Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alfa Romeo MiTo - dvě nové akční verze

Na autosalonu v Paříži představuje Alfa Romeo dvě světové premiéry: MiTo SBK Limited Edition 1.4 170 k QV a MiTo Superbike Special Series. Obě novinky oslavují nejprestižnější a také nejtvrdší motocyklový šampionát, událost, kterou Alfa Romeo podporuje už od roku 2007.

SBK Limited Edition 1.4 170 K QV Special Series

Vychází z nejsportovnějšího modelu Quadrifoglio Verde, legendárního symbolu, který charakterizoval ty nejsportovnější Alfy Romeo. Odlišuje se ale od něj několika novými prvky, např. bočními nástavci prahů, zadním spoilerem a 18“ litými titanovými koly, která odhalují červené brzdové třmeny Brembo.
Vůz bude nabízen s hliníkovými pedály, tempomatem, dvouzónovou klimatizací a systémem Blue&Me. K dispozici budou dva odstíny karoserie, černá a červená Alfa, kombinované se třemi barevnými provedeními střechy: černou, červenou Alfa a bílou barvou Cristallo. Sportovní atmosféra umocňují sportovní sedadla Sabelt s karbonovou skořepinou opěradla vyrobenou inovativní technologií RTM, která kombinuje pevnost a nízkou hmotnost. Centrální část sedadel je čalouněná alcantarou. Středová část přístrojového panelu je charakteristická štítkem SBK Limited Edition s číslováním od 1 do 200.
Exkluzivní verze MiTo SBK Limited Edition je osazena motorem 1.4 Turbo MultiAir 170 k a mezi mimořádné přednosti patří fantastická výkonová hmotnost, která byla ostatně vždy jedním z klíčových vlastností vozidel Alfa Romeo. Hodnotou 6,7 kg/k se vůz řadí na vrchol segmentu. Nad konkurenty vyniká také litrovým výkonem – 124 k/l. Spotřeba paliva v mimoměstském provozu 4,8 l/100 km se blíží více hospodárnému městskému vozidlu, než sportovnímu automobilu se zrychlením z 0 na 100 km/h za 7 s.
Vůz je vybaven aktivním zavěšením Alfa Active Suspension. Tento systém aktivního odpružení prostřednictvím ovládání tuhosti tlumičů redukuje kmitání karoserie ve všech jízdních podmínkách.
Díky kontrole mnoha parametrů je možné reagovat na rozložení hmotnosti při akceleraci zpevněním zádě a tím zajistit rychlou akceleraci při maximální možné přilnavosti. Systém dokáže v zájmu lepší dynamiky komunikovat také s brzdovým systémem a řízením. Je rovněž schopný identifikovat jízdní podmínky i stav povrchu vozovky a díky vysoké rychlosti vyhodnocování velmi rychle zareagovat a prostřednictvím solenoidových ventilů změnit nastavení tlumičů. Výsledkem je okamžitá reakce v reálném čase.
Nový systém aktivního odpružení přispívá také vyšší úrovni komfortu. Díky aktivnímu tlumení vibrací Sky-Hook může systém Active Suspension přizpůsobit vlastnosti tlumičů stavu vozovky či přání řidiče.



SBK Special Series

Nová verze, která je k dispozici se všemi motory řady vyjma zážehových jednotek 1.4/70 k a 1.4/170 k, nabízí řadu estetických prvků verze Limited Edition. Na exteriéru zaujmou 16“ titanová litá kola, chromovaný spoiler a výfuk, kryty zrcátek v titanové barvě, sportovní zadní nárazník, černý rámeček mlhových světel a nové titanové logo SBK na zádi. V podobně závodním duchu je pojatý i interiér. Zmínku zaslouží logo SBK na předních hlavových opěrkách nebo přístrojový panel v černé karbonové úpravě.
Vůz může být upraven prostřednictvím originálního kitu SBK, který obsahuje další prvky verze Limited Edition: samolepky SBK Limited Edition, boční nástavce prahů, zadní spoiler, závodní pedály, červené brzdové třmeny a 17 nebo 18“ titanová litá kola.
MiTo SBK Special Series vystavené v Paříži je poháněno motorem Turbo TwinAir 85 k. Titulem Mezinárodní motor roku 2011 ověnčený motor 0.9 TwinAir Turbo poskytuje výkon 85 k při 5500/min a točivý moment 145 Nm při 2000/min.
Revoluční motor Turbo TwinAir využívá technologii MultiAir, která umožňuje přímé řízení výkonu motoru prostřednictvím variabilního časování sacích ventilů, čímž redukuje třecí ztráty způsobené škrticí klapkou. Sací potrubí je navrženo tak, aby došlo k dokonalému promíchání směsi benzínu a vzduchu jak v plném, tak i částečném zatížení. Díky zavedení turbodmychadla dosahuje excelentního výkonu a především vysoké pružnosti a odezvy na povel od plynového pedálu.
Nový motor se vyznačuje vynikajícím výkonem, což se promítá do rychlé odezvy, vzrušení a zábavy za volantem. Ovšem to, kde bere skutečně dech, je spotřeba paliva. Díky systému Start&Stop a inteligentnímu alternátoru dosahuje MiTo TwinAir nejnižší hodnoty emisí CO2 ve svém segmentu mezi zážehovými motory: 98 g/km. Tato hodnota představuje dramatickou redukci spotřeby paliva a emisí (nižší o 30 % ve srovnání s motorem srovnatelného výkonu). TwinAir je zážehový motor, ovšem se spotřebou paliva a provozními náklady dieselu. Nakonec je důležité zmínit, že pouze v modelu Alfa Romeo MiTo spolupracuje motor s voličem jízdní dynamiky Alfa DNA, prostřednictvím kterého lze zvolit jednu z jeho dvou povah. Jednoduchým pohybem může řidič zvolit mezi vysokým výkonem a dynamickou jízdou (Dynamic) nebo jízdou orientovanou více na spotřebu paliva (Natural). V závislosti na pozici voliče lze točivý moment snížit o 35 Nm (ze 145 Nm v režimu Dynamic na 110 Nm v režimu Natural).





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar