Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Peugeot 208 s motorem 1.2 e-VTI a převodovkou ETG5

PEUGEOT 208 sklízí úspěchy, a to i přes klesající tendence evropských automobilových trhů. Za prvních sedm měsíců roku 2013 zaujímá v Evropě (30 zemí) třetí místo v segmentu B. S tržním podílem 9,6 % mu schází jen necelé procento, aby dosáhl na první pozici.

Pokud se na výsledky podíváme podrobně, zjistíme, že na stupních vítězů tento hatchback značky Peugeot skončil hned v několika zemích: je 1. ve Francii a v Nizozemsku, 2. ve Švýcarsku, v Portugalsku, Dánsku a Norsku; 3. v Belgii a v Lucembursku, v Chorvatsku a ve Švédsku.

Za tento skvělý výsledek vděčí Peugeot 208 především nabídce účinných motorů, a to jak vznětových, tak zážehových. Pro posílení výsledku a získání ještě dalších podílů na trhu snižuje nová verze 1.2 e-VTi 82 ETG5 emise CO2 jen na 95 g/km a spotřebu na 4,1 l/100 km.


Zážehový tříválec nové generace je vybaven systémem Stop&Start. Nabízí tak zákazníkům výhody, které jsou s touto technologií spojené:
- snížení spotřeby v městském provozu až o 15 %,
- automatické vypínání motoru,
- téměř okamžité znovunastartování (400 ms),
- příjemné používání (tichý chod, absence vibrací).

Systém Volt Control řídí alternátor, který rekuperuje energii při zpomalování. Hybridní baterie ji ukládá a dodává při startování (e-booster). Systém Stop&Start funguje v rozmezí teplot od -5 °C do +35 °C, což je širší škála než u konkurenčních řešení.

Na druhé straně je tato verze vybavena novou pětistupňovou robotizovanou převodovkou ETG (Efficient Tronic Gearbox). Funkce postupného zabírání, která je praktická především při manévrování, umožňuje jízdu na volnoběh bez sešlápnutí pedálu akcelerátoru.



Základní technické údaje


Motor: zážehový tříválec
Objem: 1 199 cm³
Výkon: 60 kW (82 k) při 5 750/min
Točivý moment:118 Nm při 2 750/min
Převodovka:MAPs-5N robotizovaná
Pneumatiky:185 / 65 R15 88T¨, 195 / 55 R16 87H
Rychlost: 178 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 14,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 4,5/3,9/4,1 l/100 km
Rozměry: 3962 x 1739 x 1450 mm
Rozvor:2538 mm
Zavazadlový prostor: 285/311 l



Peugeot 208 Hybrid FE

Na tiskové konferenci značky Peugeot na autosalonu ve Frankfurtu ohlásil Maxime Picat, generální ředitel značky Peugeot, že vůz 208 HYbrid FE překročil zadaný cíl. Vůz vzešlý z partnerství společností Peugeot a Total posunul další hranici v oblasti zážehových vozů “full hybrid non plug-in”: dosahuje úrovně emisí jen 46 g CO2/km a spotřeby 1,9 l/100 km.




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar