Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Mondeo opět ve třech variantách

Před několika dny Ford oznámila, že nové Mondeo nabídne evropským zákazníkům plejádu inovativních technologií, mezi nimiž nebude chybět ani systém pro automatizované podélné a příčné parkování. Nové Mondeo se představilo veřejnosti na autosalonu v Paříži.

[*6}

Ford dále prozradil, že Mondeo bude možné vybavit například elektricky seřiditelným a vyhřívaným volantem, adaptivními sedadly s masážní funkcí nebo elektrickým ovládáním zadní výklopné stěny.
Jako první evropský Ford dostane novou zadní nápravu s tzv. integrálními táhly, která mu zajistí ještě vyšší úroveň jízdních vlastností. Nové Mondeo je první vůz založený na nové globální platformě Ford pro vozy segmentu CD.
Jednou z nejpozoruhodnějších novinek v nabídce výbavy pro nové Mondeo bude systém nazvaný Pokročilý aktivní parkovací asistent. Jedná se o první systém automatizovaného parkování v nabídce Ford, který podporuje jak parkování do řady podélně stojících vozidel, tak zacouvání do řady vozidel stojících kolmo k vozovce.
Podvozek se vyznačuje pokročilou konstrukcí, která je zárukou precizní ovladatelnosti a vysokého jízdního komfortu. Má řízení s elektrickým posilovačem a novou zadní nápravu s integrálními táhly.
Novinkou v kategorii Mondea je i elektricky seřiditelný sloupek řízení, usnadňující nalezení optimální pozice za volantem. Může mít i elektricky vyhřívaný věnec. K dispozici budou také adaptivní, v 10 směrech seřiditelná sedadla s masážní funkcí.
Nová verze bude k dispozici ve třech karosářských variantách: pětidveřový liftback, kombi a čtyřdveřový sedan, který bude jako první zástupce svého segmentu nabízen rovněž s hybridním hnacím ústrojím. Jeho hnací řetězec, tvořený kombinací speciálně vyvinutého zážehového motoru o objemu 2,0 l s 1,4kWh lithium-ion akumulátorem, zajistí vozu nízkou spotřebu paliva i emise CO2.
Další novinkou v paletě motorizací je oceňovaný zážehový agregát EcoBoost 1,0 l (Motor roku 2012) a Mondeu podle očekávání zajistí nejnižší kombinovanou spotřebu ze všech vozů střední třídy poháněných zážehovým motorem. V případě vznětových pohonných jednotek bude o totéž usilovat Mondeo ECOnetic se speciálně naladěným motorem TDCi o objemu 1,6 l.
Zákazníkům budou samozřejmě k dispozici i zážehové motory EcoBoost 1,5 a 2,0 l, stejně jako diesel TDCi 2,0 l. Právě tuto motorizaci bude nově možné kombinovat s pohonem všech čtyř kol.
Nízká linie střechy zdůrazňuje profil sportovního kupé, přičemž zachovává prostorný a praktický interiér. V případě varianty kombi může být součástí střechy otevíratelné panoramatické okno.
V rámci systému Ford SYNC s MyFord Touch získá nové Mondeo barevnou dotykovou obrazovku o úhlopříčce 8“, rozšířené hlasové ovládání, širší podporu externích zařízení a bezdrátový přístupový bod k internetu pro až pět různých zařízení.SYNC s MyFord Touch umožňuje ovládat telefonické funkce, přehrávání hudby, ale také klimatizaci nebo navigaci jednoduše hlasem, bez nutnosti spouštět oči ze silnice a ruce z volantu.
Evropskou premiéru budou mít v novém Mondeu také nafukovací bezpečnostní pásy na zadních sedadlech. Ty v případě dopravní nehody rozloží sílu nárazu do pětkrát větší plochy než běžný bezpečnostní pás a významně tak snižují riziko poranění hlavy, krku i hrudníku osob cestujících vzadu.
Nové Mondeo se začne prodávat ve druhé polovině příštího roku.


JL, 11.10.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar