Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS 3 A DS 3 CABRIO nová světla i motory

Model DS 3, uvedený v březnu 2010 jako první zástupce řady DS, se stal díky své atraktivnosti automobilovou ikonou. Společně s modelem DS 3 Cabrio, který se na trhu objevil v roce 2013, se ho prodalo celkem 300 000 kusů.

Nyní se vozy DS 3 a DS 3 Cabrio představují s novým a současně výkonným světelným podpisem, který ještě více podtrhuje jejich osobnost. Tento nový pohled doprovází i nové motory splňující normu Euro6, nové možnosti osobních úprav na míru. Modely DS 3 a DS 3 Cabrio jsou opět o něco neodolatelnější.

Vozy DS 3 a DS 3 Cabrio jsou opatřeny novými světlomety, které v sobě ve světové premiéře spojují xenonovou technologii, technologii LED a nové směrovky s posuvem světla. Světlomety dodávají vozu výrazný pronikavý pohled a zajišťují výjimečnou kvalitu osvětlení jak u potkávacích, tak u dálkových světel. Tok světla je díky společnému použití 3 LED modulů a jednoho xenonového modulu silný, široký, homogenní pro větší viditelnost a komfort při jízdě v noci. Nový pohled umožňuje snížit spotřebu energie o 35 % u potkávacích světel a o 75 % u dálkových světel. Standardní životnost LED diod je více než 20 000 hodin, takže jsou 20× trvanlivější než halogenové žárovky.
Nový světelný podpis je inspirovaný koncepčními vozy Numero 9 a Wild Rubis a nezávislé moduly připomínají tvarem diamant. DS 3 dostala směrovky s posuvem světla. Nový světelný podpis doplňují denní světla s LED diodami, vzadu jsou vybaveny světly s LED diodami a 3D efektem.


Nové výkonné a úsporné motory

Nabídka motorů se rozšiřuje o nový zážehový nebo vznětový motor, které již dnes splňují budoucí normu Euro 6. U vznětových motorů jde o BlueHDi 120 a BlueHDi 100. Tyto výkonnější a ekologicky úspornější motory představují skutečnou technologickou špičku. Motory BlueHDi využívají technologii SCR, která dokáže výrazně snížit emise oxidů dusíku (- 90%). Systém SCR je zabudovaný hned před filtr pevných částic s aditivem, a umožňuje tak snížit emise CO2.Tyto motory mají rovněž nižší spotřebu paliva (3,0 l/100 km u motoru BlueHDi 100 a 3,6 l/100 km u motoru BlueHDi 120).

U zážehových motorů si DS 3 zachovává „závodní“ motor Racing o výkonu 207 k a motor THP 155. Vůz je rovněž nabízen s motorem e-VTi 82 ETG z kategorie PureTech, který již dnes splňuje budoucí normu Euro6. Je úsporný (4,1 l /100 km ve smíšeném režimu) i ekologický (95 g CO2/km), a nabízen s pilotovanou převodovkou ETG. Pětistupňová převodovka je vybavena funkcí pojezdu a optimálního mapování pedálu umožňující lepší dávkovatelnost pro hladké rozjíždění a příjemnější řízení.


Nové technologické moderní prvky

U vozů DS 3 a DS 3 Cabrio se poprvé objevuje automatický systém brzdění Active City Brake, který umožňuje zabránit menším kolizím při nízké rychlosti. Laserové čidlo s malým dosahem umístěné v horní části čelního skla detekuje vůz jedoucí stejným směrem nebo stojící před autem. Při jízdě do 30 km/hod čidlo spouští v případě potřeby automaticky brzdění, aby nedošlo ke kolizi.


Citroën 26.5.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar