Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Insignia Country Tourer - kombi ve stylu SUV

Novou řadu Insignia doplní model Country Tourer, který bude mít světovou premiéru na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem v září. Cena vozu, jehož výbava odpovídá špičkovému stupni Cosmo, začíná na 783 900 Kč za 2.0 CDTI/120 kW s manuální 6-stupňovou převodovkou a pohonem 4x4.

Základem elektronicky ovládaného systému pohonu všech kol 4x4 je multilamelová hydraulická spojka systému Haldex, umístěna ve společné skříni s elektronicky ovládaným samosvorným diferenciálem zadní nápravy. Tato konfigurace garantuje optimální trakci jak na asfaltu, tak i na nezpevněném povrchu. Spojka plynule mění rozdělení točivého momentu motoru mezi nápravy od 0 do 100 procent, elektronicky ovládaný diferenciál s lamelovou uzávěrkou přebírá stejnou funkci při rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola zadní nápravy. Výhodou elektronicky ovládaného systému je, že ke změně rozdělení točivého momentu dojde dříve, než začne příslušné kolo prokluzovat v důsledku snížené adheze. V kombinaci s elektronicky regulovaným adaptivním podvozkem FlexRide vytváří systém pohonu všech kol nové standardy co do reakční doby a ovladatelnosti vozu.
Když je třeba, lamelová spojka přenese větší podíl točivého momentu na zadní nápravu. Senzory plynule zásobují řídicí jednotky systému pohonu všech kol 4x4 informacemi o stáčivém momentu vozu kolem svislé osy, zrychlení v podélném směru, úhlu natočení volantu, otáčkách jednotlivých kol, poloze pedálu plynu, otáčkách a točivém momentu motoru. Na základě těchto informací rozděluje řídicí jednotka lamelové spojky točivý momentu plynule mezi jednotlivé nápravy.

Maximální dynamickou stabilitu zaručuje elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál zadní nápravy eLSD, který reguluje rozdělování točivého momentu mezi kola zadní nápravy podle jejich adheze, a to tak, že na kolo s lepší adhezí se přenáší vyšší část točivého momentu. Vůz pokračuje vpřed i tehdy, pokud tři kola ztratí na nezpevněném nebo kluzkém povrchu adhezi a jen jedno zadní kolo zůstává v záběru.
V zájmu snížení třecích ztrát a spotřeby paliva se systém automaticky přepne do režimu pohonu předních kol, pokud při jízdě po silnici s dobrou adhezí není potřeba žádných zásahů ke zlepšení trakce.

Turbodmychadlem přeplňované motory

Na špičce nabídky motorů je zážehový čtyřválec 2.0 SIDI o výkonu 184 kW (250 k) s vynikající výkonovou charakteristikou. S přímým vstřikováním benzinu dosahuje točivého momentu 400 Nm.
Také mimořádně výkonný turbodiesel 2.0 BiTurbo CDTI poskytuje točivý moment až 400 Nm. Čtyřválec o výkonu 143 kW (195 k) má díky sekvenčnímu přeplňování dvojicí turbodmychadel různé velikosti optimální průběh točivého momentu a obzvlášť spontánně reaguje na změny polohy pedálu plynu. Základní pohonnou jednotkou je turbodiesel 2.0 CDTI (identifikovatelný podle jediné koncovky výfuku) o výkonu 120 kW (163 k). Dosahuje točivého momentu 350 Nm, resp. krátkodobě až 380 Nm díky funkcii Overboost.
Motory 2.0 SIDI Turbo a 2.0 CDTI se standardně kombinují se 6-stupňovou manuální převodovkou, za příplatek se montuje 6-stupňová automatická převodovka. Pro motor 2.0 BiTurbo CDTI je vyhrazena 6-stupňová automatická převodovka..
Při jízdě po asfaltu profituje z většího formátu pneumatik, vyšší světlé výšky a pohonu všech kol. Světlá výška je oproti standardnímu modelu zvětšená o 20 mm, což umožňuje jízdu po nezpevněném povrchu i v náročnějším kopcovitém terénu.
Kombi s charakterem SUV

Funkční charakter nového modelu Insignia Country Tourer jasně signalizuje jeho výraznou touhu po svobodě pohybu. Ochranný plastový panel v leskle stříbřité úpravě se zdvihá zpod motorového prostoru a vytváří stylistický prvek, který se opakuje i vzadu. Zadní ochranný panel po bocích lemují dvě lesklé koncovky výfuků, které avizují vysoký výkon motorů.

Dalším charakteristickým prvkem jsou ochranné plastové obklady antracitové barvy dveřních prahů, spodní části karoserie a lemů podběhů kol, které vizuálně rozšiřují karoserii. Stylistickými prvky vůz demonstruje roli sportovního automobilu pro malá dobrodružství a současně představuje prestižní vlajkovou loď své značky.



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar