Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

BMW - novinky ze Ženevy

Na letošním autosalonu představuje BMW nejnovější doplnění svého výrobního programu a současně se zaměřuje na prémiové kompaktní vozy budoucnosti, navržené s cílem trvale udržitelné mobility.

BMW 3 Gran Turismo

Nové BMW řady 3 Gran Turismo je ztělesněním vrcholného produktu prémiových vozů střední třídy. Velmi osobitě pojatý automobil je zosobněním specifického přístupu k využití prostoru a praktičnosti. Tato třetí karosářská verze v sobě spojuje sportovní geny sedanu s praktičností a přizpůsobivostí provedení Touring, k nimž přidává neobyčejný prostor a komfort. Nové BMW řady 3 Gran Turismo je kombinací exkluzivního a elegantního vozu, který je připraven nabídnout dynamický a přitom komfortní styl cestování.


BMW M6 Gran Coupé

BMW M poprvé na evropské půdě představuje třetí karosářskou verzi sportovního vozu BMW M6. V novém BMW M6 Gran Coupé se potkává typická dynamika vozů BMW M s mimořádně působivým a luxusně vyhlížejícím designem. Pod kapotou pracuje osmiválcový motor s technologií M TwinPower Turbo, který disponuje výkonem 412 kW/560 k a točivým momentem 680 Nm. Tento potenciál motoru putuje na zadní kola přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku M DCT s řízením Drivelogic. Mezi další prvky patří Aktivní M diferenciál a specificky naladěný M podvozek, stejně tak jako vysokovýkonná brzdová soustava s plovoucími kotouči.


BMW Z4

Sportovně zaměřené úpravy vnějšího vzhledu i detailní zdokonalení vnitřního prostoru, nové prvky výbavy a nový základní motor – to jsou hlavní novinky roadsteru BMW Z4. Nabízena je trojice nových laků karoserie, stejně tak jako nové designové provedení Design Pure Traction, v jehož interiéru vytvářejí působivý kontrast prvky provedené černou a oranžovou barvou.
Další možnosti individualizace tohoto vozu spočívají v nabídce nových 17- a 18“ kol, stejně tak jako v M sportovním paketu. Nabídku pohonných jednotek rozšíří nové základní provedení BMW Z4 sDrive18i poháněné motorem o objemu 2,0 l s technologiemi BMW TwinPower Turbo a výkonem 115 kW/156 k. Také nový výchozí model lze objednat ve spojení s osmistupňovou samočinnou převodovkou.


BMW Concept Active Tourer

Tímto konceptem BMW ukazuje svoji představu novátorského přístupu pro řešení vnitřního prostoru a současně také pokročilých systémů pohonu. Tento koncepční vůz s délkou 4350 mm a specifickými proporcemi přenáší charakteristický designérský styl značky BMW do dalšího tržního segmentu. Pro interiér je charakteristická zvýšená pozice sedadel, mimořádný prostor pro řidiče a spolucestující, stejně tak jako přizpůsobivý a objemný prostor pro zavazadla. Dynamický charakter se odráží ve specificky řešeném hnacím ústrojí BMW eDrive. Spojuje se v něm zážehový tříválec se synchronním elektromotorem, jejichž celkový výkon činí 140 k/190 k. Z klidu na 100 km/h zrychlí za méně než 8 s a na 100 km spotřebuje 2,5 l.


BMW ConnectedDrive: Dynamic Light Spot

Systém nočního vidění BMW Night Vision, který je součástí programu BMW ConnectedDrive, významně přispěl ke snižování počtu nehod při jízdě v noci. Díky doplňkové funkci Dynamic Light Spot se riziko srážky s chodcem v noci dále snížilo. Od léta ostane systém nočního vidění BMW Night Vision novou funkci, spočívající ve schopnosti odhalit potenciálně nebezpečná zvířata před vozidlem i mimo dosah hlavních světlometů. Základem je infračervená termokamera v masce chladiče, která je schopna rozeznávat objekty vzdálené přibližně 100 m podle intenzity vyzařovaného tepla. Podle tepla rozlišuje mezi lidmi a zvířaty. V případě, kdy systém BMW Night Vision vyhodnotí potenciální riziko srážky se zvířetem, funkce Dynamic Light Spot toto zvíře osvítí silným světelným paprskem. Na displeji přístrojové desky se zobrazí symbol vysoké zvěře. V případě zvýšeného nebezpečí srážky systém rozhodne o výraznějším akustickém upozornění řidiče.


BMW i3

Koncepční vůz BMW i3 Coupé se představuje v evropské premiéře vedle dalšího koncepčního vozu BMW i8 Spyder. V oblasti elektromobility je často diskutovaným tématem dojezd vozidel a infrastruktura dobíjecích stanic. Hnací ústrojí eDrive konceptu BMW i3 je navrženo tak, aby jej bylo při běžném městském způsobu používání nutné dobíjet každé dva až tři dny. Tomu odpovídá reálný dojezd mezi 130 a 160 km na jedno dobití akumulátorů. Hnací motor, stejně tak jako další systémy zásobuje energií vysokonapěťový lithium-iontový akumulátor, který se vyznačuje v srovnání s běžnými akumulátory větší kapacitou (a tím rovněž dojezdem) i menším ovlivněním teplotou. Další prioritou bylo snížení spotřeby doplňkových elektrických systémů vozu. Prodloužení dojezdu až o 25 procent jsou připravené zajistit různé nabízené jízdní režimy. Jelikož BMW i3 bude prvním vozem standardně připojeným
k internetu, dostane jeho řidič vždy aktuální informace o dojezdu na danou energii v akumulátorech. Když to bude potřeba, bude si moci nechat vyvolat blízké dobíjecí stanice v okolí své trasy a pouhým stiskem tlačítka si zde rezervovat volný dobíjecí slot. Systém automobilu je navíc připraven spočítat, jak dlouho bude potřeba dobíjet akumulátor, aby bylo možné bezpečně dojet zpět nebo do dalšího cíle na trase. K dispozici je také motor prodlužující dojezd na přibližně 300 km.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar