Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan Qashqai pokračuje v tradici

Špičkové technologie, design crossoverů druhé generace i vyspělá dynamika - to vše dohromady tvoří základ nového Nissanu Qashqai. Vůz se již dlouho těší vedoucímu postavení na trhu crossoverů. Od roku 2007 se ho prodalo více než dva miliony.

Nový Qashqai je o 49 mm delší než současný, o maličko nižší a širší, což mu dodává úhledný a vyrovnaný vzhled, aniž by byl narušen styl crossoveru, jeho kompaktní rozměry či vysší poloha při řízení. Charakteristické prvky, jako například kapota ve tvaru lastury, propůjčují modelu elegantní vzhled.
Qashqai je nabitý inovativními technologiemi. Nabízí komplexní sadu funkcí využívajících vyspělé technologie, které obohacují každý aspekt jízdy a řízení. (viz samostatný článek).
I když větší podíl vozů prodaných na většině trhů budou tvořit modely s pohonem přední nápravy, budou k dispozici i verze se systémem ALL-MODE 4×4-i. Zákazníci také budou moci vybírat mezi šestistupňovou manuální převodovkou a modernizovanou automatickou převodovkou XTronic.

Působivost interiérů zajišťují výrazně kvalitnější materiály a propracovanější design. Konstruktéři přicházejí s inovativními způsoby, jak učinit z nového Nissanu Qashqai součást životního stylu řidičů. Nový Qashqai přináší více místa pro pasažéry a větší zavazadlový prostor, který je obohacen o systém variabilní podlahy. Nabízí také možnost uklidit přepážku zavazadlového prostoru, pokud se právě nepoužívá.
Nový Nissan Qashqai byl navržen a zkonstruován v Evropě a pro Evropu je určen. Navrhli jej odborníci v divizi Nissan Design Europe v Anglii a technickým střediskům Nissan Technical Centre Europe v Anglii a ve Španělsku. Vyrábět se pak bude v anglickém Sunderlandu. Významnou měrou se na modelu však podepsali i návrháři a konstruktéři v japonském Atsugi.

Základní nabídka obsahuje čtyři motory: dva zážehové a dva vznětové s možností pohonu předních kol nebo 4x4, nebo na všechna čtyři kola. Zákazníci budou moci také vybírat mezi manuální převodovkou a zbrusu novou automatickou převodovkou Xtronic.


1.2 DIG-T 115 k (85 kW)
Motor 1.2 DIG-T je vyladěn speciálně pro nový model Qashqai. Přeplňovaný motor se šestistupňovou převodovkou nabízí výkon 115 k (85 kW) a poskytuje 190 Nm točivého momentu. V porovnání se stávajícím motorem 1.6 nabízí ostřejší akceleraci a vyšší flexibilitu.
Díky nižší hmotnosti a úspornějšímu provozu je základní verze se zážehovým motorem v porovnání s nahrazovaným typem výrazně ekologičtější a úspornější. Motor DIG-T o objemu 1,2 l má spotřebu paliva 5,6 l/100 km (o 0,6 l/100 km méně než jeho předchůdce). Stejně jako všechny motory je standardně vybaven technologií Start/Stop a disponuje celou řadou technologií pro úsporu paliva, včetně regeneračního alternátoru, optimálního zpřevodování a oleje s nízkou viskozitou.


1.6 DIG-T 150 k (110 kW)
Výkonný zážehový motor je určen k tomu, aby v létě 2014 doplnil nabídku. Jde o motor 1.6 DIG-T, který kombinuje výkon a nízké emise s úspornou spotřebou. Je vyladěn pro Qashqai a disponuje obdivuhodnými parametry, například vyspělou technologií přeplňování a celou řadou další funkcí navržených pro maximalizaci výkonu i úspory. Motor 1.6 DIG-T nabízí točivý moment 240 Nm a dokáže vyvinout obdivuhodný záběr v nízkých a středních otáčkách, přičemž vykazuje výbornou flexibilitu při řazení. Navzdory svému vysokému výkonu si uchovává působivou účinnost. Spotřeba paliva je 5,6 l/100 km.

1.5 dCi 110 k (81 kW)
Výsledkem vývoje nejnovější verze oceňovaného vznětového motoru s přímým vstřikováním je nejekologičtější a nejúspornější motor, jaký je s modelem Qashqai nabízen. V porovnání se stávajícím modelem je plynulejší, účinnější a propracovanější. Díky tomu může 1.5 dCi nabídnout větší flexibilitu při řazení a nárůst točivého momentu o 20 Nm.
Výsledkem výrazných úprav vnitřních součástí motoru je také tišší chod a snížení vibrací. Odstraněním horního silentbloku byl eliminován potenciální zdroj přenosu hluku z motoru do kabiny a při současném nasazení lehčích dílů se zároveň snížila celková hmotnost motoru. Motor disponuje také automatickým systémem Start/Stop s vysoce účinnou inteligentní řídicí technologií, která zajistí rozeběhnutí motoru během 0,5 sekundy od sešlápnutí spojky. K celkovému vyladění přispělo i snížení úrovně hluku.
Spotřeba je 3,8 l/100 km, o 36 % nižší.


1.6 dCi 130 k (96 kW)
Nejvýkonnější z řady vznětových motorů je nabízen s pohonem přední nápravy a všech čtyř kol. Motor o výkonu 130 k (96 kW) je jedním z nejvyspělejších dieselů v segmentu.Motor 1.6 dCi použitý v novém modelu Qashqai je lehký a kompaktní a vyvažuje požadavky na vysoký výkon a výjimečnou úspornost. Mezi mnoha jeho inovace patří nízkotlakový systém recirkulace spalin se studeným cyklem.
Ve verzi s manuální převodovkou a pohonem přední nápravy je spotřeba 4,4 l/100 km. Verze s převodovkou Xtronic vykazuje spotřebu 4,6 l/100 km, provedení 4x4 a manuální převodovkou se může pochlubit spotřebou 4,9 l/100 km.


Nová převodovka Xtronic
Převodovka Xtronic byla vyvinuta speciálně pro druhou generaci modelu Qashqai a je k dispozici u motoru 1.6 dCi. Vyspělá převodovka využívá princip plynule měnitelného převodu, byla však navržena tak, aby poskytovala plynulejší a přirozenější pocit z jízdy. Na rozdíl od běžných plynule měnitelných převodů napodobuje Xtronic během agilní akcelerace chování klasických automatických převodovek s více převodovými poměry a odstupňovanými změnami. Při citlivějším řízení se převodové poměry samy přizpůsobí tak, aby byla zajištěna maximální plynulost. Převodovka Xtronic v sobě tedy spojuje nejlepší vlastnosti z obou kategorií: výjimečnou plynulost přenosu energie při plynulé jízdě a nekompromisní výkon během akcelerace.








Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar