Mercedes-Benz třídy E - hospodárný i chytrý (II)
Sedany a kombi třídy E nabízejí mimořádně širokou paletu výkonných a hospodárných zážehových a vznětových motorů. Všechny jednotky jsou vybaveny systémem ECO Start-Stop a mohou se pochlubit mimořádnou hospodárností.
Novinkou je rozšíření rodiny zážehových motorů BlueDIRECT o čtyřválec s přímým vstřikováním benzinu, u něhož je tvorba směsi řízena paprskem vstřikovaného paliva.
V konstrukci nalezla uplatnění náročná technika reprezentovaná mj. rychle reagujícími piezoelektrickými vstřikovači pro vícenásobné vstřikování, rychlým zapalováním s vícenásobným jiskřením, přeplňováním výfukovým turbodmychadlem, plně variabilním natáčením vačkových hřídelů sání a výfuku a řízeným olejovým čerpadlem.
Pro čtyřválcový motor byl nově vyvinut vyvažovací hřídel s válečkovými ložisky, první takové řešení u zážehového motoru, a adaptivně ovládané vodní čerpadlo.
Celosvětovým prvenstvím je použití spalování vrstvené chudé směsi v kombinaci s přeplňováním turbodmychadlem a externí vysokotlakou recirkulací výfukových plynů. Třída E díky tomu dosahuje kombinové spotřeby benzinu 5,8 l/100 km. Nové čtyřválcové zážehové motory BlueDIRECT kromě toho splňují již nyní emisní normu EU6, která začne platit od roku 2015.
Do rodiny zážehových motorů BlueDIRECT patří rovněž již známé motory V6 a V8. Novinkou je šestiválec, poprvé nabízený jako E 400 s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Tento motor stanovuje mezi šestiválci nová měřítka svým výkonovým potenciálem a enormně vysokým točivým momentem. Plnění normy EU6 je i v tomto případě samozřejmostí.
Všechny zážehové motory BlueDIRECT nové třídy E kombinují spontánní reakce a příkladnou výkonovou charakteristiku s nejvyšší hospodárností a nejnižšími emisemi ve své třídě.
Zážehové motory
Všechny hodnoty s převodovkou 7G-TRONIC PLUS pro verzi sedan
Vznětové motory
Některé vznětové motory pro třídu E se dodávají v provedení BlueTEC se známou technologií SCR (Selective Catalytic Reduction), díky níž splňují emisní normu EU6.
Rozsáhlou paletu motorů doplňuje E 300 BlueTEC HYBRID, který kombinuje vznětový čtyřválec s elektromotorem a díky tomu poskytuje systémový výkon 170 kW (231 k) a točivý moment 750 N.m. Model E 300 BlueTEC HYBRID spotřebuje 4,1 l/100 km při emisích CO2 107 g/km. S těmito hodnotami zaujímá vedoucí postavení mezi nejúspornějšími modely vyšší střední třídy.
Všechny hodnoty s převodovkou 7G-TRONIC PLUS (hodnoty pro kombi T-Modell v závorkách)
Pozn – objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba – l/100 km
Mercedes-Benz bude nabízet E dva druhy převodovek: šestistupňovou mechanickou převodovku s vysokým komfortem řazení a krátkými dráhami řazení, nebo sedmistupňovou samočinnou převodovku 7G-TRONIC PLUS s pákou voliče DIRECT SELECT a páčkami DIRECT SELECT pro manuální řazení. Nejmladší evoluční stupeň převodovky 7G-TRONIC PLUS nabízí výrazné přednosti z hlediska hospodárnosti a snadné údržby.
Novinkou je krátkodobý program M. Pokud řidič zařadí manuálně nižší nebo vyšší převodový stupeň, vrátí se převodovka po definovaném časovém intervalu automaticky opět do samočinného režimu řazení s příznivou spotřebou paliva.
V nové třídě E může zlepšovat trakci a jízdní stabilitu také trvalý pohon všech kol 4MATIC – zejména za nepříznivého stavu vozovky.
V konstrukci nalezla uplatnění náročná technika reprezentovaná mj. rychle reagujícími piezoelektrickými vstřikovači pro vícenásobné vstřikování, rychlým zapalováním s vícenásobným jiskřením, přeplňováním výfukovým turbodmychadlem, plně variabilním natáčením vačkových hřídelů sání a výfuku a řízeným olejovým čerpadlem.
Pro čtyřválcový motor byl nově vyvinut vyvažovací hřídel s válečkovými ložisky, první takové řešení u zážehového motoru, a adaptivně ovládané vodní čerpadlo.
Celosvětovým prvenstvím je použití spalování vrstvené chudé směsi v kombinaci s přeplňováním turbodmychadlem a externí vysokotlakou recirkulací výfukových plynů. Třída E díky tomu dosahuje kombinové spotřeby benzinu 5,8 l/100 km. Nové čtyřválcové zážehové motory BlueDIRECT kromě toho splňují již nyní emisní normu EU6, která začne platit od roku 2015.
Do rodiny zážehových motorů BlueDIRECT patří rovněž již známé motory V6 a V8. Novinkou je šestiválec, poprvé nabízený jako E 400 s přeplňováním dvěma turbodmychadly. Tento motor stanovuje mezi šestiválci nová měřítka svým výkonovým potenciálem a enormně vysokým točivým momentem. Plnění normy EU6 je i v tomto případě samozřejmostí.
Všechny zážehové motory BlueDIRECT nové třídy E kombinují spontánní reakce a příkladnou výkonovou charakteristiku s nejvyšší hospodárností a nejnižšími emisemi ve své třídě.
Zážehové motory
Model | počet vál | objem | výkon | toč.mom | zrychlení | spotřeba | |
E 200 | 4 | 1991 | 135(184)/5500 | 300/1200–4000 | 7,9 | 5,8 | |
E 250 | 4 | 1991 | 155(211)/5500 | 350/1200–4000 | 7,4 | 5,8 | |
E 300 | V6 | 3498 | 185(252)/6500 | 340/3500–4500 | 7,1 | 6,8 | |
E 300 | V6 | 4MATIC | 3498 | 185(252)/6500 | 340/3500-4500 | 7,4 | 7,4 |
E 350 | V6 | 3498 | 225(306)/6500 | 370/3500–5250 | 6,3 | 6,8 | |
E 350 | V6 | 4MATIC | 3498 | 225(306)/6500 | 370/3500–5250 | 6,6 | 7,4 |
E 400 | V6 | 4MATIC | 2996 | 245(333)/5250–6000 | 480/1600–4000 | 5,9 | 8,0 |
E 500 | V8 | 4663 | 300(408)/5000–5750 | 600/1600–4750 | 5,2 | 8,9 |
Všechny hodnoty s převodovkou 7G-TRONIC PLUS pro verzi sedan
Vznětové motory
Některé vznětové motory pro třídu E se dodávají v provedení BlueTEC se známou technologií SCR (Selective Catalytic Reduction), díky níž splňují emisní normu EU6.
Rozsáhlou paletu motorů doplňuje E 300 BlueTEC HYBRID, který kombinuje vznětový čtyřválec s elektromotorem a díky tomu poskytuje systémový výkon 170 kW (231 k) a točivý moment 750 N.m. Model E 300 BlueTEC HYBRID spotřebuje 4,1 l/100 km při emisích CO2 107 g/km. S těmito hodnotami zaujímá vedoucí postavení mezi nejúspornějšími modely vyšší střední třídy.
Model | Objem | výkon | toč.mom | zrychlení | spotřeba |
E 200 CDI | 2143 | 100(136)/2800–4600 | 360/1600–2600 | 9,5 | 4,9 |
E 220 CDI | 2143 | 125(170)/3000–4200 | 400/1400–2800 | 8,4 | 4,7 |
E 250 CDI | 2143 | 150 (204)/3800 | 500/1600–1800 | 7,5 | 4,8 |
E 250 CDI 4MATIC | 2143 | 150(204)/3800 | 500/1600–1800 | 7,9 | 5,5 |
E 300 BlueTECV6 | 2987 | 170(231)/3800 | 540/1550–2400 | 7,1 | 5,5 |
E 350 BlueTECV6 | 2987 | 185(252)/3600 | 620/1600–2400 | 6,6 | 5,5 |
E 350 BlueTEC 4MATICV6 | 2987 | 185(252)/3600 | 620/1600–2400 | 6,7 | 6,0 |
Všechny hodnoty s převodovkou 7G-TRONIC PLUS (hodnoty pro kombi T-Modell v závorkách)
Pozn – objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba – l/100 km
Mercedes-Benz bude nabízet E dva druhy převodovek: šestistupňovou mechanickou převodovku s vysokým komfortem řazení a krátkými dráhami řazení, nebo sedmistupňovou samočinnou převodovku 7G-TRONIC PLUS s pákou voliče DIRECT SELECT a páčkami DIRECT SELECT pro manuální řazení. Nejmladší evoluční stupeň převodovky 7G-TRONIC PLUS nabízí výrazné přednosti z hlediska hospodárnosti a snadné údržby.
Novinkou je krátkodobý program M. Pokud řidič zařadí manuálně nižší nebo vyšší převodový stupeň, vrátí se převodovka po definovaném časovém intervalu automaticky opět do samočinného režimu řazení s příznivou spotřebou paliva.
V nové třídě E může zlepšovat trakci a jízdní stabilitu také trvalý pohon všech kol 4MATIC – zejména za nepříznivého stavu vozovky.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout