Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Mercedes-Benz třídy E - hospodárný i chytrý

Mercedes-Benz přepracoval všechny modelové varianty třídy E, aby zákazníkům mohl nabídnout nejnovější plody technického pokroku. Proto už uvádí dokonce i novinky připravované pro novou třídu S.

Díky změnám designu získala třída E novou tvář a ukazuje i nové proporce. Kompletně nová je příď s novými světlomety, které zakrývají jediným sklem všechny funkční prvky. Potkávací světlomety i světlomety pro denní svícení jsou vybaveny technikou LED, na přání s diodami LED pro všechny osvětlovací funkce.
Základní provedení a výbavová linie ELEGANCE mají klasickou trojrozměrnou masku chladiče luxusního sedanu v designu se třemi lamelami a hvězdou na kapotě motoru. Linie AVANTGARDE dostala masku chladiče sportovního vozu s centrálně umístěnou hvězdou.
Vzadu byly přepracovány sdružené svítilny i nárazník. Nová horizontálně členěná koncová světla LED s dvoubarevnou grafikou zdůrazňují šířku a ukazují charakteristický noční design.
Interiér byl rovněž zřetelně přepracován. Ušlechtilé materiály a rafinovaně rozčleněné plochy s precizními spárami a ostrými oblouky podtrhují kvalu.
Novinkou je dvoudílný ozdobný prvek, který se rozprostírá přes celou šířku přístrojové desky. Nezávisle na zvolené výbavové linii může mít vzhled dřeva nebo hliníku. Rovněž nová je přístrojová deska, ve které jsou sdružené přístroje uloženy ve třech válcových tubusech, dále centrální displej v plochém rámečku s lesklým lichoběžníkovým lemováním.
To, co začalo systémem PRE-SAFE® a pokračovalo funkcí DISTRONIC PLUS, přivádí nyní řízení do nové dimenze, v níž vzájemně splývá komfort s bezpečností. Mercedes-Benz nazývá tento koncept „Intelligent Drive“. Ve vozech třídy E slaví světovou premiéru celá řada nových nebo optimalizovaných systémů z budoucí třídy S.
Základem jsou nové, velmi moderní senzory a odpovídající algoritmy. MB dosáhl pokroku zavedením víceúčelové stereokamery, která je stejně jako dosavadní víceúčelová monokamera za oknem u vnitřního zpětného zrcátka. Má však dva objektivy, které umožňují prostorové snímání situace před vozidlem se zorným úhlem 45° do vzdálenosti až cca 50 m při celkovém dosahu 500 m. Stereokamera poskytuje data, která jsou dále zpracovávána různými systémy. Inteligentní algoritmy vyhodnocují prostorové obrazové informace, a mohou tak rozpoznávat ve velké sledované oblasti protijedoucí, vpředu jedoucí a křižující vozidla, ale i chodce a různé druhy dopravních značek i horizontálního značení na vozovce, a to včetně jejich polohy v prostoru či průběh jejich pohybu.
Společně se stereokamerou přichází vylepšená verze vícestupňového radarového snímání. Sedan i kombi jsou vybaveny radarovým systémem COLLISION PREVENTION ASSIST, který upozorňuje na nebezpečí srážky s překážkou a podporuje jej adaptivním brzdovým asistentem. Součástí výbavy je ATTENTION ASSIST, který nyní upozorňuje řidiče na nepozornost a únavu v rozšířeném rozsahu rychlostí a dokáže řidiče informovat o jeho stavu únavy.

Navíc jsou na přání k dispozici nové nebo ve své funkčnosti výrazně rozšířené asistenční systémy:

DISTRONIC PLUS s asistentem řízení může řidiči usnadňovat řízení při jízdě v jízdním pruhu a ovládá částečně autonomní jízdu v koloně vozidel.

Brzdový asistent BAS PLUS s asistentem pro průjezd křižovatkou dokáže poprvé rozpoznávat také provoz v příčném směru a chodce. Navíc zesiluje brzdění řidiče.

Funkce brzdění PRE-SAFE® Bremse rozpoznává chodce a až do 50 km/h dokáže zabránit kolizi autonomním brzděním.

PRE-SAFE® PLUS dokáže rozpoznat hrozící náraz zezadu. Řidič vzadu jedoucího vozidla je upozorněn aktivací zadních výstražných světel se zvýšenou frekvencí. Systém následně aktivuje opatření pro ochranu cestujících, která snižují zatížení cestujících, a navíc může držet stojící vozidlo při nárazu zezadu zabrzděné, aby nedošlo k sekundárním kolizím.

Funkce PRE-SAFE® Impuls přitáhne bezpečnostní pásy na předních sedadlech v první fázi nárazu ještě před působením zpoždění na cestující v důsledku nárazu.

Aktivní asistent pro jízdu v jízdním pruhu rozpoznává obsazené vedlejší jízdní pruhy, mj i v protisměru. Při riziku kolize dokáže systém i při přerušeném podélném značení zabránit nechtěnému vyjetí z jízdního pruhu jednostranným brzděním. Tento systém se optimálně doplňuje s aktivním asistentem pro sledování slepého úhlu.

Adaptivní asistent dálkových světlometů PLUS umožňuje jízdu s neoslňujícími trvale zapnutými dálkovými světlomety díky odcloňování ostatních vozidel v kuželu světla dálkových světlometů.

Aktivní parkovací asistent umožňuje automatické zajetí na parkovací místa orientovaná podélně i napříč s aktivními zásahy do řízení a brzdění.

Asistent pro sledování dopravních značek rozpoznává a zobrazuje nyní navíc kromě omezení rychlosti jízdy také zákazy předjíždění a značky signalizující konec zákazu. U zákazu vjezdu s příslušnou značkou může řidiče upozornit vizuálně i akusticky.

Kamerové snímání v rozsahu 360 stupňů hlídá všechny čtyři strany vozidla a umožňuje homogenní výhled do všech stran, včetně virtuálního pohledu z ptačí perspektivy, tedy pohled na vozidlo a jeho bezprostřední okolí seshora. Při parkování a manévrování pomáhají dynamické pomocné linie na displeji.


Mercedes-Benz nabízí pro třídu E čtyři nastavení podvozku:

DIRECT CONTROL s komfortní charakteristikou a systémem selektivního tlumení patří ke standardní výbavě základního vozidla a linie ELEGANCE.

DIRECT CONTROL se sportovní charakteristikou a systémem selektivního tlumení má o 15 mm nižší světlou výšku a dodává se pro linii AVANTGARDE.

Sportovní podvozek se sníženou světlou výškou je k dispozici ve spojení se sportovním paketem pro exteriér a se sportovním paketem AMG.

Vzduchové odpružení AIRMATIC s elektronicky řízeným systémem tlumení patří ke standardní výbavě modelů poháněných motorem V8.

Kombi je vybaveno vzduchovým odpružením zadní nápravy s integrovaným udržováním stálé světlé výšky.
Všechny modely budou vybaveny přímým řízením s elektromechanickým posilovačem, které kombinuje parametrické řízení s variabilním převodem v závislosti na úhlu natočení volantu s posilovačem, jehož účinek se mění v závislosti na rychlosti jízdy. Posilovač pracuje pouze v případě potřeby, čímž přispívá k celkové hospodárnosti provozu.


Dokončení příště

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar