Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi S3 Sportback s výkonem 300 k

Čtyřválec v modelu S3 Sportback je od základu novým vývojem. Se svým předchůdcem má společný pouze objem 1984 cm3. Nejvyššího výkonu 221 kW (300 k) dosahuje při 5500/min a maximum točivého momentu 380 N.m v širokém rozpětí otáček od 1800 do 5500/min.

Je-li systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select nastaven v režimu dynamic, je výkon motoru doprovázen i odpovídajícím zvukovým projevem. Motor 2.0 TFSI používá široké spektrum nových technologií, od dvojitého vstřikování přes Audi valvelift system a sběrné výfukové potrubí integrované do hlavy válců až po inovativní řízení chladicí soustavy, aby kromě mimořádné síly nabídl i příkladnou hospodárnost.
Ve spolupráci s šestistupňovou převodovkou S tronic, dodávanou na přání, trvá sprint z 0 na 100 km/h pouhých 5,0 s, s šestistupňovou mechanickou převodovkou o pět desetin sekundy déle. Při 250 km/h zastaví další akceleraci elektronický omezovač. Funkce Launch Control zajistí účinný přenos hnací síly s přesně definovaným prokluzem kol na vozovku. Jednotka 2.0 TFSI vystačí v průměru s 6,9 l/100 km (platí pro S tronic, s mechanickou převodovkou 7,0 l), takže S3 Sportback ušetří v porovnání s předchůdcem 1,5 l/100 km.
Nižší převodové stupně obou převodovek mají sportovně těsné odstupňování, dlouhý převod šestého stupně snižuje spotřebu paliva. Dvouspojkovou převodovku lze na přání ovládat páčkami na volantu a kromě kulisy pro manuální řazení jsou připraveny automatizované režimy D a S.
S3 Sportback může na výjezdu ze zatáčky akcelerovat dřív a bezpečněji díky trvalému pohonu všech kol quattro a jeho nově vyvinuté vícelamelové spojce, který umožňuje dynamickou a stabilní jízdu za všech podmínek, i na mokru a sněhu.
V porovnání s předchůdcem byla přední náprava posunuta dopředu o 52 milimetrů. Motor 2.0 TFSI je o pět kilogramů lehčí než dosavadní agregát a je skloněn o 12° dozadu.
Ke sportovní ovladatelnosti přispívá kromě sportovního podvozku S, který snižuje karoserii o 25 mm, a náročného zavěšení kol také výhodnější rozložení hmotnosti mezi nápravy (59:41 % vpředu:vzadu) a nové progresivní řízení, které mění svůj převod v závislosti na úhlu natočení volantu.
Nové Audi S3 Sportback stojí na kolech s rozměrem 7,5 J x 18. Pneumatiky mají rozměr 225/40 a díky svému nízkému valivému odporu snižují spotřebu paliva. Černě lakované třmeny velkých brzd – vpředu s průměrem 340 mm – nesou loga S. Elektromechanická parkovací brzda působí na zadní nápravu a nad bezpečností bdí nový evoluční stupeň elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC.
Nový model je sériově vybaven systémem řízení jízdní dynamiky Audi drive select, který mění charakteristiku elektronického pedálu plynu, okamžiky řazení na přání dodávané převodovky S tronic a účinek posilovače progresivního řízení.
Řidič volí stisknutím tlačítka, zda mají tyto systémy pracovat v režimu comfort, auto, dynamic nebo efficiency. Od výbavy s audiosystémem MMI Radio je kromě toho k dispozici navíc také provozní režim individual. Audi drive select řídí rovněž činnost na přání dodávaného adaptivního tlumení Audi magnetic ride, které přizpůsobuje tlumicí síly na jednotlivých kolech aktuální jízdní situaci.
Dalším klíčovým faktorem podporujícím vysokou dynamiku je lehká konstrukce. Pětidveřový vůz má provozní hmotnost 1445 kg, což je o 70 kg méně než u předchůdce. V konstrukci skeletu karoserie nalézají široké uplatnění ultravysokopevnostní oceli. Přední blatníky a kapota motoru jsou z hliníku.
Vrcholný model je 4324 mm dlouhý, 1785 mm široký a 1404 mm vysoký. Na přání dodávaný multifunkční sportovní volant obšitý kůží má dole zploštělý věnec. Pedály a opěrka nohy jsou z kartáčovaného hliníku. Přístroje mají tmavě šedý podklad, na němž svítí bílé ručičky. Do otáčkoměru je integrován ukazatel plnicího tlaku.
Audi nabízí pro nový model S3 Sportback na přání všechny asistenční systémy, které se dodávají pro modelovou řadu A3 Sportback, mimo jiné i adaptivní tempomat, který mění rychlost jízdy podle vpředu jedoucího vozu a automaticky brzdí a zrychluje. Nový vrcholný model se začne prodávat v září 2013 a jeho základní cena v Německu byla stanovena na 39 800 eur.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar