Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Ford Focus se modernizuje

Nový Ford Focus s výraznějším a emotivnějším designem exteriéru, pečlivě zpracovaným a intuitivně navrženým interiérem, novými asistenčními technologiemi a výrazně nižší spotřebou paliva představuje další zdokonalení nejprodávanějšího automobilu světa.

Nový Focus se začne prodávat v listopadu. Jako první Ford v Evropě bude vybaven novým multimediálním systémem SYNC 2 a také motory o objemu 1,5 l – zážehovým EcoBoostem a vznětovým TDCi (od roku 2015).

Nový Focus má nižší a širší postoj. Dostal novou kapotu motorového prostoru, přední nárazník i masku chladiče. Zákazníci se budou opět rozhodovat mezi pětidveřovým hatchbackem, čtyřdveřovým sedanem a kombi. Designéři přepracovali výklopnou zadní stěnu i zadní nárazník a zmenšili sdružené svítilny.

Při úpravách interiéru vycházel Ford ze zpětné vazby od zákazníků. Reakcí na praktické poznatky uživatelů je intuitivnější rozložení ovládacích prvků a menší počet tlačítek na volantu i na středovém panelu. Nový saténově černý dekor a chromované prvky dodávají vnitřnímu designu moderní a přehledný vzhled. Nová středová konzola nabízí větší odkládací prostor a posuvnou loketní opěrku..


Nový Focus dostane výkonný a úsporný zážehový motor 1.5 EcoBoost, nabízený ve variantách 110 kW (150 k) a 134 kW (182 k). V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou je nová jednotka o 7 procent úspornější než dřívější 1.6 EcoBoost s ekvivalentním výkonem. Od roku 2015 bude možné objednávat motorizaci 1.5 EcoBoost také se samočinnou šestistupňovou převodovkou.

Nový vznětový motor 1.5 TDCi o výkonu 88 kW (120 k) se samočinnou šestistupňovou převodovkou PowerShift by měl podle předběžných údajů být o 19 procent úspornější než dosavadní Focus 2.0 TDCi 85 kW PowerShift. Varianta 110 kW (150 k) s manuální šestistupňovou převodovkou bude o 15 procent úspornější než předchozí 2.0 TDCi 103 kW. Oba motory budou rovněž k dispozici od roku 2015.

Nově naladěno bylo řízení s elektrickým posilovačem. Ford také novinku – systém zesílené stability v příčném směru. Ten monitoruje rychlost jízdy a zásahy řidiče do řízení. Z těchto dat se pak snaží předvídat ztrátu trakce ještě předtím, než k ní skutečně dojde, a s předstihem vyvolat intervenci elektronického stabilizačního systému. Výsledkem je vyšší bezpečnost a plynulost jízdy.

Nový Focus bude vybaven systémem SYNC 2. Nejnovější multimediální systém využívá pro přístup k funkcím audiosystému, navigace, klimatizace a mobilního telefonu osmipalcovou dotykovou obrazovku a pokročilé hlasové ovládání. Navigace SYNC 2 přichází s funkci dělené obrazovky, předčítáním názvů ulic, 3D zobrazením dálničních křížení a významných bodů a také s průvodcem MICHELIN.
Řidič může zadat cíl do navigace nebo nechat přehrát skladby od požadovaného interpreta jediným pokynem. A když stiskne tlačítko hlasového ovládání a řekne „I’m hungry“ (mám hlad), systém vypíše seznam restaurací v okolí a nabídne možnost navigovat k některé z nich.

Vyspělé asistenční technologie
Nový Focus nabízí funkci, umožňující automaticky zacouvat do řady kolmo stojících aut. Dosud byl uveden aktivní parkovací asistent pro podélné parkování. Stisknutím tlačítka se aktivují ultrazvukové senzory, jež vyhledají dostatečně velký prostor k zaparkování. Následně asistent sám vmanévruje automobil na volné místo. Řízení je plně automatické, řidič se stará pouze o obsluhu plynu a brzdy. Díky doplnění dvou dalších senzorů v zadní části vozu dostane Focus navíc funkci příčného parkování, která funguje naprosto stejným způsobem.

Zvýšení počtu senzorů umožnilo Fordu nabídnout evropským zákazníkům i další nové technologie, jež pomáhají při vyjíždění z parkovacího místa:

• Cross Traffic Alert - upozorňuje řidiče při couvání na vozidla, která se mohou brzy přiblížit z kterékoli strany; systém využívá radaru s dosahem 40 metrů a při zachycení přibližujícího se vozidla vydá zřetelné varovné signály
• Asistent pro vyjetí z parkovacího místa pomáhá řidiči vyjet z řady podélně zaparkovaných automobilů; poté, co řidič zvolí, na jakou chce vyjet stranu, převezme systém řízení – řidič se opět stará jen o obsluhu plynu a brzdy

Ford vylepšil oblíbený systém Active City Stop, který v případě hrozící srážky preventivně zvýší tlak v brzdové soustavě. Pokud řidič na nebezpečí nereaguje, systém sníží točivý moment motoru a začne automaticky brzdit, aby se vyhnul kolizi či alespoň zmírnil její následky. Zdokonalená verze Active City Stop v novém Focusu funguje při rychlostech do 50 km/h, zatímco dosud to bylo 30 km/h.

Focus přináší do Evropy také nový systém autonomního brzdění v krizových situacích. Tato technologie funguje podobným způsobem jako Active City Stop, má však větší dosah detekce ostatních vozidel a pomáhá řidiči ve vyšších rychlostech – například na dálnici. V případě pohybujících se vozidel činí detekční rozsah systému 8-180 km/h.

Současné provedení adaptivního tempomatu umožňuje udržovat zvolený odstup od okolních vozidel i tehdy, když je jejich rychlost nižší než rychlost nastavená v tempomatu. Nyní Ford přidává nový systém upozornění na zkrácení bezpečné vzdálenosti. Tento pomocník měří vzdálenost od ostatních vozidel i při deaktivovaném tempomatu. Pokud se řidič přiblíží na menší vzdálenost, než jakou si předvolil, systém vydá ve třech krocích varovný vizuální signál (šedá, žlutá a červená kontrolka na přístrojovém štítu). Při dalším zkrácení rozestupu se přidá i varovný zvukový signál.

Nový Focus bude také poprvé vybaven technologií Ford My Key. Ta umožňuje majiteli nastavit omezení maximální rychlosti vozu a omezit hlasitost audiosystému nebo jej zcela zablokovat, pokud řidič či jeho spolujezdec nemají zapnuté bezpečnostní pásy. Systém také může znemožnit deaktivaci bezpečnostních systémů.

Nové osvětlení
Vylepšené adaptivní světlomety nyní upravují světlený kužel bi-xenonových světel tak, aby co nejlépe vyhovoval provozním podmínkám. Systém vyhodnocuje světelné podmínky v okolí a sleduje také ostatní objekty na silnici. Na základě těchto informací upravuje úhel a intenzitu světleného kuželu. V závislosti na rychlosti jízdy, úhlu natočení volantu a vzdálenosti od ostatních objektů vybírá z celkem sedmi různých nastavení.

Ve vysokých rychlostech se světlený kužel zvýší. Tím se prodlouží dosah světel; ve městě je tak okolí více osvětleno, se kužel sníží a intenzivněji osvětlí prostor přímo před vozem. Při odbočování v nízkých rychlostech se osvítí také oblast po straně, aby řidič dříve zahlédl chodce a cyklisty. Řidič ocení adaptivní světlomety i v rychlých zatáčkách, kde se světelný kužel natáčí do oblouku podle natočení volantu.

V nabídce nebude chybět sportovní Focus ST se zážehovým i vznětovým motorem. Vyznačuje se novým naladěním podvozku i řízení, modernizovanými elektronickými systémy a speciální specifikací pneumatik.


Ford 12.9.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar