Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia Duster - bestseller po modernizaci

Od roku 2010, kdy byla Dacia Duster uvedena na trh, se za tři roky prodalo 450 000 kusů. Díky tomuto úspěchu a po omlazení čtyř svých modelů Nový Logan, Nové Sandero, Sandero Stepway a Logan MCV doplňuje Dacia nabídku a odhaluje Novou Dacii Duster.

Modernizovaná přední část: součástí přepracované masky chladiče zdobené dvěma chromovanými pruhy je nová snížená mřížka vstupu vzduchu a nové světlomety s dvojí optikou světel pro denní svícení.
Nové střešní nosiče s děrovanými podpěrami zdůrazňují SUV charakter vozu. Profil zvýrazňují nové 16“ palcové slitinové ráfky v odstínu „Dark Metal“ v kombinaci s pneumatikami „Mud and Snow“.
Nová světla s výraznými liniemi jsou stylizována podobně jako prvky přední části. Chromovaná koncovka výfuku , nové označení „4WD“ pro verze 4x4 a nový zadní pruh s výřezy doplňují modernizovaný vnějšek vozidla.

Dacia Duster se viditelně řadí do kategorie vozidel s pohonem 4x4.Tmavší harmonický interiér podtrhuje energičnost nové Dacie Duster a její příslušnost ke kategorii 4x4.Sedadla byla přepracována a pro lepší komfort bylo vyztuženo opěradlo zadní lavice.Pro Duster jsou k dispozici čtyři nová čalounění, přičemž jednou z variant je i kožené provedení.
Vůz (podle verze) přichází s Dacia MEDIA NAV – multimediálním systémem s navigací a velkým dotykovým displejem. Jedná se o jednoduchý systém s intuitivním ovládáním, pomocí dotykové 7“ palcové obrazovky (18 cm) lze snadno vybírat ze šesti funkcí: rádio, multimédia, telefon, mapa, navigace a nastavení. Dacia MEDIA NAV zahrnuje technologii Bluetooth® a navigační systém v grafickém 2D nebo 3D (ptačí perspektiva) zobrazení. Přenosná osobní zařízení, např. telefon nebo MP3 přehrávač, se připojují přes vstupy USB a klasický audio jack, které jsou pro lepší ergonomii umístěny na čelním panelu.
Jednoduchý a funkční základní multimediální systém Dacia Plug&Radio zahrnuje rádio, CD přehrávač kompatibilní s formátem MP3, připojení Bluetooth®, vstupy USB a audio jack na čelním panelu.

Aby splnil očekávání zákazníků, nabízí Duster více praktických funkcí.

Tempomat s omezovačem rychlosti (podle verze) s ovladači umístěnými na středovém čelním panelu (aktivování systému) a na volantu (nastavení rychlosti).

- Zadní parkovací asistent (podle verze), který díky snímačům umístěným na zadním nárazníku informuje řidiče zvukovým signálem o zbývající vzdálenosti mezi vozidlem a překážkou.

- Ovladače stahování oken jsou nyní umístěny v předních i zadních dveřích, ovladač s pulzním režimem je na straně řidiče (podle verze).

Ovladač zadního parkovacího asistenta

Dacia Duster nabízí možnost přepravy předmětů o délce 2,70 m (se sklopenou zadní lavicí), větší objem zavazadlového prostoru až 475 l a až 3,3 l dalšího úložného prostoru v interiéru.
Dynamická kontrola stability podvozku (ESC) je součástí standardní výbavy, stejně jako asistent nouzového brzdění (AFU), který doplňuje protiblokovací brzdový systém (ABS).
Pro zajištění dobré úrovně ochrany cestujících je Duster vybaven již od první úrovně výbavy čelním airbagem pro řidiče a spolujezdce a také bočními airbagy chránícími hlavu a hrudník.
Ke zdůraznění vzhledu „dobrodruha“ nabízí přední ochranný rám, boční SUV nášlapy či ochranné plasty blatníků a dveří.

Nabídka pohonných jednotek
Nový Duster dostal poprvé zážehový čtyřválcový přeplňovaný čtyřválecTCe s výkonem 125 k s přímým vstřikováním. Motor o objemu 1.2 vykazuje jízdní vlastnosti atmosférického motoru 1.8 a zároveň se pyšní spotřebou 6,2 l/100 km. V kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou je k dispozici u verze 4x2 .
Hliníkový blok o objemu 1 199 cm3 se pyšní výkonem 125 k a točivým momentem 205 Nm, který je z 90 % dostupný již při 1 500/min a plně dostupný mezi 2 000 a 3 000/min.

Benzinový motor 1,6 16V 105
Motor 1,6 16V 105 koní je stále dostupný ve verzích 4x2 a 4x4. Zůstává tak nejdostupnějším benzinovým motorem dané řady.V kombinovaném režimu dosahuje spotřeby 7,1 l/100 km u verze 4x2 a 8 l/100 km u verze 4x4. Ve verzi 4x4 je tento motor v kombinaci se 6-stupňovou manuální převodovkou.

Motor 1,6 16V 102 LPG
Motor 1,6 16V je dostupný také ve dvoupalivové verzi benzin-LPG, ta je zárukou nižších provozních nákladů a snížení emisí CO2. V kombinovaném režimu dosahuje motor 1,6 16V 102 LPG spotřeby 7,2 l/100 km při provozu na benzin a 9 l/100 km při provozu na LPG.
Podobně jako u všech vozidel Dacia verze LPG si řidič může snadno vybrat mezi jízdou v benzinovém nebo LPG režimu. Používání LPG je velmi úsporné vzhledem k jeho ceně u čerpacích stanic, která je nižší než 20 Kč/l.
Ve verzi 4x2 je tento motor v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou.

Vznětové verze
U dieselových motorů je nabídka zaměřena na motor 1,5 dCi, dostupný ve výkonové verzi 90 nebo 110 koní. Motor 1,5 dCi, bestseller skupiny Renault, byl ještě vylepšen. Lepší jízdní vlastnosti se projevují díky kvalitnější pružnosti a akceleraci, částečně díky kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou.
Motor 1,5 dCi 90 je dostupný ve verzi 4x2 se spotřebou 4,7 l/100 km. V kombinovaném cyklu dosahuje motor spotřeby 4,8 l/100 km ve verzi 4x2 a 5,1 l/100 km ve verzi 4x4.

Nový motor TCe 125 a dieselové motory dCi 90 a dCi 110 jsou nabízeny v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou, která zintenzivňuje off-roadové schopnosti. Funkce Eco Mode umožňuje řidiči optimalizovat spotřebu paliva. Jakmile je funkce Eco Mode aktivována, upraví některé parametry řízení, sníží výkonnost motoru a teplotní komfort v poměrech přijatelných pro řidiče a cestující ve vozidle.

Dacia Duster do terénu

Jízdu v terénu zlepšuje zvýšená světlá výška (210 mm), která umožňuje překonávání členitého terénu. Dále velký přechodový úhel: přední nájezdový úhel 29,3°, přechodový úhel 23° a zadní nájezdový úhel 34,9°.
Intuitivní ovladač pohonu 4x4 umístěný na středovém čelním panelu umožňuje řidiči snadno přizpůsobit schopnosti vozu svým potřebám v režimu 4x2, Auto a Lock, kdy systém elektronicky nastaví režim 4x4 a trvale přenáší 50 % točivého momentu na zadní nápravu. Toto nastavení je určeno pro nerovné povrchy nebo povrchy s nízkou přilnavostí (sníh, bláto, půda, písek) při nízké rychlosti.

Převodové ústrojí s rozdělovací převodovkou koncipovanou na základě odborných zkušeností s terénními vozidly značky Nissan je vybaveno dvěma redukčními převody – „normálním“ a „krátkým“. Škála krátkých převodů je ideální pro zvládnutí těch nejstrmějších svahů nebo při překonávání překážek při nízké rychlosti, zatímco dlouhý převod pro jízdy na silnicích.
Nová Dacia Duster rovněž využívá zkušeností se zadní nápravou s uzávěrkou diferenciálu, která umožňuje, že se kola na jedné ose točí nezávisle na sobě, což je praktické např. při uváznutí jednoho kola v blátě.



Access 1,6 16V 77 kW/105 k4x2249 900 Kč
Cool1,6 16V 77 kW/105 k4x2264 900 Kč
Cool1,6 16V 75 kW/102 kx2 LPG 284 900 Kč
Cool,6 16V 77 kW/105 k4x4314 900 Kč
Cool1,5 dCi 66 kW/90 k4x2 299 900 Kč
Arctica1,6 16V 77 kW/105 k4x2279 900 Kč
Arctica1,6 16V 75 kW/102 k 4x2 LPG 299 900 Kč
Arctica1,2 TCe 92 kW/125 k4x2314 900 Kč
Arctica1,6 16V 77 kW/105 k4x4334 900 Kč
Arctica1,5 dCi 80 kW/109 k4x2329 900 Kč
Arctica1,5 dCi 81 kW/110 k4x4 384 900 Kč
Exception1,2 TCe 92 kW/125 k4x2334 900 Kč
Exception1,5 dCi 81 kW/110 k4x4404 900 Kč






Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar