Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Honda Jazz - větší než se zdá

Jednou z novinek letošního podzimu je třetí generace Hondy Jazz 2015, oblíbeného kompaktního hatchbacku. My jsme si vůz mohli krátce vyzkoušet při prezentaci v rakouském Hainburgu. A jaký Jazz je? Provedené změny posunuly automobil zase o kousek výš.

Od uvedení první generace v roce 2001 se po celém světě prodalo již více než 5 miliónů vozů, který je na některých trzích označován jako „Fit“. Oproti předchůdci je o 95 mm delší a má o 30 mm širší rozvor kol, což se hned projevilo na vnitřním prostoru, který díky novému uspořádání proporčně větší než dřív.

V porovnání s předchozím modelem mají cestující na předních sedadlech o 30 mm více prostoru pro ramena a zároveň o 20 mm více místa mezi sebou. Cestující na zadních sedadlech mají o 115 mm více prostoru pro nohy, o 65 mm více prostoru pro kolena a o 20 mm více prostoru pro ramena.

Díky středovému umístění palivové nádrže vznikl uvnitř čtyřmetrového modelu Jazz špičkový vnitřní prostor s inovativním uspořádáním sedadel Magic Seats. Tím nabízí jeden z největších zavazadlových prostorů v dané třídě. Zavazadlový prostor se zvětšil o 17 l na 354 l, resp. 1314 l při sklopených zadních sedadlech.


Systém „magických sedadel“ umožňuje několik variant nastavení:

Režim Utility – opěrák zadního sedadla se sklopí dopředu, sedák se zasune do prostoru pro nohy zadního cestujícího a vznikne rovná podlaha o délce 1 505 mm (o 80 mm delší, než u předchozí generace).


Režim Tall – přední strana sedáku zadního sedadla se zvedne nahoru a dozadu a zůstane zajištěna ve svislé poloze. Vznikne tak nákladní výška 1280 mm od podlahy ke stropu a dostupný prostor je o 55 mm delší než u předchozí generace Jazz.


Režim Long – opěrák předního sedadla spolujezdce se sklopí dozadu do vodorovné polohy a zároveň se sklopí opěrák zadního sedadla dopředu. Vznikne tunel, do kterého lze umístit předměty dlouhé až 2 480 mm (+80 mm).


Režim Refresh – opěrák předního sedadla se sklopí do vodorovné polohy v rovině se sedákem zadního sedadla a vznikne „gauč“ o délce 1 580 mm (+80 mm). Cestující se mohou posadit dozadu a po dlouhé cestě si doslova „dát nohy nahoru“.


Vylepšené a lehčí součásti zavěšení – vzpěry MacPherson na přední nápravě a torzní příčka ve tvaru H na zadní nápravě – v kombinaci s delším rozvorem (+ 30 mm) zajišťují jízdní stabilitu přirozeným omezováním náklonu. Nové tlumiče rovněž vylepšují kvalitu jízdy, omezují přenášení otřesů z vozovky do kabiny a vyvolávají pocit dokonalého souladu.

Systém AHA je tak dalším systémem, který zlepšuje dynamickou stabilitu vozu. Reaguje zejména na rychlé pokyny řízení nebo při vysokém zatížení v zatáčkách, ke kterému dochází při nouzových vyhýbacích manévrech. Systém aktivního brzdění (AHA) funguje prostřednictvím stabilizačního systému vozu, je stále aktivní a řidič ho ani nevnímá. Podle potřeby mírně přibrzďuje kola na straně, která je ve směru zatáčení, když se otáčí volant. Výsledkem je zvýšená citlivost a stabilita vozidla a příjemný zážitek z řízení.

Nový Jazz 2015 pohání výkonný a úsporný 1,3litrový benzínový motor i-VTEC z řady Honda Earth Dreams Technology. Tento motor o výkonu 75 kW při 6 000/min. je ve standardní verzi k dispozici s novou šestistupňovou manuální převodovkou (nahrazuje předchozí pětistupňovou převodovku). Na přání je k dispozici nově vyvinutá převodovka CVT.
Konstrukce nového čtyřválce i-VTEC zaručuje stejné potěšení z jízdy jako u předchozího 1.4. Zároveň dosahuje úspornosti, která odpovídá motoru o obsahu 1,2 litru. Maximální točivý moment je 123 Nm při 5 000/min.

V nabídce jsou dvě nové převodovky. Předchozí pětistupňovou manuální nahradilanová šestistupňová manuální převodovka s širším rozsahem převodových poměrů, které jsou vyladěny speciálně pro nový model Jazz. S manuální převodovkou akceleruje nový model Jazz z 0 na 100 km/h za 11,2 s a dosahuje maximální rychlost 190 km/h (118 mil/h).
Pro Jazz 2015 byla přepracována oblíbená volitelná převodovka Honda CVT, která přináší nižší spotřebu paliva a podstatná vylepšení ovladatelnosti

Program EDDB pomáhá řidiči brzděním motorem. Když program EDDB rozpozná, že brzdný systém vozidla zahájil brzdění, klesání nebo zatáčení, automaticky zvýší otáčky motoru a umožní brzdění motorem. To následně umožňuje rychle akcelerovat po zpomalení nebo po projetí zatáčky.

Program Fast Off měří rychlost uvolnění pedálu akcelerátoru řidičem. Pokud řidič uvolní pedál rychle, program udržuje otáčky motoru pro brzdění motorem. Program Fast Off například rozpozná, když je řidič připraven předjet vozidlo vpředu, ale nemůže tento manévr provést, protože se ve vedlejším pruhu právě nachází jiné vozidlo. Když řidič rychle uvolní pedál akcelerátoru, aby nechal vozidlo ve vedlejším pruhu předjet, program Fast Off bude udržovat vysoké otáčky motoru, aby byl připraven dokončit předjíždění.

Převodovka CVT umožňuje motoru déle pracovat v nejúspornějším rozsahu tím, že místo přidávání a ubírání plynu motoru průběžně mění převodový poměr. Převodovka CVT, která je řízena automaticky řídícím systémem motoru, vybírá optimální poměr ze sedmi simulovaných rychlostních stupňů podle otáček motoru, polohy plynu a pokynů řidiče. K úspoře také přispívá širší rozsah poměru převodovky a snížená hmotnost.

S převodovkou CVT akceleruje model Jazz 2015 na 100 km/h (62 mil/h) za 12 sekund a dosahuje maximální rychlost 183 km/h (113 mil/h).

Nový Jazz je k dispozici ve třech verzích: Trend, Comfort a Elegance. Modely Comfort jsou vybaveny 15“ pětipaprskovými litými koly se směrovým designem, který zdůrazňuje dynamičtější jízdní vlastnosti modelu Jazz. Modely v nejvyšší verzi Elegance jsou vybaveny sportovně upravenými 16“ litými koly, jejichž zdvojená pětipaprsková výplň je kontrastně vyvedena v odstínech Silver a Dark Gun Metal Grey.

Komplexní balíček technologií aktivní bezpečnosti Honda, známý jako pokročilý systém podpory řízení, je k dispozici na přání pro verzi Trend a ve standardní výbavě verzí Comfort a Elegance. Má následující funkce: varování před čelní srážkou, systém rozpoznávání dopravních značek, inteligentní omezovač rychlosti, varování při opuštění jízdního pruhu a systém přepínaní dálkových a tlumených světel.

MotorPřevodovkaVýkon kW (k)TrendComfortElegance
1.3 i-VTEC6MT74(100)359 900384 900429 900
1.3 i-VTECCVT74 (100 )394 900419 900464 900







Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar