Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford testuje bezpečnostní technologie budoucnosti!

Ford zahajuje testování automobilových komunikačních technologií budoucnosti v reálných podmínkách. Jde o součást výzkumného programu, zaměřeného na rozšíření možností komunikace jak mezi jednotlivými automobily, tak mezi automobily a prvky dopravní infrastruktury na evropských silnicích a dálnicích.

Součástí flotily 120 vozidel určených k testování dvou desítek experimentálních asistenčních technologií je i skupina 20 speciálně vybavených modelů S-MAX. Spolu s ostatními automobily se zúčastní čtyřletého výzkumného projektu „Safe Intelligent Mobility – Testfield Germany“ (Bezpečná inteligentní mobilita – testovací oblast Německo), označovaného také jako simTD. Cílem projektu je lépe porozumět potenciálu inteligentních komunikačních systémů ke zvýšení osobní mobility a bezpečnosti dopravy.
Odborníci očekávají, že použití těchto technologií přispěje ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti provozu. Pracovníci Evropského výzkumného střediska společnosti Ford v německých Cáchách a výzkumníci z projektu simTD doposud testovali nové technologie v laboratorním prostředí. Nyní se tedy jejich výzkum zaměřil na veřejné komunikace.


Mezi technologie testované v rámci výzkumného projektu simTD patří:


•Elektronické brzdové světlo – v případě prudkého brzdění vyšle automobil patřičný signál k vozidlu, které jede za ním. Systém je funkční i tehdy, pokud druhý jedoucí automobil není s prvním automobilem ve vizuálním kontaktu (např. pokud první automobil prudce brzdí za zatáčkou). Společnost Ford vede vývoj a integraci této aplikace.


•Systém varování před překážkou – umožňuje, aby automobil informoval ostatní účastníky silničního provozu o existenci potenciálně nebezpečné překážky na vozovce, o její poloze a typu.


•Systém rozpoznávání dopravních značek – je ve stálém kontaktu s centry řízení dopravy a získává aktualizovaná data o rychlostních limitech, dočasných omezeních a objížďkách. Stejně tak řidiči poskytuje informace o dopravních omezeních, jako jsou například upravené rychlostní limity nebo změny přednosti v jízdě v aktuální či blížící se lokalitě.


•Informační systém o vývoji dopravní situace – poskytuje přesné prognózy stavu dopravy, založené na komplexních informacích. Součástí prognóz je i tvorba pravděpodobných scénářů vývoje dopravní situace a jejich neustálá aktualizace.

•Přístup na internet - umožňuje řidiči například rezervaci parkovacího místa a zaplacení za něj během jízdy.


Náklady na realizaci projektu simTD činí asi 53 milionů eur. Částkou 30 milionů eur na jeho podporu a propagaci přispěly německé Spolkové ministerstvo hospodářství a technologie a Spolkové ministerstvo vzdělání a výzkumu.
Projekt je dále podporován investicemi do infrastruktury od Spolkového ministerstva dopravy, výstavby a bydlení a z rozpočtu spolkové země Hesensko. V konsorciu jsou zastoupeni reprezentanti všech velkých zájmových skupin včetně firem Audi, BMW, Daimler, Ford, Opel, Volkswagen, Bosch, Continental, Deutsche Telekom, operátorů regionální infrastruktury a německých výzkumných institucí (Technická univerzita Mnichov, Technická univerzita Berlín, Univerzita Würzburg, Fraunhoferův institut).



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar