Mitsubishi ASX s automatem
S crossoverem ASX, který byl uveden na trh v roce 2010, slaví Mitsubishi celosvětový úspěch. Ne jinak je tomu i v ČR, kde značka s logem tří diamantů od té doby prodala už více než 2 000 vozů. Nyní se představuje s novou motorizací 2,2 DI-D a automatickou převodovkou.
Konstruktéři společnosti Mitsubishi Motors Corporation vyladili pro model ASX kombinaci pohonné jednotky a převodovky, která byla poprvé vyvinuta pro Outlander třetí generace:
CLEAN DIESEL – turbodiesel 2.2 l, 110 kW
-jedná se o variantu s větším zdvihovým objemem ze série „4N1“, která vznikla ve spolupráci Mitsubishi Motors Corporation a Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.,
-„4N1“ je série úsporných celohliníkových čtyřválcových vznětových motorů s rozvodem ventilů DOHC 16V a přímým vstřikováním paliva (common rail) a s nízkým dopadem na životní prostředí (Euro 5), které se vyznačují jedním z nejnižších kompresních poměrů (14,9:1),
-stejně jako u modelu Outlander dosahuje nižších emisí a nízké spotřeby. Tato pohonná jednotka je dostupná výhradně v kombinaci s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Systém automatického zastavení a nastartování motoru (AS&G) pro tuto motorizaci není k dispozici.
-150 k – 360 Nm při 1500 až 2750/min
INVECS-II - automatická převodovka
Jde o novou generací řady převodovek INVECS (Inteligentní a inovativní elektronický systém řízení vozidla – patent společnosti Mitsubishi Motors Corporation) – 6stupňová automatická převodovka, jejíž základní vlastnosti jsou obdobné jako u modelu Outlander, tedy:
Rozšířená Funkce uzamčení hydrodynamického měniče
Režimy řazení „Ds“ a „L“
„Ds“: automatické řazení stupňů 1 až 5
„L“: automatické řazení stupňů 1 až 2 – pro jízdu v kopcovitém terénu nebo tažení přívěsu
Pohodlné řazení s okamžitou reakcí pomocí páček pod volantem - režim Sport
I přes svou nepatně vyšší hmotnost (25 kg oproti 1,8 DI-D s manuální převodovkou) – vykazuje verze 2.2 DI-D 6A/T výbornou elasticitu, větší zdvihový objem přináší dodatečný točivý moment, přičemž se nemění příznivý dopad modelu ASX na životní prostředí:
Motorizace 2,2 DI-D 6A/T završuje řadu vylepšení, kterých model ASX doznal v letošním roce. Ty zahrnují:
•nový design přední masky s jemnějšími rysy,
•nový tvar zadního nárazníku v souladu s přední maskou,
•upravenou zadní víceprvkovou nápravu pro lepší ovládání vozidla a jízdní komfort,
nový spodní lem HID světlometů – chromový namísto černého,
•nový tvar vnějších zpětných zrcátek produkující nižší aerodynamický hluk,
•nové textilie v interiéru,
•nové tlačítko ovládání volby pohonu všech kol AWC (All Wheel Control) místo stávajícího otočného ovladače 2WD/4WD/Lock.
CLEAN DIESEL – turbodiesel 2.2 l, 110 kW
-jedná se o variantu s větším zdvihovým objemem ze série „4N1“, která vznikla ve spolupráci Mitsubishi Motors Corporation a Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.,
-„4N1“ je série úsporných celohliníkových čtyřválcových vznětových motorů s rozvodem ventilů DOHC 16V a přímým vstřikováním paliva (common rail) a s nízkým dopadem na životní prostředí (Euro 5), které se vyznačují jedním z nejnižších kompresních poměrů (14,9:1),
-stejně jako u modelu Outlander dosahuje nižších emisí a nízké spotřeby. Tato pohonná jednotka je dostupná výhradně v kombinaci s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Systém automatického zastavení a nastartování motoru (AS&G) pro tuto motorizaci není k dispozici.
-150 k – 360 Nm při 1500 až 2750/min
INVECS-II - automatická převodovka
Jde o novou generací řady převodovek INVECS (Inteligentní a inovativní elektronický systém řízení vozidla – patent společnosti Mitsubishi Motors Corporation) – 6stupňová automatická převodovka, jejíž základní vlastnosti jsou obdobné jako u modelu Outlander, tedy:
Rozšířená Funkce uzamčení hydrodynamického měniče
Režimy řazení „Ds“ a „L“
„Ds“: automatické řazení stupňů 1 až 5
„L“: automatické řazení stupňů 1 až 2 – pro jízdu v kopcovitém terénu nebo tažení přívěsu
Pohodlné řazení s okamžitou reakcí pomocí páček pod volantem - režim Sport
I přes svou nepatně vyšší hmotnost (25 kg oproti 1,8 DI-D s manuální převodovkou) – vykazuje verze 2.2 DI-D 6A/T výbornou elasticitu, větší zdvihový objem přináší dodatečný točivý moment, přičemž se nemění příznivý dopad modelu ASX na životní prostředí:
Typ | 1.8 DI-D 4WD 6 M/T | 2.2 DI-D 4WD 6 A/T |
Výkon | 150 k při 4 000/min | 150 k při 3500/min |
Toč.moment | 300 Nm při 2 000 – 3 000/min | 360 Nm při 1500-2750/min |
Zrychlení 120-140 km/h | 6,7s | 6,2 |
Spotřeba | 5,6 l/100 km | 5,8 l/100 km |
Motorizace 2,2 DI-D 6A/T završuje řadu vylepšení, kterých model ASX doznal v letošním roce. Ty zahrnují:
•nový design přední masky s jemnějšími rysy,
•nový tvar zadního nárazníku v souladu s přední maskou,
•upravenou zadní víceprvkovou nápravu pro lepší ovládání vozidla a jízdní komfort,
nový spodní lem HID světlometů – chromový namísto černého,
•nový tvar vnějších zpětných zrcátek produkující nižší aerodynamický hluk,
•nové textilie v interiéru,
•nové tlačítko ovládání volby pohonu všech kol AWC (All Wheel Control) místo stávajícího otočného ovladače 2WD/4WD/Lock.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout