Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Opel Astra OPC - bezkonkurenční výkony

Na český trh vstupuje nový Opel Astra OPC za 627 900 Kč, které zákazník zaplatí za třídveřové kupé poháněné přeplňovaným čtyřválcem 2.0 Turbo s přímým vstřikováním benzinu o výkonu 206 kW/280 k, jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 400 Nm (od 2500/min).

Nová Astra OPC dokáže zasprintovat z 0 na 100 km/h za 6 s a pod plným plynem jede až 250 km/h… tak rychle nejela žádná sériová Astra! Nový turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec vychází z nejnovějšího zážehového motoru Opel 2.0 a výkonu 184 kW (250 k), montovaného do modelové řady Insignia. V Astře OPC má výkon zvýšený o 21 kW (30 k), přesto se spotřeba paliva i emise CO2 snížily oproti předchůdci o 14 procent: (8,1 l/100 km).
Astra OPC dostala speciální podvozek, který kombinuje různé prvky umocňující jízdní dynamiku vozu: Přední nápravu HiPerStruts, tlumiče pérování FlexRide s regulací charakteristiky, mechanický samosvorný diferenciál a brzdy Brembo.
Podvozek FlexRide umožňuje měnit charakteristiku tlumičů pérování, posilovače řízení a elektronického pedálu akcelerátoru. Řidič může přepínat tři různé režimy: Standard má vyváženou charakteristiku se zachováním komfortu pro jízdu v běžném každodenním provozu. Stisknutím Sport se zvýší tuhost tlumičů, čímž se dále zmenší naklánění karosérie v zájmu zvýšení agility a řízení se stane bezprostřednějším. Režim OPC vytvoří podmínky pro ultimativní zážitek z jízdy - řízení je ještě přímější a motor reaguje spontánněji na změnu polohy pedálu akcelerátoru a rychleji se vytáčí do vysokých otáček, charakteristika podvozku je přizpůsobena maximálním jízdním výkonům.
Vůz má vzadu nápravu s vlečenými rameny propojenými torzní příčkou a doplněnou o Wattův přímovod, jehož dvě kratší ramena jsou uprostřed vozu propojena krátkým otočným ramenem. Tato konstrukce výrazně zvyšuje příčnou stabilitu jízdy a preciznost vedení stopy, protože zachycuje asi 80 procent příčných sil přenášených v zatáčkách od kol do zavěšení. Sportovní jízdní vlastnosti umocňují i 19“ kola z lehké slitiny.
Pro přenos výkonu dostala Astra OPC mechanický lamelový samosvorný diferenciál. Diferenciál pomáhá redukovat prokluz kol například při působení velkých příčných sil během akcelerace nebo při změně povrchu silnice, výrazně redukuje přenos rušivých sil do řízení, eliminuje samořídicí efekt při brzdění motorem a zaručuje rezervu trakce při výrazně rozdílném zatížení kol.

Elektronický stabilizační systém ESP umožňuje přepínání tří různých režimů podle sportovních ambicí řidiče. První je standardní režim, druhý režim Competitive posouvá práh automatického zásahu stabilizačního systému na vyšší úroveň. Kromě toho se stabilizační systém ESP dá zcela deaktivovat.
Inženýři OPC ve spolupráci s italským specialistou Brembo zkonstruovali brzdovou soustavu s posilovačem formátu 18“ a ventilovanými, příčně perforovanými brzdovými kotouči formátu 355 x 32 mm se 4-pístkovými třmeny vpředu.

Vůz byl testován a laděn na závodním okruhu Nürburgring v Německu, kde se testují všechny modely. Během vývoje musí každý nový model OPC absolvovat vytrvalostní test na 10 000 kilometrů vysokou rychlostí na Severní smyčce okruhu („Nordschleife“) dlouhé 20,8 km. Namáhání vozidla při tomto testu odpovídá ujetí přibližně 180 000 kilometrů po normálních silnicích. Test za těchto extrémních podmínek zaručuje spolehlivost všech komponent.

Sportovní charakter umocňují speciálně tvarované nárazníky, aerodynamické nástavce prahů, zvětšený střešní spoiler a dvě koncovky výfuku lichoběžníkového tvaru. Kromě standardních disků kol z lehké slitiny formátu 19“ jsou za příplatek k dispozici 20“ kola kovaná z lehké slitiny.
Nový volant se zploštělým věncem ve spodní části má o 10 mm menší průměr než v ostatních verzích modelové řady Astra. Oblasti, ve kterých řidič drží volant v optimální poloze, mají nový tvar pro zlepšení kontaktu a výhledu na přístroje.
Opel Astra OPC může mít na přání skořepinová sportovní sedadla AGR s integrovanou opěrkou hlavy, vyrobená s využitím nejmodernější technologie a certifikovaná nezávislou asociací zdravotnických expertů AGR. Lze je nastavovat v 18 různých směrech.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar