Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Porsche 911 Targa GTS a Cayenne Turbo S - premiéry z Detroitu

Modely 911 Targa 4 GTS a Cayenne Turbo S se představily na autosalonu NAIAS 2015 v Detroitu. 911 Targa 4 GTS vůbec poprvé spojuje úspěšný koncept GTS s karoserií Targa. Výkon zvýšený na 430 k (316 kW) a standardně dodávaný paket Sport Chrono vytvářejí novou formu dynamiky.

Dalšími ingrediencemi GTS jsou matně černá 20“ kola s centrálními maticemi a loga GTS na dveřích, na zádi a na ochranném oblouku. Uvnitř je použita černá alcantara na volantu a sedadlech, další dekorační prvky jsou tvořené černým broušeným hliníkem a vytvářejí nezaměnitelně sportovní charakter.
Nový typ Cayenne se vyznačuje motorem s novým systémem přeplňování, který spočívá v integraci turbodmychadel do výfukových svodů. Tím se zvyšuje výkon modelu Cayenne Turbo S na 570 k (419 kW), což je o 20 k více než u předchozí generace. Točivý moment se zvýšil o 50 Nm na 800 Nm.


Nová 911 Targa 4 GTS

Pro oslavu 50. výročí modelu 911 Targa připravilo Porsche poprvé výkonnější a dynamičtější verzi GTS oblíbeného vozu. 911 Targa 4 GTS s pohonem všech kol a ochranným obloukem zajišťuje velmi bezpečný provoz. Současně ale poskytuje potěšení z jízdy s otevřeným vozem, jehož střecha se skládá automaticky. Charisma umocňuje výkon zvýšený na 430 k (316 kW), standardně dodávaný paket Sport Chrono, podvozek PASM, 20“ kola a sportovní výfukový systém.

I přes významně rozšířenou výbavu se výkonová hmotnost zásluhou výkonnějšího motoru snížila z 3,9 na 3,6 kg/k ve srovnání s modelem S. S převodovkou PDK dosáhne rychlosti přes 300 km/h a je schopna zrychlit z 0 na 100 km/h během 4,3 s. I přes zvýšení výkonu o 30 k (22 kW) je hodnota kombinované spotřeby, pohybující se mezi 9,2 a 10,0 l/100 km (podle typu převodovky), stejná, jako v případě 911 Targa 4S.

Nejnovější Targa je jasně rozpoznatelná jako model GTS s pohonem všech kol, protože má ve srovnání s modely 911 Carrera se zadním pohonem zadní blatníky rozšířené o 22 mm a zadní pneumatiky o 10 mm širší. Při pohledu zpředu automobil identifikuje příď v provedení sport design s velkým centrálním nasávacím otvorem přivádějícím vzduch k přidanému chladiči, stejně tak jako bi-xenonové světlomety Porsche Dynamic Light System (PDLS) se zatmavenými krycími skly. Bočnímu pohledu dominují 20“ kola 911 Turbo S s matně černou povrchovou úpravou a centrální maticí, zpětná zrcátka v provedení sport design a nápisy „GTS“ na dveřích. Černá barva je aplikována rovněž na mřížce pro odvod chladicího vzduchu z motoru, označení modelu a chromovaných koncovkách výfuku.
DNA provedení GTS se projevuje také uvnitř modelu 911 Targa 4 GTS. Uprostřed přístrojové desky jsou umístěné stopky paketu Sport Chrono. Připravena jsou rovněž ve čtyřech směrech nastavitelná sedadla Sport Plus. Hlavním materiálem vnitřního prostoru je alcantara, která je o polovinu lehčí než kůže.

Porsche 911 Targa 4 GTS bude v prodeji v autorizovaných Porsche Centrech společnosti Porsche Inter Auto CZ od poloviny března 2015. Cena je stanovena na 137 422 eur včetně DPH a povinné výbavy.



Nový Cayenne Turbo S

Na detroitském autosalonu Porsche představilo také Cayenne Turbo S – nejsportovnější model segmentu SUV. Má přepracovaný osmiválec s dvojitým přeplňováním a objemem 4,8 litru, který disponuje výkonem 570 k (419 kW) a točivým momentem 800 Nm. Podvozek má naladěný na nejvyšší možnou dynamiku a široký rozsah nejmodernějších kontrolních systémů vytváří z modelu Cayenne Turbo S opravdový sportovní vůz. Cayenne Turbo S je schopný projet Nordschleife okruhu Nürburgring v čase 7:59,74 minut. Tento čas je rekordem pro vozy segmentu SUV.


Rychlejší reakce motoru přeplňovaného dvojicí turbodmychadel jsou důsledkem řešení, kdy jsou turbodmychadla integrována přímo do výfukových svodů, což snižuje také spotřebu paliva. Vysokovýkonný motor nabízí o 20 k a 50 Nm více než jednotka předchozí generace. Cayenne Turbo S zrychluje z klidu na 100 km/h za 4,1 s, tedy o 0,4 s rychleji než u předchozího modelu. Nejvyšší rychlost má nyní hodnotu 284 km/h.


Cayenne Turbo S podtrhuje svoji pozici nejsportovnějšího vozu segmentu také svojí brzdovou soustavou. Standardní výbavou jsou keramické brzdy s předními kotouči o průměru 420 mm a vůbec poprvé třmeny s deseti pístky. Vzadu jsou kotouče o průměru 370 mm a čtyřpístkové třmeny. V zatáčkách se může řidič spolehnout na proaktivní systém aktivních stabilizátorů PDCC. Systém aktivního vektorového řízení dynamiky PTV Plus zvyšuje dynamiku v zatáčkách a přesnost reakcí na pohyby volantu aktivními brzdnými zásahy na levém nebo pravém zadním kole. Aktivně řízený pohon všech kol PTM trvale pohání zadní kola, avšak variabilně posílá sílu ke kolům přední nápravy.
Standardní výbava zahrnuje mj. výrazná 21“ kola 911 Turbo s černě lakovanými hranami, LED světlomety s funkcí Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus), celokožené čalounění interiéru s vytlačenými logy Porsche na hlavových opěrkách, stejně tak jako karbonové dekorační prvky interiéru. V Cayenne Turbo S slaví premiéru dvoubarevné čalounění v kombinaci černé a krémové barvy. Poznávacím znakem exteriéru je leskle černé lemování masky chladiče a spodní části vnějších zrcátek, střešní spoiler a lemy blatníků jsou lakovány barvou karoserie.

Porsche Cayenne Turbo S bude v prodeji ve druhém čtvrtletí 2015 za 166 696 eur.


Porsche 20.1.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar