Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Jaguar F-TYPE - návrat k legendě E-TYPE

Jaguar odhalil na pařížském autosalonu dlouho očekávanou novinku Jaguar F-TYPE. Zákazníci mají na výběr ze tří modelů, přičemž nejrychlejší z modelů Jaguar F-TYPE V8 S zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,3 s a maximální rychlost 300 km/h.

Základem je pevná a zároveň lehká hliníková architektura konstrukce, díky níž se dosáhlo optimálního rozložení hmotnosti, které umožňuje maximální využití dynamiky pohonu zadních kol. Mezi hlavní výhody patří torzní a boční tuhost, která zajišťuje maximální agilitu při řízení. Přesné ovládání vozu zajišťují celohliníkové systémy s lichoběžníkovým předním a zadním odpružením s adaptivními tlumiči.
Model Jaguar F-TYPE V6 S je vybaven prvkem Dynamic Launch, který optimalizuje zrychlení. Aktivní výfuková soustava, která tvoří standard u modelů F-TYPE S a F-TYPE V8 S, přidává konceptu zapojení řidiče do ovládání vozu další dimenzi. Potrubí výfukové soustavy se otvírá při zátěži 3 000/min.
Šestiválcové modely doplňuje osmiválec s výkonem 495 k a točivým momentem 625 Nm. Osmiválcový motor tak dosahuje poměru hmotnosti k točivému momentu 375 Nm/t.
Aktivní role řidiče a sportovní výkon se v modelu F-TYPE dostávají do popředí díky asymetrickému rozvržení kabiny „jedna plus jedna“. To dokládá madlo vedené podél středového panelu dolů na straně spolucestujícího, které jej jasně odděluje od pozice řidiče. Ovládací tlačítka jsou seřazena podle funkce, jako v kokpitech stíhacích letounů. Letectvím se designéři nechali inspirovat i při navrhování voliče Sportshift ve tvaru joysticku pro ovládání osmistupňové převodovky Quickshift. Přívody vzduchu nahoře na palubní desce se aktivují jen v případě pokynu řidiče nebo příkazu kontrolního systému. Za ostatních okolností zůstávají diskrétně schované před zraky řidiče a případně i spolucestujícího.
Přední část modelu F-TYPE staví na konceptu C-X16, který byl odhalen v roce 2011. Nejpatrnější podoba je v přední části zaoblené kapoty s mírně vystouplým středem. Nejdůležitější linie začíná na koncích „žraločích žaber“ masky chladiče a pokračuje na přední podběhy, kde ji nejvíce zvýrazňují bixenové světlomety s integrálními LED světly, dále pokračuje přes dveře k zadní části vozu, kde se pozvolna vytrácí. Zde navazuje druhá klíčová linie, která se zvedá k zadním podběhům.
Předběžná základní cena tohoto prémiového vozu začíná na 1 903 000 Kč. Jaguar F-TYPE se stal vlajkovou lodí a navazuje tak na sportovní rodokmen značky, který má počátky v době před více jak 75 lety.



JL, 1.10.2012
TypV6V8
Objem (cm³)29955000
Výkon kW(k)/min340 (250)/6500495(364)/6500
Toč.moment Nm/min450/3500-5000625/2500-5500
Rychlost km/h260300
Zrychlení 0-100 km/h (s)5,34,3
Spotřeba l/100 km9,011,1
Rozměry mm4470 x 1923 x 1296
Rozvor mm2621

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar