Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Kia K900 - sedan pro Severní Ameriku

Velmi očekávaný sedan Kia K900 s pohonem zadních kol byl představen na autosalonu v Los Angeles. Zákazníkům nabídne rozsáhlou standardní výbavu, prvotřídní pohodlí, velkorysý prostor i elegantní design a výkonné motory.

Osmiválcový sedan s rozvorem 3045 mm a rozchodem kol 1621 mm vpředu a 1628 mm vzadu je na silnici nepřehlédnutelný. Standardní 19“ vícepaprsková chromovaná kola jsou obutá do pneumatik 245/45 R 19 vpředu a 275/40 R 19 vzadu.
Verze V8 je standardně vybavena adaptivními světlomety s 16 diodami. Na okrajích spodní části přídě jsou uložena elegantní obrysová světla a mlhové světlomety – vše opět v provedení LED.
Na kůží obšitém tříramenném volantu najde řidič ovládací prvky pro audiosystém, tempomat, zábavní systém a provozní informace. Pro modely V6 Luxury, V6 Technology a V8 je k dispozici vyhřívaný volant. Standardní výbava zahrnuje kvalitní kůži. Na přání ji může nahradit měkká kůže Nappa..
Bohatost interiéru podtrhuje obložení z pravého dřeva, bílého platanu nebo tmavého topolu, na přístrojové desce a ve výplních dveří. Kia klade důraz na rozmístění ovládacích prvků tak, aby bylo vše intuitivní a v dosahu. Provedení V8 VIP využívá největší přístrojový panel v podobě displeje TFT, který byl kdy použit ve voze Kia. Barevný displej LCD má úhlopříčku 12,3“ a je snadno čitelný i snadno konfigurovatelný. Modely s pakety V6 Technology a V8 VIP mají rovněž první průhledový displej HUD (Head-Up Display) značky Kia.

Parkovací senzory vpředu a vzadu jsou společně s kamerami součástí standardní výbavy všech verzí. Verze V8 mají standardně systém upozorňování na zezadu přijíždějící vozidla RCTA, s nímž spolupracuje systém sledování slepého úhlu BSD. Volbou paketu VIP Package získá majitel nový vícekamerový systém Around View Monitor, který používá čtyři nenápadně uložené širokoúhlé minikamery na přídi, zádi a na vnějších zpětných zrcátkách
Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LDWS je součástí výbavy s paketem V6 Technology Package nebo motorem V8. Kamery sledují polohu vozu a řidiče zvukovým signálem upozorňují v okamžiku, když se vůz začne příliš přibližovat k podélnému značení na vozovce. V nabídce je rovněž radarový adaptivní tempomat ASCC, poprvé představený v modelu Cadenza. ASCC upravuje rychlost jízdy tak, aby byl udržován nastavený odstup od vpředu jedoucího vozidla, a dokáže v případě nebezpečí zabrzdit až do úplného zastavení. Pro maximální pohodlí začne vůz opět automaticky akcelerovat, jakmile se kolona rozjede.

K900 je prvním vozem Kia s vyspělým systémem řízení bezpečnosti AVSM. Tento systém integruje řízení různých systémů, včetně elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC, mechanismu bezpečnostních pásů a různých výstražných systémů. AVSM upozorňuje řidiče na nebezpečí kolize, preventivně zvyšuje tlak v brzdové soustavě a aktivuje systém PSB v závislosti na vypočítané úrovni rizika kolize. Pokud je detekováno nebezpečí srážky, upozorňuje řidiče zvukově, vizuálně na displeji HUD a panelu přístrojů TFT LCD a přitažením bezpečnostních pásů na sedadlech vpředu.


Suverénní výkon

K900 je prvním sedanem Kia s motorem V8 4.0 o výkonu 313 kW (426 k). K hospodárnému provozu přispívá přímé vstřikování benzinu GDI a proměnné časování sacích a výfukových ventilů Dual CVVT. Proudění vzduchu do válců vylepšuje speciálně vyladěné sací potrubí, zatímco válečkový rozvodový řetěz a ložiska klikového hřídele s teflonovou povrchovou úpravou snižují třecí ztráty. Nový katalyzátor s rychlým zahřátím na provozní teplotu je lehký a pomáhá snižovat emise. Motor V8 spolupracuje s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou.

Motor Lambda V6 3.8 dosahuje výkonu 232 kW (315 k), a je nejvýkonnějším motorem V6 v nabídce Kia. Třístupňový systém sání VIS optimalizuje průběh točivého momentu v nízkých a středních otáčkách. Stejně jako v případě motoru V8 zvyšuje hospodárnost vstřikování benzinu GDI a proměnné časování ventilů CVVT. V6 se dodává se stejnou osmistupňovou převodovkou jako V8, nicméně převody jsou přizpůsobeny odlišné charakteristice motoru.

Přední náprava, uložená v pomocném rámu, má tlumičové vzpěry s koaxiálními vinutými pružinami a nové kluzné ložisko ve sloupku řízení, které zlepšují stabilitu jízdy přímým směrem a preciznost řízení. Pomocný rám zadní nápravy nese rovněž rozvodovku a vinuté pružiny jsou uloženy odděleně od tlumičů, což umožňuje negativní úhel odklonu kola pro ještě lepší chování vozu v zatáčkách.


Prodej modelu v Evropě nebyl potvrzen, a tedy v dohledné době není plánováno uvedení ani na českém trhu.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar