Honda CR-V - čtvrté vydání bestselleru
Lepší scénář pro českou prezentaci Hondy CR-V nebylo možné ani vymyslet. Proběhla totiž v sobotu, kdy celou naši republiku zasypal sníh. Noční déšť přešel v sobotu ve sníh, který na vedlejších silničkách Kokořínska zůstával ležet a tím vytvářel ideální podmínky pro vyzkoušení automobilu s pohonem všech kol.
A nechyběla ani krátká neplánovaná terénní vložka po louce, když silnici zablokoval automobil pro odvoz dřeva. Musíme říct, že na hodně kluzkém povrchu se Honda CR-V chovala skvěle, především díky nové generaci pohonu všech kol Honda Real Time AWD. Minulá generace používala hydraulicky aktivovaný systém se dvěma čerpadly, který nyní nahradil elektronicky aktivovaný systém, jenž při ztrátě trakce nabízí rychlejší odezvu. Je o 17 procent lehčí, respektive o 16,3 kilogramu a vnitřní třetí se snížilo o 59 procent.
Předchozí generace byla poháněna dvojicí hydraulických čerpadel (jedno poháněné předními koly, druhé zadními koly) a kulovou vačkou, která ovládala spojku přenášející výkon na zadní kola. Pokud se přední kola začnou otáčet rychleji než zadní, rozdíl v tlacích mezi oběma čerpadly vede k aktivaci spojky a k přenosu na zadní kola. Systém je navržen tak, aby rychle reagoval na prokluz předních kol. Nový systém využívá lamelovou spojku, podobně jako například v automatických převodovkách Honda. Místo dvou čerpadel a kulové vačky používá nyní elektromotor, který pohání jedno hydraulické čerpadlo ovládající spojku. Elektromotor je ovládán inteligentní řidicí jednotkou, která zajišťuje přenos výkonu v závislosti na podmínkách. Systém dokáže mnohem rychleji rozpoznat změny otáčení kol, což pomáhá předcházet protáčení kol. Další novinkou je systém HDC pro kontrolované sjíždění prudkých svahů, dodávaný u modelu s automatem.
Kromě pohonu všech kol může být nová generace vybavena také pouze pohonem předních kol, ale pouze v kombinaci se zážehovým čtyřválcem 2.0 o výkonu 155 k, jenž je ale pochopitelně k dispozici pro verzi 4WD, stejně jako inovovaný vznětový přeplňovaný motor 2.2 I-DTEC, jehož výkon byl navýšen o 15 k na 150 k. V druhé polovině příštího roku se objeví také nový zážehový čtyřválec 1.6.
Honda CR-V není určena pro žádné velké terénní jízdy, ale přesto bychom uvítali možná nějaký ten milimetr světlé výšky navíc nad současných 165 mm.
Až dosud Honda vyrobila a dodala na trh přes pět milionů modelů CR-V po celém světě, u nás zhruba devět a půl tisíce vozidel, což jej staví do pozice bestselleru značky Honda v ČR. První generace se objevila v Japonsku v roce 1995, a o dva roky později dorazila do Evropy. V roce 2001 ji vystřídala druhá generace, vyráběná pro Evropu již ve Velké Británie a v roce 2005 doplněna o vznětový motor. Zásadní změnou třetí generace v roce 2006 bylo přemístění rezervy z pátých dveří pod podlahu zavazadlového prostoru a tím více přiblížila osobním automobilů.
Podrobný popis přineseme v týdnu
Příklady cen
J.Lasík, 29.10.2012
Předchozí generace byla poháněna dvojicí hydraulických čerpadel (jedno poháněné předními koly, druhé zadními koly) a kulovou vačkou, která ovládala spojku přenášející výkon na zadní kola. Pokud se přední kola začnou otáčet rychleji než zadní, rozdíl v tlacích mezi oběma čerpadly vede k aktivaci spojky a k přenosu na zadní kola. Systém je navržen tak, aby rychle reagoval na prokluz předních kol. Nový systém využívá lamelovou spojku, podobně jako například v automatických převodovkách Honda. Místo dvou čerpadel a kulové vačky používá nyní elektromotor, který pohání jedno hydraulické čerpadlo ovládající spojku. Elektromotor je ovládán inteligentní řidicí jednotkou, která zajišťuje přenos výkonu v závislosti na podmínkách. Systém dokáže mnohem rychleji rozpoznat změny otáčení kol, což pomáhá předcházet protáčení kol. Další novinkou je systém HDC pro kontrolované sjíždění prudkých svahů, dodávaný u modelu s automatem.
Kromě pohonu všech kol může být nová generace vybavena také pouze pohonem předních kol, ale pouze v kombinaci se zážehovým čtyřválcem 2.0 o výkonu 155 k, jenž je ale pochopitelně k dispozici pro verzi 4WD, stejně jako inovovaný vznětový přeplňovaný motor 2.2 I-DTEC, jehož výkon byl navýšen o 15 k na 150 k. V druhé polovině příštího roku se objeví také nový zážehový čtyřválec 1.6.
Honda CR-V není určena pro žádné velké terénní jízdy, ale přesto bychom uvítali možná nějaký ten milimetr světlé výšky navíc nad současných 165 mm.
Až dosud Honda vyrobila a dodala na trh přes pět milionů modelů CR-V po celém světě, u nás zhruba devět a půl tisíce vozidel, což jej staví do pozice bestselleru značky Honda v ČR. První generace se objevila v Japonsku v roce 1995, a o dva roky později dorazila do Evropy. V roce 2001 ji vystřídala druhá generace, vyráběná pro Evropu již ve Velké Británie a v roce 2005 doplněna o vznětový motor. Zásadní změnou třetí generace v roce 2006 bylo přemístění rezervy z pátých dveří pod podlahu zavazadlového prostoru a tím více přiblížila osobním automobilů.
Podrobný popis přineseme v týdnu
Příklady cen
Typ | Pohon | Výbava | Cena |
2.0 | 2WD | S | 544 900 Kč |
2.0 | 2WD | Elegance | 619 000 Kč |
2.0 | 4WD | S | 599 000 Kč |
2.0 | 4WD | Executive | 824 000 Kč |
2.2 | 4WD | Comfort | 629 000 Kč |
2.2 | 4WD | Executive | 889 000 Kč |
J.Lasík, 29.10.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout