Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën inovuje užitkové vozy - Jumpy

Nový Citroën Jumpy je měřítkem všestrannosti, má kompaktní rozměry, nové komfortní a bezpečnostní prvky a stále konkurenceschopnější nabídku motorů – dieselový BlueHDi i úspornější elektromotor.

Prostorná, s nákladovým prostorem až 6,6 m3, která se díky svým kompaktním rozměrům pohybuje snadno ve městě – poloměr otáčení je 12,4 m a výška 190 cm – i na silnici díky výkonným motorům, a je proto vhodná pro všechny účely. A její nový vzhled ještě zvyšuje její atraktivitu.

Nový Jumpy má novou přední část s nárazníkem, který byl optimalizován z hlediska designu a aerodynamiky, získal nové LED světlomety a novou masku chladiče s novým podpisem Citroënu. Na bocích vozu doplňují tuto změnu vzhledu nové odstíny kol, stejně jako nový odstín karoserie Šedá Titane.

Nová palubní deska má nový design a dekor. Je nejen elegantnější, ale také praktičtější, neboť se zvětšily stávající odkládací prostory a přibyly další, zejména v horní části, kde jsou držáky na nápoje navrženy tak, aby mohly sloužit i jako držáky pro chytré telefony a nový horní úložný prostor schopný pojmout tablety. Jumpy slouží jako skutečné rozšíření kanceláře. Volant je nový, s různými zabudovanými ovládacími prvky (asistenční systémy řízení, telefon, rádio atd.) a může být vyhřívaný.


EFEKTIVITA DÍKY KONEKTIVITĚ

₋Nový Jumpy je vybaven 100% digitálním desetipalcovým přístrojovým panelem. Je k dispozici v barevném (za příplatek) nebo monochromatickem (standardně) provedení a řidič si může přizpůsobit způsob zobrazení klíčových informací.

₋Velký desetipalcový středový displej s rozlišením HD a nejmodernější systém infotainmentu. Nový Jumpy se standardně dodává se zcela novým pětipalcovým středovým dotykovým displejem, který ovládá funkce audiosystému a telefonu. V závislosti na výbavě je opatřen také novým systémem infotainmentu My Citroën Play, jehož základem je nový desetipalcový dotykový displej s HD rozlišením umístěný uprostřed palubní desky. Tento dotykový displej, inspirovaný ergonomií chytrých telefonů, se velmi snadno a plynule ovládá. Lze pomocí něho ovládat multimediální prostředí, jako je hudba nebo telefon, a také funkce pro konfiguraci vozu. Ve své nejpokročilejší verzi My Citroën Drive Plus, která je k dispozici jako příplatková výbava, obsahuje i online 3D navigaci, která profesionální řidiče navádí na všech jejich cestách a v reálném čase zohledňuje dopravní situaci.

₋S desetipalcovým centrálním displejem je spojeno bezdrátové připojení k Apple CarPlay a Android Auto.

₋Na středové konzole je umístěna mimořádně praktická bezdrátová nabíječka telefonů, která je k dispozici v rámci paketu Comfort, jenž zahrnuje také hands-free přístup a startování a automatickou klimatizaci.


ŘÍZENÍ

₋Pokročilá funkce: Dynamic Surround Vision: vidíte i to, co není vidět. Při řízení dodávky se skříňovou karoserií je často obtížné získat přesný přehled o okolí, proto je nový Jumpy vybaven dvěma kamerami: jednou nad zadními dveřmi a novou pod vnějším zpětným zrcátkem na straně spolujezdce. Obě jsou připojeny k novému digitálnímu vnitřnímu zpětnému zrcátku,, takže řidič má přesný přehled o provozu za vozem i o boku na straně spolujezdce, a to jak při jízdě, tak při parkování. Pro ještě větší pohodlí promítá centrální obrazovka na palubní desce couvací kameru Top Rear Vision, kterou lze sledovat v úhlu 180°.

₋Technologie usnadňující život: Novinkou u Jumpy je Highway Driver Assist, který kombinuje adaptivní tempomat s funkcí stop and go a asistencí pro centrování jízdního pruhu. Doplňuje řadu technologií pro větší pohodlí a bezpečnost, včetně varování před únavou řidiče, čtení dopravních značek, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu, automatického nouzového brzdění s detekcí chodců a cyklistů, omezovače rychlosti…

₋Posilovač řízení je nyní elektrický (namísto elektrohydraulického), aby se snížila potřebná síla a zlepšila ovladatelnost.


KOMPLEXNÍ NABÍDKA MOTORŮ


Dieselové motory BlueHDi jsou výkonné a úsporné a jsou k dispozici v široké škále výkonů: 120 k a 145 k v kombinaci se šestistupňovou manuální převodovkou a 180 k s osmistupňovou automatickou převodovkou.

ë-Jumpy, vybavený motorem o výkonu 100 kW (136 k), je nadále k dispozici se dvěma typy baterií. S baterií o kapacitě 50 kWh nabízí dojezd 230 km, což se dokonale hodí například pro každodenní rozvoz zboží v centrech měst. ë-Jumpy s baterií 75 kWh nyní nabízí dojezd až 350 km, což je o 20 km více než u předchozího modelu, a zaručuje tak optimální všestrannost.

ë-Jumpy je vybaven třífázovou nabíječkou o výkonu 11 kW pro snadné dobíjení.Wall Boxu o výkonu 11 kW stačí pro plné nabití 4 hodiny a 50 minut v případě 50 hWh baterie a 7,5 hodiny v případě 75 kWh baterie. Pomocí rychlonabíječky o výkonu 100kW trvá nabití baterie z 0 na 80 % pouhých 38, resp. 45 minut.


ŠIROKÁ ŠKÁLA TYPŮ KAROSERIÍ

Nový Citroën Jumpy existuje ve dvou délkách, L2: 498 cm a L3: 533 cm, a v několika typech karoserie: jako dodávka, Polokombi s 5 nebo 6 sedadly a devítimístné Kombi. V závislosti na verzi má objem až 6,6 m3 a nosnost 1275 kg.



Citroën 23.10.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar