Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche 911 Turbo nastavuje nová měřítka

Modelová ofenziva Porsche dosahuje v roce výročí modelu 911 nových výšin. Sportovní ikona, model 911, byla poprvé představena světu na frankfurtském autosalonu před 50 lety. O deset let později byl na stejném místě k vidění první prototyp modelu Porsche 911 Turbo.

Nyní ke 40. narozeninám, prezentuje automobilka Porsche novou generaci modelů 911 Turbo a Turbo S, které se právem nazývají technologickým a dynamickým vrcholem řady 911.
Zásadní úlohu hraje použití nové, lehké karoserie s prodlouženým rozvorem o 100 mm a větších 20“ kol. Pro 911 Turbo byl poprvé použit systém aktivních stabilizátorů PDCC, zvyšujícívýkonnost vozu. Pro 911 Turbo S je součástí standardní výbavy, stejně jako paket Sport Chrono Plus, aktivní uložení motoru a keramické brzdy PCCB; pro model 911 Turbo jsou tyto součásti připraveny v rámci výbavy na přání.
Přeplňovaný šestiválec 3.8 s přímým vstřikováním paliva produkuje 520 k (383 kW) v modelu 911 Turbo a 560 k (412 kW) v modelu Turbo S. Porsche pokračuje v použití dvojice turbodmychadel s variabilní geometrií lopatek pro zážehový motor. Točivý moment se přenáší sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou (PDK), která umožňuje častější využití funkce start/stop. Společně s novým systémem řízení teploty a převodovkou PDK se podařilo snížit spotřebu paliva v evropském cyklu NEFZ až o 16 procent na 9,7 l/100 km.


Nový pohon všech kol
Pro rychlejší a preciznější rozdělení točivého momentu mezi obě nápravy Porsche vyvinulo nový systém pohonu všech kol (PTM) s elektronicky ovládanou vícelamelovou spojkou. Systém je vybaven novým vodním chlazením, takže k předním kolům se v případě potřeby dostane ještě více točivého momentu. Optimalizovaná souhra motoru, převodovky a pohonu všech kol přináší nové dynamické schopnosti. Model 911 Turbo s na přáním dodávaným paketem Sport Chrono Plus zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,2 s, což je dokonce o jednu desetinu lepší hodnota, než u odcházející 911 Turbo S. Nová 911 Turbo S zvládne sprint na 100 km/h za pouhé 3,1 s. Maximální rychlost vozu dosahuje 318 km/h.


Nejširší ze všech 911
Charakteristické, velkoryse rozšířené zadní blatníky jsou o 28 mm širší než u 911 Carrera 4. Mezi zvláštnosti patří dvoubarevně lakovaná kovaná 20“ kola – na modelu 911 Turbo S mají dokonce centrální jištění. Turbo S se představuje s novými LED předními světlomety se čtyřbodovými světly pro denní svícení a ovládáním dálkových světel pomocí kamerového systému, které je pro model 911 Turbo dodávané na přání.


Řízení zadní nápravy
Představení řízení zadní nápravy zvyšuje schopnosti dvou nejvýkonnějších sportovních vozů značky jak při okruhovém závodění, tak v každodenním provozu. Systém se skládá ze dvou elektromechanických aktivních členů místo běžných pevných ramen u zavěšení pravého i levého kola. Zadní kola se mohou podle rychlosti jízdy natáčet až do úhlu 2,8 stupně. Do 50 km/h, když jsou přední kola natočena, systém zareaguje a zadní kola natočí do opačného směru. To vyvolá efekt, jako kdyby se zkrátil rozvor o 250 mm, což dodává bezkonkurenční schopnosti v zatáčkách. Systém dovolí vozu rychlejší zatáčení a dynamičtější zpětnou vazbu řízení.
Nad 80 km/h systém zadní kola natáčí ve stejném směru jako přední. Tím se virtuálně prodlouží rozvor o výrazných 500 mm a vůz získá obrovskou stabilitu, zejména ve vysokých rychlostech. Současně dojde po pohybu volantu k rychlejšímu vytvoření bočních sil na zadní nápravě, což je důsledkem spontánnějších a harmoničtějších reakcí na zásahy do řízení.


Aktivní aerodynamika
Porsche poprvé představuje systém aktivní aerodynamiky. Ta sestává z robustního aktivního třípolohového předního spoileru, jehož segmenty mohou být pneumaticky prodlouženy, a vysouvacího zadního křídla se třemi polohami nastavení. Díky těmto prvkům je možné upravit aerodynamiku modelu 911 Turbo buď pro optimální účinnost, nebo dynamický výkon. V pozici zaměřené na výkon jsou všechny segmenty předního spoileru plně rozvinuty a generují značnou přítlačnou sílu na přední nápravu. K tomu se přidává i zadní křídlo, vysunuté do maximální výšky, čímž je dosaženo většího přítlaku na zadní nápravě. Pouze zásluhou tohoto nastavení je možné zlepšit čas průjezdu Severní smyčkou Nürburgringu až o dvě sekundy.

Nový interiér
Interiér byl kompletně přepracován a vychází z řešení použitého v modelech 911 Carrera. Model S nabízí např. exkluzivní čalounění v kombinaci černá/červená Carrera a sportovní sedadla s pamětí, nastavitelná v 18 směrech. Stejně jako u předchozího modelu, i zde se o kvalitní zvuk stará sériově dodávaný systém Bose, ale poprvé je v nabídce výbavy na přání systém Burmester. Mezi další novinky patří aktivní tempomat, kamerový systém pro čtení dopravních značek či rozpoznávání rychlostních omezení.

Nové Porsche 911 Turbo má určenu cenu 162 055 € a verze Turbo S bude k dostání za cenu 195 256 € včetně DPH a výbavou pro danou zemi.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar