Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

BMW Alpina B6 Bi-Turbo - víc než BMW (?)

Alpina dala B6 Bi-Turbo do vínku sílu, která zdůrazňuje elegantní vzhled a sportovní charakter. Je nabízena ve verzi Cabrio i Coupé. Navazujíc na tradiční kupé z bavorského Buchloe představuje z pohledu výkonu a sportovnosti vrchol nabídky společnosti Alpina. Vozy dováží do ČR společnost Invelt.

Již od uvedení modelu B7 Bi-Turbo se inženýři plně věnují detailní práci na systému přeplňování turbodmychadly s mezistupňovým chlazením. V důsledku toho celohliníkový agregát V8 disponuje výkonem 540 k (397 kW) při 5500/min a točivým momentem 700 N.m při 3000/min.
Základem jsou dvě paralelně uspořádaná turbodmychadla, každé slouží k přeplňováním jedné ze dvou řad válců, se speciálně vyvinutými výfukovými turbínami o velkém průměru. Turbínová kola umožňují dosahovat nejen výjimečného výkonu a vysokého točivého momentu ve velice širokém rozsahu otáček, ale mají i schopnost udržet výkon motoru při sešlápnutí plynového pedálu v nízkých otáčkách.
Komplexní a výkonný chladící systém zahrnuje nepřímé mezistupňové chlazení (vzduch-voda/ voda-vzduch) s krátkými sacími větvemi a zvýšeným průtokem mezistupňového chladiče. Vynikající termodynamickou efektivitu systémů zaručuje velkoobjemový nízkoteplotní radiátor mezistupňového chladiče a dva mezistupňové chladiče typu voda-vzduch, umístěná blízko motoru, a přídavnými samostatnými chladiči motorového oleje a vody.
Písty Mahle jsou navrženy tak, aby se přizpůsobily teplotám a tlakům, které souvisejí s přeplňováním až do tlaku 1.0 baru a jmenovitému kompresním poměru motoru 9.2:1. Výsledkem je litrový výkon 122,7 k (90 kW) se střední celkovou kompresí 20.1 baru. Přímé vstřikování a proměnné časování ventilů Double VANOS přispívají k ukázkovým hodnotám spotřeby: 10,5 (10,6) l/100 km v kombinovaném cyklu.
Samočinná osmistupňová převodovka Switch-Tronic 8-speed Sport vyvinutá ve spolupráci se společností ZF se stala vzorem kvality. Kombinace osmi rychlostních stupňů a vysoký točivý moment zajišťují pohodlné řazení bez přerušení výkonu. Točivý moment 700 N.m je zárukou, že BMW Alpina B6 Bi-Turbo je stvořené pro rychlou jízdu na vysoký převodový stupeň a s minimálními otáčkami. Použitím režimu Sport (S) dojde k naprosté změně charakteru: řazení je rychlé a reakce okamžité.
Inovativní vypínání jednotlivých válců umožňuje extrémně rychlé přeřazení na vyšší stupeň v řádu pouhých milisekund. V závislosti na zatížení převodovky, je vstřikování paliva do válce na zlomek sekundy přerušeno, což má za následek požadované snížení točivého momentu při řazení na vyšší stupeň. Výhodou proti typické metodě zpožděného časování je rychlejší přeřazení, zlepšená termodynamická účinnost – díky nižším teplotám výfukových plynů a nižší spotřebě paliva. Každé přeřazení na vyšší stupeň je doprovázeno specifickým zvukem způsobeným působením zpětného tlaku.
Tlačítka Switch-Tronic používaná v režimu manuálního řazení (M), jsou na zadní straně volantu. Systém umožňuje v milisekundách multi-simultánní podřazení na nižší rychlost. Tímto způsobem převodovka přeskočí několik převodových stupňů v závislosti na zatížení motoru a otáčkách.
Funkce samočinného řazení na vyšší stupeň zajišťuje, že převodovka při překročení určitých otáček u aktuálního převodového stupně automaticky zařadí na vyšší převodový stupeň. Za určitých jízdních situací to ovšem nemusí být žádoucí, např.při sportovní jízdě nebo při průjezdu sérií zatáček.
Simultánní volba dává na výběr z režimů Sport, Sport+ nebo vypnuté DSC, kdy se tlačítkem dynamického řízení motoru a volbou režimu manuálního řazení M u převodovky deaktivuje automatické přeřazování na vyšší stupeň. Převodovka zachová zvolený rychlostní stupeň až do maximálních otáček (elektronicky omezených) a neřadí automaticky na vyšší převodový stupeň.
Inteligentní spojení nejmodernější technologie motoru a převodovky zajišťuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,4 s (4,5 s) a rychlost 320 (317) km/h.
Na vývoji lehkého výfukového systému vyrobeného z vysokopevnostního titanu Alpina spolupracovala se společnosti Akrapovič. Vedle úspory 45 % hmotnosti ve srovnání s běžným výfukovým systémem z nerezové oceli se může titanový výfuk pochlubit také působivými technickými detaily.
Vůz je vybaven elektronicky řízeným zavěšením spolu se standardní funkcí Drive Performance Control a elektronicky nastavitelnými tlumiči a funkcí Dynamic Drive s aktivními stabilizátory.
Kombinace speciálních pružin, zvětšeného rozchodu předních kol, nepatrné úpravy sbíhavosti kol spolu s 20“ pneumatikami, přispělo k vytvoření velice živého podvozku. Lehká kola 20“ Alpina Classic s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměrech 255/35 ZR 20 vpředu a 285/30 ZR 20 vzadu přispívají k přesnému řízení vozu.
BMW řady 6 se vyznačuje nejen vkusným a dynamickým designem, ale i vynikajícími aerodynamickými vlastnostmi. Alpina dává nové B6 Bi-Turbo jedinečný a mocný vzhled, který zdůrazňuje sportovní charakter kupé a kabrioletu.
Design vnějších komponentů je podřízen funkčním požadavkům a hraje zásadní roli při dosahování vynikající stability při vysokých rychlostech. Například přední spoiler s integrovaným splitterem se podepisuje na větším proudění vzduchu nad a kolem vozu, čímž snižuje objem vzduchu proudícího pod vozem o více než 10 %. Tím je přední část vozu ve vysokých rychlostech stabilnější a jsou omezeny jakékoli sklony k nedotáčivosti. Přední a zadní spoiler zajišťují potřebnou stabilitu. Vztlak na přední nápravě je snížen o 14 % a na zadní nápravě se od 150 km/h blíží nulové hodnotě. Kupé může mít místo zadního spoileru velké křídlo.
Všechny tyto komponenty také zajišťují účinné proudění vzduchu k různým chladičů, jako jsou mezistupňové chladiče a systém chlazení motoru. Zajímavým detailem jsou účinné brzdy s kotouči o průměru 374 mm vpředu a 345 mm vzadu.
Modré přístroje Alpina s informačním displejem s vysokým rozlišením, s černým LCD panelem a sportovním volantem, ručně obšitým kůží Lavalina, modře osvětlené prahy dveří s logem nebo klasické obložení Alpina z mázdřitého myrtového dřeva – nachází se pouze na tichomořském pobřeží USA, kde je kultivováno z vavřínových hájů pěstovaných pouze pro tento účel – to jsou jen některé z elegantních prvků interiéru určených pouze pro znalce, které poukazují na exkluzivní původ BMW Alpina B6 Bi-Turbo. Osobním přáním zákazníků se samozřejmě žádné meze nekladou. Cokoliv, co je součástí rozsáhlé výbavy BMW a Alpina, ať už jde o barvu nebo výbavu interiéru, si můžete zvolit zcela podle vlastního vkusu. Všechny vozy BMW Alpina se mohou pyšnit neomezenými možnostmi výběru nabízenými závodem Alpina Manufaktur.


Motor: zážehový přeplňovaný V8
Objem: 4395 cm³
Kompresní poměr: 9,2:1
Výkon: 397 kW/540 k při 5500/min
Točivý moment: 700 N.m při 3000/min
Převodovka: SWITCH-TRONIC – sportovní samočinná ZF 8HP70
Zrychlení 0-100 km/h: 4,4 s (4,5 s)
Rychlost: 320 km/h (317 km/h)
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 15,0/7,9/10,5 (15,1/8,0/10,6)
Rozměry: 4894 x 1894 x 1397 mm (1373 mm)
Rozvor: 2855 mm
Zavazadlový prostor: 460 l (300–350 l)

Údaje v závorce pro Cabrio
4

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar