Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Movano s vylepšenými motory i výbavou

Movano, variabilní a prodejně úspěšný lehký užitkový model značky Opel, je nyní úspornější, bezpečnější a komfortnější, díky řadě vylepšení pohonného systému a palubního infotainmentu.

Vůz se chlubí nejširší nabídkou karosářských verzí v celém segmentu užitkových automobilů. Nabídka zahrnuje skříňové dodávky (ve čtyřech délkách a třech výškách střechy), kombi, valníky s jednoduchou nebo zdvojenou kabinou, podvozky s nástavbami i celou řadu konverzí přímo od výrobce – nechybí ani třístranný sklápěč nebo minibusu.

Pro Movano je k dispozici turbodiesel 2.3 CDTI naladěný na tři výkony: 74 kW (100 k), 92 kW (125 k) a 107 kW (146 k). Motory 74 kW (100 k) a 92 kW (125 k), které jsou standardně propojeny se 6-stupňovou manuální převodovkou, prošly důkladnou optimalizací, která se dotkla především olejového čerpadla, hydraulického čerpadla posilovače řízení, převodovky a elektronické řídicí jednotky motoru. Spolu s pneumatikami s nízkým valivým odporem přispěly úpravy ke snížení spotřeby paliva i emisí CO2. Např. u skříňových dodávek Movano 2.3 CDTI o výkonech 74 kW (100 k) a 92 kW (125 k) s poháněnými předními koly (délka 5048 mm, výška 2496 mm) došlo ke snížení spotřeby nafty i emisí CO2 o 9 procent – spotřeba nyní činí jen 7,8 l/100 km. Podobného zlepšení bylo dosaženo i u 9-místné verze Movano Combi (délka 5048 mm, výška 2307 mm), která má nyní spotřebu paliva i emise CO2 oproti předchozímu provedení o 7 procent nižší (7,2 l/100 km, 190 g/km).


Výrazné zvýšení komfortu i bezpečnosti představuje standardně dodávaný Bluetooth modul a USB rozhraní. Díky tomu může řidič používat mobilní telefon bezpečně (hands-free). Přes USB lze k palubnímu infotainmentu připojit MP3 přehrávač.
Opel Movano je praktický v každodenním provozu. Dodává se s pohonem pouze předních kol (FWD), nebo zadních kol (RWD).
Modely s pohonem předních kol (FWD) mají nízko položený práh nákladového prostoru, což usnadňuje manipulaci s nákladem. Velkoryse dimenzované zadní dvoukřídlé dveře a boční posuvné dveře zajišťují optimální přístup do nákladného prostoru. Verze s pohonem zadních kol (RWD) mají lepší trakci na nezpevněných cestách a větší povolenou hmotnost přívěsu. Pro další zlepšení trakce lze objednat i zadní dvojmontáž nebo samosvorný diferenciál.
Zadní dvoukřídlé dveře se vyklápějí v úhlu 180 stupňů, na přání se dodávají dveře s úhlem vyklopení 270 stupňů. Standardně dodávaní boční posuvné dveře mají výšku 1780 mm a šířku 1270 mm (1050 mm u modelů s krátkým rozvorem). Otvor zadních dveří se šířkou 1580 mm a maximální výškou 1820 mm spolu se zvětšenu šířkou mezi podběhy kol na 1380 mm usnadňují nakládání, rovné boční stěny zaručují optimální využité vnitřního prostoru.



JL,14.6.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar