Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot Partner Electric - novinka na trhu

Nový elektrický Peugeot v sobě snoubí příjemné řízení elektromobilu s výhodami, které stojí za úspěchem modelu Partner: moderní a atraktivní design, modularita, praktičnost a nejlepší přepravní kapacitu v segmentu.

Variabilitu i přepravní kapacitu nabízí v nezměněné podobě i elektrický Partner, který je k dispozici ve dvou délkách karoserie (L1 : 438 cm a L2: 463 cm) a v segmentu malých dodávek s elektrickým pohonem nabízí největší objem nákladového prostoru. Užitečný objem verze L1 je 3,3 m3 s užitečnou délkou 180 cm a u verze L2 je to 3,7 m3 s užitečnou délkou 205 cm. Užitečná hmotnost může být až 685 kg, což je nejvíc v dané kategorii.

Díky přednímu sedadlu Multi-flex si zachovává exkluzivní modularitu, a díky tomu mohou v segmentu malých dodávek vpředu cestovat i tři osoby. Boční výsuvné sedadlo spolujezdce umožňuje získat rovnou podlahu a užitečný objem 400 l. Přepravní kapacita se tak u verze L1 zvětší až na 3,7 m3 s užitečnou délkou 3 m a u verze L2 na 4,1 m3 s užitečnou délkou 3,25 m.
Sedadlo bočního sedadla lze sklopit k opěradlu a umožnit tak přepravu vysokého nákladu. Sklopitelné opěradlo prostředního sedadla zajišťuje díky psací desce funkci mobilní kanceláře.

Ve standardním evropském režimu (NEDC) je dojezd vozu 170 km. Tohoto výsledku bylo dosaženo díky dvojímu způsobu rekuperace energie: k tradiční rekuperaci ve fázi zpomalení – při uvolnění pedálu akcelerace – se přidává i rekuperace ve fázích aktivního brzdění, která zvýšit dojezd až o 10 %, dle povrchu a převýšení vozovky. Akumulátory s rekordní kapacitou 22,5 kW/h jsou spojeny s účinným řízením energie. Aerodynamiku vylepšuje zavřená maska chladiče, aerodynamický kryt pod karoserií a ozdobné disky kol. Maximální rychlost je omezená na 110 km/hod, což je v rámci profesionálního užívání zcela dostatečné.
Homologovaného dojezdu 170 km lze dosáhnout například v plynulém provozu ve městě, bez zapnuté klimatizace či vytápění. Spotřeba energie a tím i dojezd závisejí stejně jako u vozu se spalovacím motorem zejména na typu řízení a profilu trati, ale také na dalších faktorech. Jde například o nedostatečně nahuštěné pneumatiky nebo používání některých elektrických funkcí.

Největšími spotřebiteli energie mezi elektrickým vybavením jsou topení a klimatizace. Elektrický Partner je proto vybaven novým systémem vytápění a klimatizace. Tento 100% elektrický systém vytápí nebo chladí přímo vzduch vháněný do kabiny, díky čemuž se dosáhne požadované teploty rychleji než u běžného systému.
Pro lepší využití energie vozu slouží režim „ECO“, který okamžitě vypíná vytápění a klimatizaci vozu a tím okamžitě prodlužuje dojezd vozu. Režim se spouští tlačítkem na panelu ovladačů klimatizace a vytápění. Potenciální zvýšení dojezdu je zobrazeno na středovém displeji před aktivací režimu „ECO“.
Elektrický Partner nabízí v rámci příplatkové výbavy také pevnou přepážku za opěradly sedadel, která má jednak bezpečnostní funkci spočívající v zadržení nákladu a dále slouží i k rychlejšímu navýšení teploty v kabině a jejímu delšímu udržení po vypnutí klimatizace nebo vytápění.

Elektrický Partner je vybaven elektromotorem, který podává prvotřídní dynamické výkony: 49 kW (67 k) a okamžitý točivý moment 200 Nm - k dispozici od 0 do 1500/min. Motor je spojen s trvalou jednostupňovou redukcí, která mu bez nutnosti řazení převodových stupňů dodává při rozjezdu a ve všech fázích zrychlení obdivuhodnou živost a pružnost.

Elektrický Partner nabízí dva typy nabíjení baterií, vyhovující všem potřebám využití:
Rychlé nabíjení pomocí specifického nabíjecího zařízení napájeného třífázovým 380 V proudem, jemuž stačí pouze cca 20 minut pro dosažení 50 % kapacity akumulátoru nebo přibližně 30 minut pro dosažení 80 %. Zvláštní kabel pro rychlé dobíjení, který je pevně spojený s nabíjecí stanicí, se připojí k zásuvce na levém zadním blatníku vozu.
Normální nabíjení za pomoci klasické jednofázové 230 V zásuvky. Používá se standardní zástrčka na pravém předním blatníku a domácí zásuvka:

-buď klasická, nebo bezpečnostní zásuvka pomocí „inteligentního“ kabelu, který pozná typ zásuvky a automaticky přizpůsobí nabíjecí proud (až 14 A podle zásuvky a země určení). Při napětí 14 A stačí k nabití na 100 % přibližně 8,5 hodiny

-nebo domácí nástěnná zásuvka nebo zásuvka silničního typu o napětí 16 A prostřednictvím kabelu, který je součástí příplatkové výbavy. K nabití na 100 % dojde přibližně za 7,5 hodiny.

Nepřekonatelné provozní náklady
Díky uživatelským nákladům 0,9 – 2 € (evropský průměr) / 100 km, podle ceny kWh v dané zemi, jsou účty za spotřebovanou energii pro profesionální uživatele zcela nepřekonatelné, bez ohledu na používaný způsob nabíjení.

K Peugeotu Partner Electric se ještě vrátíme podrobným popisem


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar