od premiéry v roce 1963 na autosalonu IAA je model 911 automobilovými nadšenci po celém světě považován za ztělesnění sportovního vozu. Na autosalonu ve Frankfurtu bestseller slaví své 50. jubileum a Porsche pro tuto příležitost připravilo limitovanou edici aktuálního typu 911 Carrera S. Vyrobeno bude pouze 1963 kusů tohoto modelu, což odpovídá ročníku, kdy se tato modelová řada představila veřejnosti. Automobily se vyznačují bohatou výbavou a několika designérskými prvky evokujícími vozy z úvodních sérií. Tyto velmi speciální modely exkluzivně spojují pohon zadních kol, který byl typický pro původní 911, s širokou karoserií, běžně vyhrazenou vozům s pohonem všech kol. Samozřejmostí je plochý šestiválcový motor boxer.


Nová 911 Turbo

Prototyp první 911 Turbo se na IAA představil v roce 1973, jen deset let po premiéře původní 911. Na oslavu 40. výročí tohoto modelu Porsche připravilo premiéru nové generace 911 Turbo a Turbo S, která je technologickým a dynamickým vrcholem celé modelové řady 911. Součástí technologického balíčku nových modelů je zcela nový pohon všech kol, aktivní řízení zadních kol, adaptivní aerodynamika, LED světlomety a 560 k plochého šestiválce, přeplňovaného dvojicí turbodmychadel. Tyto prvky stanovují technologický etalon pro závodní a supersportovní automobily určené pro každodenní používání. Jízdní dynamiku posunul na vyšší úroveň také aktivní systém Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), který je určený pro kompenzaci naklánění karoserie a poprvé se představil právě v modelech 911 Turbo. Tento systém je součástí standardní výbavy modelu 911 Turbo S, do níž patří také paket Sport Chrono s dynamickými závěsy motoru a keramické brzdy PCCB. Tyto prvky jsou pro 911 Turbo k dispozici jako součást doplňkové výbavy. Všechny použité systémy umožnily zkrátit čas modelu 911 Turbo S na Severní smyčce okruhu Nürburgring na 7:27 min – samozřejmě na standardních sériových pneumatikách. Oba nové sportovní modely jsou v režimu NEDC současně úspornější. Vykazují kombinovanou spotřebu 9,7 l/100 km, která je o 15 % nižší než u předchozí generace.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar