Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot - premiéra 2008 a ekologická ofenzíva

Peugeot na Ženevském autosalonu odhalil hlavní trumfy své ofenzívy. Hlavní událostí bylo představení vozu 2008, dále byla k vidění ambiciózní nabídka spojená s modelem 208, čímž se potvrzuje se politika k luxusním kategoriím a s konceptem Onyx ukázal, odkud bere inspiraci.

Ze 31 sériových a koncepčních vozů Peugeot vystavených na stánku Peugeot na autosalonu bylo možné seznámit se sedmi reprezentativními exempláři modelu 2008 umístěnými do prostoru věnovaném tomuto novému městskému crossoveru značky.


Peugeot 2008

Inženýři a designéři v Evropě, Číně a Latinské Americe pracovali společně na městském crossoveru 2008. Ten v sobě spojuje zkušenost značky s městskými vozy a její uznávané know-how v oblasti crossoverů, o němž svědčí úspěch modelu 3008, kterého se již prodalo více než 440 000 kusů.
Peugeot 2008, který představuje zcela novou nabídku v segmentu B, má získat nové zákazníky na třech kontinentech.
V nabídce jsou motory poslední generace vyznačující se velmi nízkou spotřebou i emisemi. 2008 se představuje v unikátní měděně oranžové karoserii, jejíž energie podtrhuje samotnou identitu crossoveru. Odstín na bázi chromu odkazuje na nabídku osobních úprav na míru a odráží úvahy, které Peugeot vede v otázce nových barev a materiálů. Model 2008 se bude vyrábět nejprve ve Francii (Mulhouse), poté i v Číně a v Brazílii.


Peugeot 208

Peugeot 208 navázal na úspěch svých předchůdců, oživil principy svého segmentu a jako hlavní cíl si stanovil znovu získat v Evropě prvenství v segmentu B. Elegantní a exkluzivní městský vůz 208 XY i model 208 GTi, v němž znovu ožívá legenda, korunují kompletní nabídku 208.
Model 208 XY nabídne výkonné a úsporné zážehové i vznětové motory o výkonu 92 až 155 k. Model 208 GTi využije potenciál motoru 1.6 l THP o výkonu 200 k spojeného s manuální šestistupňovou převodovkou s úzkým odstupňováním převodových stupňů.


Posun směrem k vyšším kategoriím

Návštěvníci se mohli seznámit s novým modelem RCZ. Ten nabízí obnovené přednosti kompaktního sportovního kupé, které si od svého uvedení na trh na jaře 2010 získalo téměř 50 000 nadšených majitelů. RCZ R Concept v matně černé a měděné verzi, ohlašuje příchod modelu RCZ R. Verze s výrazně sportovním charakterem bude v prodeji koncem roku. Vůz bude vybaven novým motorem 1.6 THP o výkonu 260 k a půjde tedy o nejvýkonnější model v historii Peugeotu. Jeho specifická výkonnost je u sériového vozu jedna z nejvyšších na světě – více než 160 k/l. RCZ R bude využívat specifický nápravový systém spojený se samosvorným diferenciálem Torsen, což znamená příslib intenzivních dynamických výkonů


HYbrid: náskok značky

Peugeot dosáhl vloni prvenství z hlediska emisí CO2: průměrné emise jejích vozů dosáhly 121,6 g/km oproti 128,6 g v roce 2011 a s předstihem přesáhly závazek 130 g/km stanovený pro rok 2015. Ekologická politika se projevuje optimalizací spalovacích motorů a uvedením motorů nové generace, kterými jsou zážehové tříválce 1.0 l a 1.2l.
Dalším důležitým příkladem ekologického náskoku a přesunu k luxusnějším vozů, je hybridní dieselová technologie HYbrid4. S pohonem HYbrid4, který se ve světové premiéře objevil u vozu 3008 HYbrid4 a později u modelů 508 RXH a 508 HYbrid4, přichází Peugeot s novou nabídkou.
Model HYbrid 4 využívá kumulovaný výkon 200 k motoru 2.0 HDi FAP, který pohání přední nápravu, a elektrického motoru na zadní nápravě. U modelů HYbrid4 se snoubí nová zkušenost z řízení vycházející z výběru jednoho ze 4 režimů (automatický, nulové emise ZEV, sport, 4WD).
S technologií HYbrid Air, která znamená klíčovou etapu ke spotřebě 2 l/100 km, se Peugeot projevuje jako průkopník. Model 2008 spojuje zážehový motor a stlačený vzduch. Od roku 2016 se bude používat u osobních vozů a lehkých užitkových vozů segmentů B a C.
2008 HYbrid Air kombinuje dvě energie pro dosažení co nejlepšího výkonu v nejrůznějších situacích: stlačený vzduch získaný díky rekuperaci energie při brzdění a zpomalení napomáhá tříválcovému benzínovému motoru poslední generace nebo ho nahrazuje.
Převodový systém, jehož pneumatickou část tvoří vysokotlaká nádrž ve středovém tunelu, nízkotlaká nádrž na zadní nápravě a motor s čerpadlem na převodu, nijak neubírá vozu na prostornosti a modularitě a řidiči nabízí tři režimy provozu: Air (ZEV), Benzín a Smíšený režim.


Onyx: inspirace

Koncept Onyx, který navazuje na dlouhou tradici kategorie „supercars“ ukrývá pod výraznou siluetou o délce 465 cm s 20“ . Hybridní motor V8 HDi 3,7 l o výkonu 600 k uložený v karbonovém plášti vzadu uprostřed, šestistupňová sekvenční převodovka i podvozek jsou výsledkem zkušeností z nejvyšších soutěží. Karoserie upoutá kontrastem materiálů a barev: na blatnících a dveřích je použitá měď, na ostatních dílech karoserie matně černý karbon.
Prosklená střecha s dvojitým zaoblením, orámovaná hliníkovými oblouky, odkrývá karbonovou strukturu a inovativní interiér, který působí jako pouzdro z jediného kusu vyložené plstí: posádka tak tvoří s interiérem jeden celek. Peugeot v Onyxu rozvíjí své úvahy o materiálech: palubní deska a středová konzola jsou z materiálu „Newspaper Wood“, vyrobeného z recyklovaných slisovaných novin.


25.3.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar