Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mercedes-Benz třídy S - velké ambice

Vývoj nové třídy S se soustředil především na tři oblasti pod souhrnným označením „inteligentní jízda“, „účinná technika“ a „esence luxusu“. Třída S představuje špičku automobilové techniky nejen v rámci značky Mercedes-Benz, ale i celého automobilového průmyslu.

Mercedes-Benz během deseti let snížil díky realizaci konceptu „účinné techniky“ spotřebu paliva ve výkonové třídě 150 kW téměř na polovinu, což znamená 4,4 litru na 100 kilometrů. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu byl u třídy S v porovnání s předchůdcem snížen a s hodnotou cx = 0,24 stanovuje nové měřítko ve svém segmentu. S 300 BlueTEC HYBRID se může pochlubit špičkovou hodnotou cx = 0,23.
Maska chladiče je větší, než dosud, vzpřímeně postavená a zřetelně trojrozměrně uspořádaná, čímž zdůrazňuje suverenitu a vedoucí ambice nové třídy S. Nová třída S má s dlouhou kapotou motoru, ladnou, kopulovitě napjatou linií střechy a mírně klesající zádí klasické proporce sedanu. Zadní okno je v horní části zaoblené, čímž napodobuje charakter kupé.
Přibližně 100 let po zavedení elektrického osvětlení vozidel přechází nyní MB na techniku elektroluminiscenčních diod LED. Nová třída S se, jako první vůz na světě, obejde ve standardní vnější a vnitřní výbavě bez žárovek. Světovou premiérou je rovněž tzv. víceúrovňová funkce brzdových světel. Jejich intenzita se v noci nebo při čekání na červeném semaforu snižuje s ohledem na ostatní řidiče. Osvětlení silnice, vozidla, interiéru a zavazadlového prostoru zajišťuje téměř 500 diod LED.
K lepší viditelnosti přispívají adaptivní asistent dálkových světlometů Plus a asistent nočního vidění Plus. Díky nové stereokameře a vícestupňovým radarovým senzorům sleduje třída S své okolí v rozsahu 360° a dokáže lépe rozpoznávat potenciální nebezpečí v silničním provozu.
V prvním roce bude nová třída S k dispozici ve verzích S 400 HYBRID, S 500, S 350 BlueTEC a S 300 BlueTEC HYBRID, tedy se dvěma hybridními jednotkami, jedním zážehovým a jedním vznětovým motorem

ModelS 400 HYBRIDS 500S 350 BlueTECS 300 BlueTEC HYBRID
Počet válců6/V8/V6/V4/I
Objem3498466329872143
Výkon225(306)/6500335(455)/5250190(258)/3600150(204)/4200
Točivý moment370/3500-5250700/1800-3500620/1600-2400500/1600-1800
Toč.moment elektromotoru250--250
Komb.spotřeba6,38,65,54,4
Zrychlení6,84,86,87,6
Rychlost250250250240



Pozn: Objem – cm³, Výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min. komb.spotřeba – l/100 km, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h s


Podvozek
Nová třída S dokáže jako první automobil na světě s předstihem rozpoznávat nerovnosti vozovky. Pokud systém ROAD SURFACE SCAN prostřednictvím stereokamery nerovnosti zaznamená, přizpůsobí systém MAGIC BODY CONTROL podvozek nové situaci. Tento inovativní systém se dodává na přání pro osmiválce. Nová třída S je standardně vybavena plynule pracujícím adaptivním systémem tlumení ADS PLUS a zdokonaleným vzduchovým odpružením všech kol AIRMATIC.
Poprvé v historii třídy S byl její vývoj zaměřen na sedan s dlouhým rozvorem. Na rozdíl od minulosti byla od ní odvozena verze s krátkým rozvorem. Třída S má totiž jednoznačné postavení reprezentační limuzíny, a to nejen na velkých zámořských trzích, jako jsou USA, Čína nebo Japonsko.
Z mírně zvětšených vnějších rozměrů mají cestující užitek v podobě vnitřního prostoru, který povyrostl ve všech směrech.
Novou informační centrálu třídy S tvoří dva barevné displeje TFT s vysokým rozlišením ve formátu 8:3 a s úhlopříčkou 30,7 cm (12,3 palce). Levý přebírá funkci dosavadních sdružených přístrojů a nabízí všechny provozní informace. Pravý displej slouží k pohodlnému ovládání informačních, zábavních a komfortních funkcí.
Mimořádný zřetel byl kladen na výkonnost, kvalitu vzduchu, kvalitu regulace, úroveň hlučnosti a účinnost. Novinkou je paket AIR-BALANCE, jehož součástí je parfémování, ionizování a ještě výkonnější filtrace vzduchu. Automatická klimatizace THERMOTRONIC vzadu nabízí dvě přídavné zóny pro zvýšení tepelného komfortu. Nové je elektrické vyhřívání loketních opěrek.

Sedadla
MB zvyšuje komfort sezení a klimatický komfort prostřednictvím mnoha světových novinek, jako je masážní funkce ENERGIZING podle principu horkých kamenů nebo aktivní odvětrávání sedadel, u něhož lze měnit směr otáčení ventilátorů. Zvláštní pozornost byla věnována zadní části interiéru. Na výběr je pět různých variant zadních sedadel, včetně sedadla Executive se sklonem opěradla až 43,5 stupně.
Masážní funkce ENERGIZING podle principu horkých kamenů je světovou novinkou. Odborníci vyvinuli jedinečnou masáž se 14 samostatně ovládanými vzduchovými vaky v opěradle a s integrovanou funkcí vyhřívání.
Poprvé jsou u aktivního odvětrávání sedadel použity ventilátory s měnitelným směrem otáčení. Při zahájení odvětrávání je nejprve nasáván chladnější okolní vzduch k povrchu sedadla. Tím lze povrchovou teplotu rozpáleného sedadla snížit rychleji než u dosavadních aktivních chladicích systémů. Po čtyřech minutách se ventilátory automaticky přepnou do režimu foukání, aby zabránily průvanu.

Rozšířený ochranný systém PRE-SAFE®
Mercedes-Benz představil už před deseti lety koncept bezpečnostní techniky v podobě preventivního systému ochrany cestujících PRE-SAFE®. Nové funkce mohou nyní zabránit střetům s chodci a nárazům do vpředu jedoucích vozidel, vyřešit rizikové situace způsobené zezadu přijíždějícími vozy a rozšiřují ochrannou funkci bezpečnostního pásu.

Brzda PRE-SAFE® dokáže rozpoznat také chodce a autonomním brzděním zabránit kolizi až do 50 km/h.

PRE-SAFE® PLUS rozpoznává hrozící náraz zezadu a varuje následující řidiče aktivací zadních výstražných světel se zvyšující se frekvencí. Při trvajícím riziku kolize může systém před nárazem zezadu aktivovat brzdovou soustav stojícího vozidla, a tím minimalizovat riziko poranění krční páteře.

U funkce PRE-SAFE® Impuls posouvá bezpečností pás v rané fázi nárazu, ještě před nárůstem zpomalení cestujících v důsledku nárazu, řidiče a spolujezdce proti směru nárazu.
Mercedes-Benz rozšířil bezpečnostní systém pro cestující na zadních sedadlech o podavače zámků bezpečnostních pásů, airbag v bezpečnostním pásu a airbag v sedáku. U osvětleného podavače zámků bezpečnostního pásu pohybuje elektromotor zámkem pásu automaticky nahoru a dolů. Tak lze zabránit uvolněnosti pásu v oblasti pánve a hrudníku a cestující jsou lépe fixováni.
Airbag v bezpečnostním pásu je nafukovací část bezpečnostního pásu, která může omezit riziko poranění cestujících vzadu. Lehátkové sedadlo je vybaveno airbagem pod polštářem sedáku. Jeho úkolem je zabránit ve skloněné poloze sedadla podklouznutí odpočívající osoby při nehodě pod bezpečnostním pásem (tzv. submarining).

Komplexní přístup výzkumu nehod značkou MB se ukrývá pod souhrnným pojmem „Real Life Safety“. Nové funkce používají stejné senzorické systémy – novou stereokameru a vícestupňové radarové senzory. Obrazně řečeno, nová třída S nemá už oči pouze vpředu, ale m výhled do všech stran v rozsahu 360 stupňů



Přehled nových a rozšířených asistenčních systémů:

•DISTRONIC PLUS s asistentem řízení a funkcí Stop&Go Pilot usnadňuje řidiči jízdu v jízdním pruhu a ovládá částečně autonomní jízdu v koloně.

•Brzdový asistent BAS PLUS s asistentem pro křižovatky dokáže díky stereokameře rozpoznat při značení s přerušovanou čárou obsazený vedlejší jízdní pruh, zejména protijedoucími vozidly, a jednostranným brzděním zmírnit riziko nezamýšleného opuštění jízdního pruhu.

•Aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu dokáže rozpoznávat protijedoucí vozidla i obsazený vedlejší jízdní pruh a jednostranným brzděním zmírnit riziko nezamýšleného opuštění jízdního pruhu.

•Adaptivní asistent dálkových světlometů Plus umožňuje jízdu s trvale zapnutými dálkovými světlomety bez oslňování ostatních řidičů díky odcloňování jiných vozidel z kuželu dálkových světel.

•Asistent nočního vidění Plus byl zdokonalen a doplněn infračervenou kamerou. Automatickým přepnutím z rychloměru na ostrý obraz nočního vidění s označením zdroje nebezpečí. Rozpoznaní chodci mohou být kromě toho osvíceni funkcí bodového světla, aby byla pozornost řidiče obrácena k možnému zdroji nebezpečí. Zároveň je varována osoba na krajnici vozovky.

•ATTENTION ASSIST upozorňuje na nepozornost a únavu, informuje řidiče o jeho stavu únavy a době jízdy od poslední přestávky k odpočinku

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar